Ik probeer de cilinder van de cilinderkop te scheiden. In ieder geval wil ik de cilinderkop heel houden. De cilinder mag beschadigen. Wat kan ik het beste doen???
vriendelijke groet,
Henny
Cilinder van cilinderkop scheiden
-
- Beginner
- Contacteer:
normaal moet je je cilinderkop of cilinder niet beschadigen om ze van elkaar te scheiden, je moet eerst je carburator met het in- en uitlaat systeem in zijn geheel verwijderen. Dan moet je de beplating (luchtkoeling) van de cilinders en cilinderkoppen verwijderen. Dan heb je zo een wit-grijs deksel op je cilinderkop, die draai je eraf (met sleuteltje 12 als ik mij niet vergis) er gaat wel olie uitlopen... Nu zie je dan uw kleppen. Uw cilinderkop zit vast met 3 moertjes (2 vanboven en 1 vanonder) als je die los maakt kan je je cilinderkop er gewoon afschuiven. De cilinder kun je er dan ook afschuiven maar zou ik toch laten zitten, is nog al moeilijk om terug te monteren vind ik.
Wouter
Wouter
tsooj schreef:Cilinderkop krijg ik los met een grote vlakke schoevendraaier die ik rondom tussen de cilinderkop en cilinder zet. Het is wel uitkijken voor de koelribben.
Groeten Joost
Ik zou toch voor de houten hamer methode kiezen...
Liever je vinger kapot dan je cilinderkop.....

Wat brengt morgen.???