draagarmen stralen

Alles over de wielophanging
Gesloten
Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

draagarmen stralen

Bericht door Jacobus_XIII » di 30 aug, 2005 16:25

Heeft iemand ervaring met het LATEN stralen van draagarmen?? Ik zit er aan te denken mijn draagarmen een kleurtje te geven en heb niet echt veel zin om mijn draagaarmen met de slijptol met een staalborsel kaal te maken.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » di 30 aug, 2005 16:57

zou ik niet doen, dan moet je alle lagers en fuseepennen verwijderen, anders komt er gruis in. en met een goede borstel op je tol ben je zo klaar. bovendien kan je tectyl niet wegstralen, je kan alleen hade dingen wegstralen. gebruik anders rx5 en rx10 met een kleurtje, hecht bijna overal op hoeven ze ook niet zo perfect schoon.

groet

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2171
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 30 aug, 2005 18:13

Ik heb de draagarmen van de eend laten stralen en poedercoaten, de lagers
voor hebben dat niet goed doorstaan, hoewel ik ze had afgedekt met 2 plaatjes
triplex en een bout er doorheen.
Van de Mehari zijn ze alleen gestraald, helaas grof en met hoge druk,
maar na enkele lagen menie, verf en tectyl zit het er toch alweer 7 jaar op.
Er zat op alle draagarmen zoveel (oppervlakte) roest dat ik het absoluut niet
zag zitten om dat met een staalborstel te lijf te gaan.
Om alle plaatsen af tedekken die niet gestraald mochten worden heb ik plaatjes
triplex op maat gezaagd.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

burtonbouwer
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: do 7 apr, 2005 15:33
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door burtonbouwer » zo 11 sep, 2005 19:42

Ik heb de assen en draagarmen volledig bij ABS te Waddinxveen uitelkaar laten halen en kon toen alles perfect stralen en RX5, RX10 opzetten. Het is nu door ABS weer inelkaar gezet, incl, nieuwe fusees en is als nieuw. De lagers zijn wel losgeweest en schoongemaakt maar zijn weer origineel teruggezet omdat ze goed waren. Lagers zaten zeer vast en kon alleen met zeer veel kracht (slaggereedschap) en kruipolie loskomen. Als je dat feest onder je eend hebt ooit komt het echt niet los meer. Daarom; als alles toch goed bereikbaar is, de hele boel losgooien!
AS BUILT & IN OPERATION
Burton 590 hit the roads since 29 juni 2006
http://www.burtonbouw.nl

Gesloten