Chassisnummer op schutbord
Chassisnummer op schutbord
Heb afgelopen week een echt wrak gekocht, bedoeld voor onderdelen van mijn 2CV en voor een nieuw te bouwen kitcar. Nu ontdekte ik iets heel vreemds: het chassisnummer staat niet op het chassis maar is ingeslagen in het schutbord rechtsvoor. Alles is origineel. De plaatsaanduiding staat ook zo op het kenteken deel 1 vermeld. Ik had dit nog nooit gezien. Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Wat betekent dit voor een chassiswissel?
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
Mijn accu zit ook rechts. Jammer dat je er een burton van maakt maar dat blijft persoonlijk. Weer een eendje minderJL2CV schreef:Ik dacht al dat de eend oorspronkelijk uit duitsland kwam. Een paar zaken zitten net even iets anders. Bijv. de accu aan de rechterkant in plaats van de linkerkant. Ik ga deze eend ombouwen tot een Burton. Ben benieuwd hoe ze bij de RDW het chassisnummer dan in het polyester gaan slaan......

-
- Heavy user
Leuk, weer een kitcar er bij , eenden zijn er genoeg.DDelfosso schreef:Mijn accu zit ook rechts. Jammer dat je er een burton van maakt maar dat blijft persoonlijk. Weer een eendje minderJL2CV schreef:Ik dacht al dat de eend oorspronkelijk uit duitsland kwam. Een paar zaken zitten net even iets anders. Bijv. de accu aan de rechterkant in plaats van de linkerkant. Ik ga deze eend ombouwen tot een Burton. Ben benieuwd hoe ze bij de RDW het chassisnummer dan in het polyester gaan slaan......
Ik zou eerst wel even bij de RDW gaan informeren voor je aan de gang gaat, iedere kitcar moet een origineel nummer in het chassis hebben, als je nu gaat bouwen en het blijkt bij de RDW keuring niet goed te zijn ben je verder van huis. (kijk ook eens op www.burtonclub.nl/forum )
-
- Gebruiker
ja, ik dacht dat (ook al zijn er nu goedgekeurde chassis te koop) je nog steeds de minste problemen krijgt als de RDW voor ombouw de auto/wrak geschouwd heeft.leo top schreef: Ik zou eerst wel even bij de RDW gaan informeren voor je aan de gang gaat, iedere kitcar moet een origineel nummer in het chassis hebben, als je nu gaat bouwen en het blijkt bij de RDW keuring niet goed te zijn ben je verder van huis.
2cv l'amour toujours
Schouwen schijnt niet meer nodig te zijn; waneer je je kitcar door de RDW laat keuren moet je een origineel(!) nummer op een stuk (poot) chassis meenemen. Een stuk van een koets zal zeker problemen geven.Menno2cv1964 schreef:ja, ik dacht dat (ook al zijn er nu goedgekeurde chassis te koop) je nog steeds de minste problemen krijgt als de RDW voor ombouw de auto/wrak geschouwd heeft.leo top schreef: Ik zou eerst wel even bij de RDW gaan informeren voor je aan de gang gaat, iedere kitcar moet een origineel nummer in het chassis hebben, als je nu gaat bouwen en het blijkt bij de RDW keuring niet goed te zijn ben je verder van huis.
Zonder het originele nummer (met chevronnetjes en de juiste maat van de cijvers) en een niet origineel RDW goedgekeurd chassis wordt je auto zeker niet goedgekeurd.
Helaas.....
-
- Veelvuldig poster
Ach ik heb een tijdje terug bij een kats verrotte dyane een nieuw nummer laten inslaan. Het enige plekje wat nog goed was, was de rechterachterpoot... Dus heb ik nu letterlijk een eendepoot op een plank liggen met alle bijhorende papieren. Was een 72er waar al aardig aan gehobyed was.
met eendige groeten,