hallo
na een wild ritje met mijn geit (zeer hoog in toeren laten trekken) geeft deze back fires stationair draait hij perfect maar vanaf dat ik een beetje gas bij geef ploft hij. ik heb ondertussen de kleppen al afgesteld , andere condensator gestoken , andere bobine geprobeerd , cilinderkopbouten goed aangedraaid. ik weet het ook niet echt meer. kan er iemand mij helpen. ook heeft gij het meoeilijk mee in toeren te geraken en ploft dan ook heel de tijd. kga zo rap mogelijk de compresie meten wie weet ?
motor slaagt terug bij gas geven
motor slaagt terug
ontsteking is afgesteld. er steekt ook een nieuwe condensator op
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Back Fire
Ploffen van een auto is een simpele oplossing
!.Ploffen in de uitlaat ;er komt dus onverbrand mengsel in de uitlaat,Dus ontsteking.
2.Ploffen in de carburator :Een benzinetekort,Vlotterniveau,Benzinepomp,Verstopte sproeiers etc.
Deze regels moet je gewoon altijd onthouden,Het scheelt een hoop zoekwerk als je weet
waar je moet zoeken.
!.Ploffen in de uitlaat ;er komt dus onverbrand mengsel in de uitlaat,Dus ontsteking.
2.Ploffen in de carburator :Een benzinetekort,Vlotterniveau,Benzinepomp,Verstopte sproeiers etc.
Deze regels moet je gewoon altijd onthouden,Het scheelt een hoop zoekwerk als je weet
waar je moet zoeken.
Back fire
Een back fire is in principe een terug slag in de carburateur dit wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door een te late ontsteking, probeer maar eens de ontsteking 1 tandje vroeger te zetten.
Naverbranding is in de uitlaat wanneer je het gas los laat de meest voorkomende oorzaak is een lekke uitlaatpakking, en kan men echt geweldige knallen in de uilaat krijgen.
Le Patron 41 jaar en nog steeds werkend aan Citroens.
Naverbranding is in de uitlaat wanneer je het gas los laat de meest voorkomende oorzaak is een lekke uitlaatpakking, en kan men echt geweldige knallen in de uilaat krijgen.
Le Patron 41 jaar en nog steeds werkend aan Citroens.