Ik heb een paar elektrische dingen waar ik slechte massa verdenk. (als ik de knipperlichten aanzet gaat het groot licht mee flikkeren).
Ik wil alle (!) massapunten checken opschuren en schoonmaken.
Weet iemand een lijst met alle massapunten van de eend? Zodat ik ze allemaal meepak?
Groet
Frank
Massa
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: Massa
dat is er maar 1: op het schutbord naast de accu. Er gaat een massa leiding naar de koplampen: die met een bruin mofje.
Alle andere gebruikers zoals knipperlichten, claxon, rem- en achterlichten gebruiken de koets als massa.
Je kan eea sterk verbeteren door een draad vanaf het massapunt naar voren te leggen en dan met een splittertje naar de knipperlichten ed. En een draad naar achter waar je beide achterlichten op aansluit en de benzinemeter. met die achterlichten: slechts 1 van de 3 bevestigingsboutjes is stroomvoerend.
Als je groot licht gaat flikkeren bij stationair toerental komt dat ws niet door de massa maar door de lage opbrengst van de dynamo
Groet, Rob
Alle andere gebruikers zoals knipperlichten, claxon, rem- en achterlichten gebruiken de koets als massa.
Je kan eea sterk verbeteren door een draad vanaf het massapunt naar voren te leggen en dan met een splittertje naar de knipperlichten ed. En een draad naar achter waar je beide achterlichten op aansluit en de benzinemeter. met die achterlichten: slechts 1 van de 3 bevestigingsboutjes is stroomvoerend.
Als je groot licht gaat flikkeren bij stationair toerental komt dat ws niet door de massa maar door de lage opbrengst van de dynamo
Groet, Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht