mijn motor is terminaal en zal vervangen moeten worden door een gereviseerd exemplaar.
Wat mogen ongeveer de kosten zijn bij het vervangen en monteren van een motor??
En zijn er nog tips om het de volgende keer te voorkomen.
Deze keer had ik last van de krukaslagers.
waarom zet je er geen goed gebruikt blokje in? is een stuk goedkoper! anders zijn er een aantal adressen waar je een gereviseerd blokje kunt krijgen, van duur tot erg duur, al is dat ook relatief natuurlijk!
als je een goedkoop (maar wel goed!) adresje wil, pm me even
tja wat mag een revisie kostten hangt erg af van wat je zelf kan en wil doen. Laten doen kost nog altijd het meest...Bij zelf doen ben je een 100 euries aan onderdelen kwijt en een paar uurtjes. Je hebt dan wel een paar zwarte handen en een mooi blokje ( als je het goed doet) wat weer jaren mee kan
Tips om het te voorkomen zijn:
-Op tijd en goed onderhouden, dus op tijd zn beurtjes (op deze site staat ergens een onderhoudschema)
-Goede olie gebruiken, verkeerde olie betekent slechte smering dus veel slijtage en daardoor is t snel gebeurd met je blokje
-Als je elektronische ontsteking hebt niet volgas rijden, door de ontsteking is het mogelijk een te hoog toerental te draaien (er zit geen begrenzer op) contactpuntjes kunnen maar een maximum toerental aan en werken daardoor automatisch als begrenzer.
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.