onbekende stekkers

Vragen over het aansluiten van een kabelboom, of welk draadje waar naar toe gaat.
Gesloten
sharanneke
Beginner
Beginner

onbekende stekkers

Bericht door sharanneke » vr 5 aug, 2005 21:34

Ik heb bij de bouw van mijn Burton de 2CV kabelboom bewaard en ik ben die nu aan het inbouwen. Ben een flink eind op weg. Omdat ik bij het ontmantelen van de donor de kabelboom (bijna) helemaal van labeltjes had voorzien heb ik weinig verrassingen. Ik heb nog 3 korte draadjes over waarvan ik me niet kan herinneren waar ze aan vast zaten (naruurlijk geen labeltje): 2 groene en een gele met daaraan ongeisoleerde schroefoogjes. Hebben kennelijk aan het chassis of zo gezeten, maar ik weet het niet meer.

Verder kwam ik een zwarte multistekker tegen, waarvoor ik geen bestemming heb kunnen bedenken. Ik mis geen aansluitstekkertjes voor schakelaars of instrumeneten en heb me suf gepiekerd. Heb nog even gedacht aan een rudimentair soort diagnose stekker, maar zo geavanceerd was de 2CV toch ook weer niet. Heeft iemand een tip ?

Elsjo
Beginner
Beginner

Bericht door Elsjo » za 6 aug, 2005 00:51

misschien alarmverlichting :?

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 6 aug, 2005 08:01

Dat stekkerblok is meen ik ook van de alarmverlichting. Met name de eenden van de laatste bouwjaren hadden deze voorbereiding al in de kabelboom zitten. Met een schakkelaar uit een Dyane kun je hem ook zo aansluiten in je eend.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

sharanneke
Beginner
Beginner

Bericht door sharanneke » za 6 aug, 2005 08:50

Punky schreef:Dat stekkerblok is meen ik ook van de alarmverlichting. Met name de eenden van de laatste bouwjaren hadden deze voorbereiding al in de kabelboom zitten. Met een schakkelaar uit een Dyane kun je hem ook zo aansluiten in je eend.
Dat maakt het alweer wat duidelijker. Er zitten inderdaad een paar verbindingen richting clignoteur aan.

Nu de losse "eindjes" nog

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 6 aug, 2005 16:05

Ik heb onder mijn dashboard ook nog wat loze draadjes liggen. Misschien dat dat bij jou ook is. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

sharanneke
Beginner
Beginner

Bericht door sharanneke » za 6 aug, 2005 19:16

Punky schreef:Ik heb onder mijn dashboard ook nog wat loze draadjes liggen. Misschien dat dat bij jou ook is. :roll:
Het mysterie lost geleidelijk aan op. De twee groene draadjes zijn bedoeld als massa draadjes voor de instrumenten verlichting. Toen ik spanning zette op et zaakje had ik heen instrumenten verlichting. De massa daarvoor bleek niet aangesloten te zijn.

De ene gele draad voert 12V als ik de accu aansluit. Geen idee waar die aangezeten heeft.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 6 aug, 2005 19:43

Radio ?
Afblijven.

sharanneke
Beginner
Beginner

Bericht door sharanneke » za 6 aug, 2005 20:51

Lelijke Eend schreef:Radio ?
Mogelijk, maar waarom dan een aansluitoogje i.p.v. een stekkertje ?

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 6 aug, 2005 21:13

Sja, ik zou het niet weten, er zijn zoveel radio's en die worden (zeker bij een 3e-handse) lang niet allemaal aangesloten zoals men ooit bedacht heeft.
Afblijven.

Gesloten