het grote tuning topic
-
- Heavy user
Die auto's hebben af-fabriek getinte ruiten. Dat mag, mits tot een bepaald percentage. Ga jij ze tinten, dan mag het niet. Bij folie telt het folie als een 'voorwerp dat het zicht belemmert' en bij spray als een 'verkleuring'.
Maargoed, zelf weten. Ik noem het even, doe ermee wat je wilt.
Maargoed, zelf weten. Ik noem het even, doe ermee wat je wilt.
Afblijven.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
ik kan me niet voorstellen dat er in de wet staat dat af fabriek wel mag en achteraf niet. Da's namelijk discriminatie van de consument.
Verder is er op blik op de weg een vent geweest met z'n hummer H2 die een bedrijf had die met folie ruiten beplakte. Erg netjes moet ik zeggen. Die had een apparaatje waar hij het licht doorlaat percentage mee meette en dat moest binnen een bepaald gebied vallen en dan was het ok.
en hij had de rechtzaken gewonnen om dat te bevestigen.
Ik zal google es aan het werk zetten...
dit artikel kom ik regelmatig tegen en klinkt aannemelijk:
http://www.stickerland.nl/information.p ... ab169b14e9
kijk, de regelgeving:
Op grond van Europese regelgeving en APK-normen mag het lichtverlies in geval van getint glas gemeten naar de uitgangswaarde met helder (ongetint) glas nooit méér bedragen dan 25 procent. Aangezien veel auto’s al getint warmtewerend glas hebben, waarmee ze al een eind in de richting van die 25 procent komen, valt met het aanbrengen van extra folie maar weinig winst te behalen. Het gaat hierbij dus nadrukkelijk om het uitzicht van de bestuurder.-.
bron:
http://www.dwt.net/Archief/2004/mei/29- ... ehoord.htm
mooi spul he internet!
Verder is er op blik op de weg een vent geweest met z'n hummer H2 die een bedrijf had die met folie ruiten beplakte. Erg netjes moet ik zeggen. Die had een apparaatje waar hij het licht doorlaat percentage mee meette en dat moest binnen een bepaald gebied vallen en dan was het ok.
en hij had de rechtzaken gewonnen om dat te bevestigen.
Ik zal google es aan het werk zetten...
dit artikel kom ik regelmatig tegen en klinkt aannemelijk:
http://www.stickerland.nl/information.p ... ab169b14e9
kijk, de regelgeving:
Op grond van Europese regelgeving en APK-normen mag het lichtverlies in geval van getint glas gemeten naar de uitgangswaarde met helder (ongetint) glas nooit méér bedragen dan 25 procent. Aangezien veel auto’s al getint warmtewerend glas hebben, waarmee ze al een eind in de richting van die 25 procent komen, valt met het aanbrengen van extra folie maar weinig winst te behalen. Het gaat hierbij dus nadrukkelijk om het uitzicht van de bestuurder.-.
bron:
http://www.dwt.net/Archief/2004/mei/29- ... ehoord.htm
mooi spul he internet!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Gebruiker
Ik heb besloten wat er emomenteel allemaal aan te doen: Rood-Zwarte kuipstoelen,Stereo met boxen ingewerkt in het verhoogje in de koffer.Een nieuwe dashboard in ofwel traanplaat ofwel geborsteld aluminium,4 punts gordels,Nieuwe pook,Sportpedalen,Sportstuur en langs de buitenkant hem voledig glanzend zwart spuiten en de ventilatieklep laten wegwerken,want die roest altijd door en laat water door.Nog ideeen?
-
- Heavy user
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Heavy user
Ja, ik heb er 1 foto van, ik mail hem naar je !Rollo schreef:zijn daar foto's van?scheurneusje schreef:Klopt! Die speciale achterkleppen zijn van polyester ewn worden op de bestaande achterklep gepopt. Ik heb er eentje en ben aan het overwegen om hem na te laten maken. Ik weet niet of er nog meer liefhebbers voor zijn? Scheelt altijd in de kosten als er meerdere gemaakt worden.
-
- Heavy user
Oke dan! thnx! ben benieuwd.....Scheurneusje schreef:Ja, ik heb er 1 foto van, ik mail hem naar je !Rollo schreef:zijn daar foto's van?scheurneusje schreef:Klopt! Die speciale achterkleppen zijn van polyester ewn worden op de bestaande achterklep gepopt. Ik heb er eentje en ben aan het overwegen om hem na te laten maken. Ik weet niet of er nog meer liefhebbers voor zijn? Scheelt altijd in de kosten als er meerdere gemaakt worden.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
dan lees je toch slecht hoor:Lelijke Eend schreef:Grappig, op een ander forum (pliesie) lees ik dat het verboden is. Ongeacht het percentage.
staat er toch echt hoor!Infopolitie schreef:Op grond van Europese regelgeving en APK-normen mag het lichtverlies in geval van getint glas gemeten naar de uitgangswaarde met helder (ongetint) glas nooit meer bedragen dan 25 procent voor de voorruiten en 30% voor de zijruiten voorzijde..
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Gebruiker
Behalve mijn voorruit, zijn al de ruiten van mijn eend donker(geen last bij APK) en zolang niemand er moeilijk over doet, doe ik dat zeker niet. Er mag zoveel niet, maar dat wil niet zeggen dat ik het dan ook niet doe,ik hou er niet zo van dat een ander voor mij beslissingen neemt, of iets wel mag of niet( en zolang ik er een ander niet mee schaadt )
Bij customs and classics in Ede staat nog een spoilerset. Voor de liefhebber... Voor en achterspoiler. Verder heb ik nog van die open hofmann spatborden over... Dus bij intresse ff PM. Dan stuur ik een foto ofzo... Of mensen moeten het okee vinden dat ik die hier post...Die speciale achterkleppen zijn van polyester ewn worden op de bestaande achterklep gepopt.
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
-
- Heavy user
Tom, nou kan ik best ene ander stukje van die pagina hier quoten, maar ik doe het niet.
Het gaat er mij niet om dat ik als een schoolmeester met het vingertje sta te zwaaien, ik wil alleen informeren. Schijnbaar weten jij en anderen het beter, maar het zal mij een worst wezen. Ik hoop dat als er toch ruitjes getint gaan worden, er dan geen boetes van komen. Ik beb ook niets tegen tinten of wat dan ook, maar ik zou het zo jammer vinden dat iemand het wel doet, een prent krijgt en dan baalt dat niemand hem/haar op het verbod van tinten heeft gewezen.
Het gaat er mij niet om dat ik als een schoolmeester met het vingertje sta te zwaaien, ik wil alleen informeren. Schijnbaar weten jij en anderen het beter, maar het zal mij een worst wezen. Ik hoop dat als er toch ruitjes getint gaan worden, er dan geen boetes van komen. Ik beb ook niets tegen tinten of wat dan ook, maar ik zou het zo jammer vinden dat iemand het wel doet, een prent krijgt en dan baalt dat niemand hem/haar op het verbod van tinten heeft gewezen.
Afblijven.