Dyane 6 van Chris B - d'n blauwe

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Chris B
Gebruiker
Gebruiker

Dyane 6 van Chris B - d'n blauwe

Bericht door Chris B » wo 20 aug, 2025 18:14

Er was recent een veiling van ongeveer 130 2pk's in België en laat ik daar nou 2 Dyanes gekocht hebben:

Afbeelding
Afbeelding

Beide staan nu te koop om eens te zien wat er komt. De rode is interessant vanwege het kenteken en de Belgische papieren die erbij zitten. Ook zit er een de Dyane Commerciale klapbank en kofferplaat in. De rode is op zich nog wel restaureerbaar met wat doorzettingsvermogen.

En de blauwe in Bleu Lagune, je zou het niet zeggen op basis van de foto's, maar die is in behoorlijk goede conditie. Nieuw chassis, wat laswerk in de koffer en wat plaatwerk, c'est tout. Ok vooruit, en wat lakwerk als er een glimeend moet komen te staan. (Ik vind A-types het leukste wanneer ze wat mottig en rauw zijn)

Eind oktober, wanneer de blauwe dan niet verkocht is, dan ga ik die zelf in orde maken.
En laat ik daarover nu alvast wat vragen hebben.

De blauwe is gebouwd in de CItroën fabriek in Vorst en op kenteken gezet in 1983. Maar... Vorst was volgens mij al in 1981 gesloten, kennelijk heeft de blauwe een paar jaar moeten wachten voordat deze uitgeleverd werd aan een concessiehouder in Wallonië.

Mijn vraag gaat over de uitvoering, een paar vragen spelen door mijn hoofd:
- Welke bekleding hoort erin? Op de fabrieksfactuur staat "Jersey" en er zit een beige/bruin gestreepte achterbank in.
- Hadden deze Dyane's wieldopjes? Er zitten namelijk dichte velgen op, met een dopje in het boutgaatje
- En de chromen sierlijst bovenlangs, er zit niks op en er lijkt niks opgezeten te hebben. Terwijl ik in alle folders die ik kan vinden dus wel wieldopjes én chromen sierlijst bovenlangs zie

En dan zijn er nog wat vragen over de technische uitvoering, maar die bewaar ik voor later. Ik ben heel benieuwd naar hoe die blauwe Dyane geleverd is destijds... Hopelijk heeft iemand een idee.

Plaats reactie