hortend en stotend!

Gesloten
lotte

hortend en stotend!

Bericht door lotte » vr 29 jul, 2005 19:54

hoi

Ik heb niet zo lang geleden een eendje gekocht, loopt goed, startte ook goed bij koud en vochtig weer. Nu, na korte tijd, heeft de auto ERG lang werk nodig om warm te lopen, wanneer het vochtig of koud weer is geweest. Bovendien start de auto erg slecht. De laatste dagen, met zo veel regen, bleef ik de eerste kilometers hortend en stotend over de weg begeven. De auto trok ook HEEL langzaam op. Gevolg: veel ergenis op de weg achter mij. Ik heb overigens de choke gewoon gebruikt. Heeft iemand tips? Of weet iemand de reden? Is het normaal dat ik na enkele maanden dit probleem al voorgeschoteld krijg? Of kan ik daarvoor de garagehouder aansprakelijk stellen? De auto was nl enigszins gereviseerd opgeleverd.

groetjes lotte

Tom
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 22 okt, 2003 11:59

Bericht door Tom » vr 29 jul, 2005 20:18

Klinkt als onsteking, of te wel contactpunten doosje die water maakt of je bougie kabels.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » vr 29 jul, 2005 21:31

ik zou beginnen met de bougies eruit te halen en het kleur te controleren, ik heb dit ook gehad met een andere motor die door een te rijk mengsel zijn bougies met een roetlaag bedekte , elke keer als ik de bougies schoonmaakte, draaide ie weer perfect tot er weer een laag op zat. dus post eens het kleur van je bougies :-)

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Re: hortend en stotend!

Bericht door Handjes » za 30 jul, 2005 01:00

Een 2cv heeft elke 10.000 km een uitgebreide beurt nodig. Hierbij wordt ook de ontsteking en bougies vervangen. Het klinkt alsof hij hard aan deze beurt toe is (en dus ook nieuwe olie...).
La vie est belle.

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Re: hortend en stotend!

Bericht door bebe » za 30 jul, 2005 08:30

lotte schreef:hoi

De auto was nl enigszins gereviseerd opgeleverd.

groetjes lotte
Het is maar net wat zo'n handelaar daaronder verstaat; verder dan een poetsbeurt gaan ze helaas vaak niet...
Ik zou de contactpunten, bougiekabels, bougies, luchtfilter, olie en oliefilter maar eens (laten) controleren...
Eendracht maakt macht.

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
Locatie: Bennekom

Bericht door Menno2cv1964 » ma 1 aug, 2005 09:50

Misschien kan je eerst ns naar die garage terug gaan, kijken of ie dr onder garantie wat aan wil doen (zou wel moeten volgens mij, als je een gereviseerde motor koopt).

zo niet ben je welkom hier hoor!
2cv l'amour toujours

Gesloten