afslaan stationair toerental / locatie CO schroef
afslaan stationair toerental / locatie CO schroef
Beste mensen,
Na de laatste APK is onze eend steeds raarder gaan doen mbt stationair draaien. Het gebeurde steeds vaker dat hij dan afslaat. Laatst onder de kap gekeken en daar (wonder-boven-wonder) een afstelschroef/bout gevonden. Gezien andere topics in dit forum heb ik het vermoeden dat deze voor de CO-afstelling dient, waar bij de keuring dus erg fanatiek aan gedraait is... Kan iemand mij vertellen / laten zien waar deze bij de carburateur thuis hoort? En hoe kan ik deze het beste opnieuw afstellen?
dankie!
Na de laatste APK is onze eend steeds raarder gaan doen mbt stationair draaien. Het gebeurde steeds vaker dat hij dan afslaat. Laatst onder de kap gekeken en daar (wonder-boven-wonder) een afstelschroef/bout gevonden. Gezien andere topics in dit forum heb ik het vermoeden dat deze voor de CO-afstelling dient, waar bij de keuring dus erg fanatiek aan gedraait is... Kan iemand mij vertellen / laten zien waar deze bij de carburateur thuis hoort? En hoe kan ik deze het beste opnieuw afstellen?
dankie!
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Je zet er niet bij hoe oud en welk type je heb,maar draai de motor goed warm en gaat met dat co schroefje op zoek naar het hoogste toerental.Stel dan met de gasklep of met
de bovenste luchtschroef (afhankelijk van het type) tot je weer het juiste toerental heb
en daarna nogmaal met de onderste het hoogste toerental zoeken.
de bovenste luchtschroef (afhankelijk van het type) tot je weer het juiste toerental heb
en daarna nogmaal met de onderste het hoogste toerental zoeken.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
hoe goed is je engels?
Hier is de hele afstel methode:
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... .html#fuel
Hier is de hele afstel methode:
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... .html#fuel
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
Een sproeier kun je niks aan veranderen, het is geen brommer.
Je moet schroefje 9 hebben!
MAar lees ook de procedure, daar staat het in uitgelegd wat je in welke volgorde moet doen!
Je moet schroefje 9 hebben!
MAar lees ook de procedure, daar staat het in uitgelegd wat je in welke volgorde moet doen!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
die schroef waar jij het over hebt ken ik niet gerard. Ander als deze ben ik nooit tegengekomen enkel bij ami's vindt je nog wel eens een schroef achterop
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
ah die twee die bei de gasklep zitten, ja ja, maar ik dacht dat je daar vooral met je poten vanaf moest blijven?
Wat is voor die 2 de afstel procedure?
Want in het werkplaats handboek staat er weinig zinnigs over.
Wat is voor die 2 de afstel procedure?
Want in het werkplaats handboek staat er weinig zinnigs over.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Aan de rechterzijde van de motor.Maar ja,die APK meesters die zonodig hem zo schoon
mogelijk willen maken met een te koude motor.Dus met de onderste(kwaliteit)het hoogst
mogelijke toerental instellen,daarna met de bovenste het toerental weer goed maken
en dan terug naar onder en herhalen tot je uit allebei niets meer kan (steeds dichter naar
het juiste mengsel)
Ps.We moeten elkaar toch eens ontmoeten.
mogelijk willen maken met een te koude motor.Dus met de onderste(kwaliteit)het hoogst
mogelijke toerental instellen,daarna met de bovenste het toerental weer goed maken
en dan terug naar onder en herhalen tot je uit allebei niets meer kan (steeds dichter naar
het juiste mengsel)
Ps.We moeten elkaar toch eens ontmoeten.