Cilinder van cilinderkop scheiden

Gesloten
Henny
Gebruiker
Gebruiker

Cilinder van cilinderkop scheiden

Bericht door Henny » di 30 aug, 2005 21:58

Ik probeer de cilinder van de cilinderkop te scheiden. In ieder geval wil ik de cilinderkop heel houden. De cilinder mag beschadigen. Wat kan ik het beste doen???

vriendelijke groet,

Henny

-Wouter-
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door -Wouter- » wo 31 aug, 2005 10:56

normaal moet je je cilinderkop of cilinder niet beschadigen om ze van elkaar te scheiden, je moet eerst je carburator met het in- en uitlaat systeem in zijn geheel verwijderen. Dan moet je de beplating (luchtkoeling) van de cilinders en cilinderkoppen verwijderen. Dan heb je zo een wit-grijs deksel op je cilinderkop, die draai je eraf (met sleuteltje 12 als ik mij niet vergis) er gaat wel olie uitlopen... Nu zie je dan uw kleppen. Uw cilinderkop zit vast met 3 moertjes (2 vanboven en 1 vanonder) als je die los maakt kan je je cilinderkop er gewoon afschuiven. De cilinder kun je er dan ook afschuiven maar zou ik toch laten zitten, is nog al moeilijk om terug te monteren vind ik.
Wouter

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 31 aug, 2005 12:00

wil ie niet los beetje tikken met hamer rondom.

joost2cv
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door joost2cv » wo 31 aug, 2005 13:01

Cilinderkop krijg ik los met een grote vlakke schoevendraaier die ik rondom tussen de cilinderkop en cilinder zet. Het is wel uitkijken voor de koelribben.

Groeten Joost

Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Teun » wo 31 aug, 2005 13:14

tsooj schreef:Cilinderkop krijg ik los met een grote vlakke schoevendraaier die ik rondom tussen de cilinderkop en cilinder zet. Het is wel uitkijken voor de koelribben.

Groeten Joost

Ik zou toch voor de houten hamer methode kiezen...
Liever je vinger kapot dan je cilinderkop..... :wink:
Wat brengt morgen.???

Gesloten