Het grote dakjes topic
Het grote dakjes topic
hoi,
ik ben ondertussen bijna klaar met men eend terug te monteren, en ben nu bijna aan het dak. nu mijn oud dak is vuil verstorven en vooral ondzettend gescheurd. Nu vroeg ik me de volgende dingen af:
1- wat is er allemaal inbegrepen als je een nieuw dak koopt( raam, kofferscharnier enz.)
2-bestaan er "stevige roldaken"
3- hoe werkt het binnensluit-systeem en is het iet of wat inbraakveilig?
als er mensen foto's hebben van hun daken in detail ... laat maar komen...
ik ben ondertussen bijna klaar met men eend terug te monteren, en ben nu bijna aan het dak. nu mijn oud dak is vuil verstorven en vooral ondzettend gescheurd. Nu vroeg ik me de volgende dingen af:
1- wat is er allemaal inbegrepen als je een nieuw dak koopt( raam, kofferscharnier enz.)
2-bestaan er "stevige roldaken"
3- hoe werkt het binnensluit-systeem en is het iet of wat inbraakveilig?
als er mensen foto's hebben van hun daken in detail ... laat maar komen...
-
- Moderator
Eentje weggewaaid (buitensluiter), eentje (erg) snel verouderd, uitgedroogd en gescheurd en mijn volgende nieuwe dakje is alweer een jaar aan vervanging toe. Of daar tussendoor nog een vierde dakje heeft gezeten weet ik niet meer (verdrongen denk'k)
Stevige roldaken heeft de Eendengarage in Eindhoven, je mag daar een scheurproef doen
.
Binnensluit systeem is wat steviger en veiliger, het werkt met een scharnierende beugel waar het dak in gehaakt wordt, die zitten alleen niet bij het dak in de doos.(sloop, 2e hands vragen ze vaak een hoofdprijs)
Stevige roldaken heeft de Eendengarage in Eindhoven, je mag daar een scheurproef doen

Binnensluit systeem is wat steviger en veiliger, het werkt met een scharnierende beugel waar het dak in gehaakt wordt, die zitten alleen niet bij het dak in de doos.(sloop, 2e hands vragen ze vaak een hoofdprijs)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
Ben in het bezit (reeds jaren... denk 5) van een heus visbeendak. De ei leden onder ons kennen dit tiepe wel. Het is gemaakt door dhr Visbeen in Hoek van Holland. Erg goede kwaliteit (dik) en soundproof. Erg tevreden. Ik hoorde alleen dat dhr Visbeen opgehouden is met dakjes maken... 
Maaja ik kan nog jaren vooruit

Maaja ik kan nog jaren vooruit

stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
-
- Regelmatige poster
Het is m'n eerste dakkie, das niet verwonderlijk aanzien ik de eend pas een week heb, maar het dak wat erop zit is net 2 jaar oud en was , volgens de oude eigenaar, reeds 2 weken na het monteren al gescheurd
Is er nog aan die visbeen daken te komen??

Is er nog aan die visbeen daken te komen??
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Regelmatige poster
- André Post
- Heavy user