Chassis wissel the saga continious

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Gebruikersavatar
Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
Locatie: Ergens in Brabant

Bericht door Maikel » do 8 sep, 2005 09:50

DE POTTEN ZIJN ER AF
en zoals altijd was ik eigenwijs, maar na een goede nacht slaap toch maar besloten er met de slijptol op te gaan.

Mijn schoonvader heeft ze in alle smaken .. dus ik heb me vergrepen aan een van de grotere :)

De achterkant van beide potten had ik helemaal los , dus daar de bussen alvast uitgehaald en toen de achter bevesteging geheel open geslepen ( moets wel uitkijken dat ik de potten niet raakte ) en toen beetje wrikken en trekken et voilla 30 minuutjes later de boel los.

probleem was dat het dikke rubber wat tegen de pot aan zat met een soort van metalen ring, dat die ring dus vast was geroest aan de binnenzijde tegen de bus aan.
Die was met geen mogelijkheid los gekomen en ik vraag me af of ik de boel nog netjes schoonkrijg .. anders moet ik alsnog op pad voor een paar nieuwe bussen .

Maargoed oude chassis is bijna kaal .. we gaan vrolijk verder :)
some got it, some eend

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 8 sep, 2005 10:08

Je kunt onderdelen ook laten versturen hoor. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
Locatie: Ergens in Brabant

Bericht door Maikel » do 8 sep, 2005 14:17

hmpf .. de bussen waren dermate rot dat ik nieuwe heb moeten halen :( 2 uur op en neer naar eindhoven, en 3 keer raden .. krijg ik die stomme bevestegingspunten waar de schokbrekers aan vast zitten met geen mogelijkheid uit het chassis gedraaid ..

Had ik dat geweten had ik die meteen ook mee kunnen nemen .. versturen dan maar idd is ook een optie ..
some got it, some eend

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 8 sep, 2005 16:47

die bouten moet je verhitten..
niet direct op de bout, maar de bus waar ze inzitten.
Die bus zie als je tegen de zijkant van de busklem aankijkt.
Brander erop houden..dikke bahco erop en duwen...
Zo is het bij mij ook makkelijk gegaan!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
Locatie: Ergens in Brabant

Bericht door Maikel » do 8 sep, 2005 19:50

Bij mij was een lange pijp en een dikke bako die het probleem verhielpen. Zo kon ik veel meer kracht zetten, en als ze een maal 1 slag hebben gehad komen ze praktisch vanzelf los.

Helaasch had Eminence Grise gelijk toen hij kwam kijken en we het stuurhuis wilde losdraaien , 1 bout was vastgelast .. grrrr kan ik morgenvroeg NOG een keer naar eindhoven voor zo'n stomme lange bout .. maar dan kan het opbouwen dan ook EINDELIJK echt gaan beginnen ..

Oohja de stootrubbers kreeg ik ook niet los want dat stomme draadeind begon mee te draaien .. nahja vervangen we die morgen dan ook maar meteen .. geen idee hoe ik die los zou moeten krijgen zonder het rubber te mollen.

Dus einde van de middag foto's gemaakt van het oude chassis en het nummer eruit geslepen zodat deze weer in het nieuwe chassis ingeslagen kan worden ( foto's en het nummer kan ik dan als bewijs meenemen )

Al met al .. best te doen maar je moet wel wat foefjes achter de hand hebben om het een en ander los te krijgen. Ben benieuwd wat de opbouw aan problemen met zich mee gaat brengen ..
some got it, some eend

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 8 sep, 2005 22:20

Wordt alleen al een duur eendje aan brandstof voor de onderdelen hoor ik al. En dat met de huidige olieprijzen. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » do 8 sep, 2005 22:49

als je nou eens een aanhangwagen onderdelen meebrengt naar de AZ markt hoeven wij niet zover te rijden.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 8 sep, 2005 22:51

Zeg maar wat je moet hebben.

Al komen er ook verschillende eend en mehari specialisten na de A-markt hoor. Geef daar je bestelling ff op. :wink:

Of verhuis naar wat noordelijkere oorden, dan ben je helemaal uit de problemen. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » do 8 sep, 2005 23:07

kan ook d eend verkopen....
maar bedankt voor je aanbod. Hoop voor de 25e klaar te zijn en niets meer nodig te hebben.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 8 sep, 2005 23:11

Moet de hele pick-up voor de 25ste klaar zijn.

Dan heb je nog veel werk te verzetten zeg!!! :shock:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » do 8 sep, 2005 23:31

hebben nog wel ff. als alle nieuwe onderdelen er zijn schiet het op.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
Locatie: Ergens in Brabant

Bericht door Maikel » vr 9 sep, 2005 20:02

zo eindelijk krijgt het vorm .. vanochtend de motor even uitgelaten en "even" Vaals - Eindhoven - Vaals geraced hoewel dat niet meevalt .. die A2 zit behoorlijk vol ook na de ochtendspits :(

Maargoed eigenlijk heel snel erg ver gekomen in dus relatief weinig tijd staat het eendje nu weer op eigen pootjes ( bandjes ) dus veerpotten en schokbrekers benzine- en remleiding er weer onder.

Hoewel ik nog wel even moet kijken hoe ik de rem en benzine leiding weer netjes tegen het chassis krijg want die op het originele chassis zaten heb ik niet goed over kunnen zetten ( de houders zijn wel heel maar die vallen weer in een soort van plastic plugjes die in de gaten van het chassis zitten .. en die plugjes die kreeg ik er niet heel uit )

Maargoed , er zit duidelijk schot in de zaak en als het niet zo geregend had hier was ik wellicht nog verder gekomen .. nu maar het een en ander opgeruimt ff nog wat hammerrite gehaald voor het nodige opknap / ontroest werk .
Maargoed hij rijd weer, morgen krijg ik hulp van een vriendje dus kan de motor er weer op .. en als het een beetje meezit de koets ook weer ... kortom .. JIPPIE !!
some got it, some eend

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » za 10 sep, 2005 10:10

ik zou eerst de koets plaatsen en dan de motor.

succes Frank

Gebruikersavatar
Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
Locatie: Ergens in Brabant

Bericht door Maikel » za 10 sep, 2005 18:41

eerst de koets en dan de motor ?
waarom zou je dat dan doen ?

Nahja de motor staat er inmiddels weer op ( wel even eerst nog de remschijven en de handremblokjes vervangen )

Morgen de nieuwe uitlaat verder plaatsen benzine tank en dan maandag vrij en daarna de koest .. ben benieuwd hoe het allemaal gegaan is en oftie nog start :)
some got it, some eend

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » wo 14 sep, 2005 08:59

kwam gisteravond bij je langs en de eend was niet te zien. weer rijdbaar ?
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Plaats reactie