beoordeling motorblok voor revisie

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster

beoordeling motorblok voor revisie

Bericht door bartvds » zo 10 aug, 2025 20:55

Hey,
Ik zou graag mijn motorblok voorzien van nieuwe cilinders en zuigers (olieverbruik +++) en zou willen upgraden naar 652cc. Ik heb al 20+ jaar een compleet motorblok liggen waarvan ik denk dat dit een goed basis motorblok is om te reviseren en te upgraden naar die 652cc en dan te wisselen met het mijne. Zijn er zaken die ik eerst eens kan/moet bekijken om er zeker van te zijn dat het blok het waard is om te reviseren, en dit al zonder het blok volledig uit elkaar te halen?
Mvg, Bart
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: beoordeling motorblok voor revisie

Bericht door hobbes » zo 10 aug, 2025 21:10

Bij wie wil je de spulletjes gaan halen? Vaak heeft de leverancier van die spullen ook een testbank. Geef het blok wat nieuwe olie+ filter en kleppendeksel pakkingen en vraag of je hem bij de leverancier aan de testbank kan hangen / zetten dan weet je het snel genoeg. En oja voor ik het vergeet : maak het blok een beetje schoon. Een bus remmenreiniger doet vaak al wonderen. Dat sleutelt veel prettiger en de monteur bij de testbank maak je daar ook veel blijer mee.
met eendige groeten,

magnamaniac
Gebruiker
Gebruiker

Re: beoordeling motorblok voor revisie

Bericht door magnamaniac » di 12 aug, 2025 16:53

Om het goed te beoordelen zul je toch moeten demonteren. Belangrijkste punten om te beoordelen zijn speling op de krukaslagers en staat van de nokkenas.
Welke 652 kit wil je plaatsen? Burton of VGS?

Plaats reactie