spatborden

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

spatborden

Bericht door hobbes » di 30 aug, 2005 10:57

na ruim 5 jaar met een paar 2e hands spatborden zijn deze nu wel versleten, met name die links voor...Ze zijn ook niet meer te repareren, dat heb ik al een aantal keer gedaan.
Nu ben ik al een tijdje aan het rondkijken naar een paar nieuwe ( ja dat kost wel wat maar dan kan ik weer even vooruit) maar ik zag en hoorde dat er ook verzinkte spatborden zijn . Wie heeft daar ervaring mee? wat mogen die kostten en hoe houden die zich in de wind?
Ook heb ik begrepen dat een spuiter er niet zo bij mee is, is dat zo? en waarom?

Laat me het weten want andesr moet ik binnekort de spatborden van de weg afrapen...
Arnout die nog nog doorvliegt met de casper en hobbes eend

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » di 30 aug, 2005 12:45

een spuiter is niet zo blij met verzinkte materialen omdat het oppervlak vaak erg ruw is ( veel werk om het glad te krijgen, en dus ook duur) en omdat een grondlak er niet zo goed op houd, m.a.w. tenzij je echt geld teveel hebt niet doen!

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Re: spatborden

Bericht door Jacobus_XIII » di 30 aug, 2005 13:35

hobbes schreef:na ruim 5 jaar met een paar 2e hands spatborden zijn deze nu wel versleten, met name die links voor...Ze zijn ook niet meer te repareren, dat heb ik al een aantal keer gedaan.
Nu ben ik al een tijdje aan het rondkijken naar een paar nieuwe ( ja dat kost wel wat maar dan kan ik weer even vooruit) maar ik zag en hoorde dat er ook verzinkte spatborden zijn . Wie heeft daar ervaring mee? wat mogen die kostten en hoe houden die zich in de wind?
Ook heb ik begrepen dat een spuiter er niet zo bij mee is, is dat zo? en waarom?

Laat me het weten want andesr moet ik binnekort de spatborden van de weg afrapen...
Arnout die nog nog doorvliegt met de casper en hobbes eend
Frank van www.duckservice.nl kan ze ook in polyester leveren!! Wel prijzig maar roest nooit meer :lol:

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Matchless » do 8 sep, 2005 08:24

Yep , ik heb sinds een paar jaar zowel voor als achter polyester spatborden. Bevalt me prima. Geen roest en toch behoorlijk sterk. Ik moet mijn eend altijd vrij krap in de garage zetten en raak daarbij weleens de muur licht. Tot nu toe geen problemen met het polyester. Ook bij Duckservice gekocht. Zijn wel aan de prijs, maar m.i. zijn ze het waard.
Beter een eend dan geen eend

joost2cv
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door joost2cv » do 8 sep, 2005 10:16

Vanwege het grote prijsverschil heb ik stalen imitatie voorspatborden gekocht en ik heb er gigantische spijt van. Het past niet zoals origineel, kier tussen koets en spatbord. knikje halverwege spatbord.
Tip kijk en vergelijk goed voordat je geld uitgeeft.

Groeten Joost

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 8 sep, 2005 10:25

hoe gaar je originele spatborden zijn ze zijn altijd weer mooi strak te krijgen passen altijd en het kost niet veel wel veel tijd, maar dan weet je waar je mee rijd als ze er op zitten: veel liefde!

Plaats reactie