invoeren vanuit belgie

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gesloten
Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

invoeren vanuit belgie

Bericht door inmijneendje » za 18 jun, 2005 11:19

Hallo Allemaal,

Heb een vraagje hoe moet je een eend invoeren vanuit belgie en wat zijn de kosten daarvan en welke problemen kom je dan tegen.

groetjes

www.inmijneendje.nl

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 4 aug, 2005 17:24

op naar de rdw, staat veel op hun site, www.rdw.nl
er zijn ook folders van. Kost geloof ik 200 euro alles bij elkaar, je krijgt een keuring die vergelijkbaar is met de apk, bedenk wel dat belgisch laswerk in nederland zoiezo afkeur is!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

etjen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 14:40
Locatie: nederland

Bericht door etjen » do 11 aug, 2005 19:22

en andersom, heeft iemens daar ervaring mee?
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » do 11 aug, 2005 19:36

catscit schreef:op naar de rdw, staat veel op hun site, www.rdw.nl
er zijn ook folders van. Kost geloof ik 200 euro alles bij elkaar, je krijgt een keuring die vergelijkbaar is met de apk, bedenk wel dat belgisch laswerk in nederland zoiezo afkeur is!
dat van die lasnaad is al lang gedaan hoor, nu kan je bij ons ook niet meer door de keuring raken met een hobbypost :-)

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 11 aug, 2005 19:48

etjen schreef:en andersom, heeft iemens daar ervaring mee?
ja, als er niet meer het originele motortype in ligt ben je meteen klaar.
Ik had een ami 8 met een a06/635 2cv motor, erin gelegd door de franse citroen dealer himself, met rekening en verklaring, maar mooi niet dat de belgische keuring dat wilde importeren!
Er moest een AM2 in liggen.
Bij en belgische auto zal het ze worst wezen, maar bij een import heb je ellende.
Daarna had ik een franse auto zonder chassisnummer (ja serieus, origineel), vonden ze ook al niet leuk.
En toen heb ik de moed opgegeven en nu importeer ik niks meer.
Ik vind het nog tot daar aan toe dat iets niet goed is, maar als er GEEN mogelijkheden zijn om de handel wel goed te krijgen dan heb ik genoeg gehad, de rdw is in mijn ervaring toch een stuk redelijker.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 11 aug, 2005 19:49

flusc schreef: dat van die lasnaad is al lang gedaan hoor, nu kan je bij ons ook niet meer door de keuring raken met een hobbypost :-)
In belgie kun je nog steeds door de keuring komen door een grote plaat rondom onder je chassis te lassen. In nederland kun je dat vergeten bij de rdw. En behoorlijk wat belgische eenden rijden rond met die oplossing.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gesloten