piep-achtig geluid veerpot

Alles over de wielophanging
Gesloten
etjen
Gebruiker
Gebruiker

piep-achtig geluid veerpot

Bericht door etjen » di 6 sep, 2005 10:38

Mn veerpot (denk ik) links maakt een piepachtig (meer howhowhow) geluid als ik over hobbels ga. Nu lees ik op de diverse sites en boekjes dat je er dan wonderolie in moet smeren. Maaja is dit die oude wonderolie uit de jaren 50 of is dit gewoon een wd40 achtige substantie. En verder waar??? waar moet ik dat insmeren? De trekstangen? Wie weet het!
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: piep-achtig geluid veerpot

Bericht door Handjes » di 6 sep, 2005 10:43

etjen schreef:Mn veerpot (denk ik) links maakt een piepachtig (meer howhowhow) geluid als ik over hobbels ga. Nu lees ik op de diverse sites en boekjes dat je er dan wonderolie in moet smeren. Maaja is dit die oude wonderolie uit de jaren 50 of is dit gewoon een wd40 achtige substantie. En verder waar??? waar moet ik dat insmeren? De trekstangen? Wie weet het!
Wonderolie is een natuurproduct, ook wel Ricinusolie genoemd. Het heeft een medicinale toepassing en is verkrijgbaar bij apotheek (duur) en drogisterij (literfles, goedkoop). Met een slangetje en injectiespuit uit de fles opzuigen en door het afdekrubbertje via de trekstang in je veerpot (let goed op dat de slang echt in de pot zit) spuiten. Klein beetje per kant is voldoende. Geen olie gebruiken.
La vie est belle.

etjen
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door etjen » do 8 sep, 2005 11:43

Zit er tussen dat buisje, waar die stofhoes overheen zit, en de veerpot een afdichting naar de veerpot? Of is dat gewoon net zoeen grote opening als aan het begin... iig dank voor je info.:D
En wonderolie is altijd handig mocht ik ooit als man zwanger raken en last hebben van hardlijvigheid... De dame bij het kruidvat keek mij erg vreemd aan toen ik zei dat het voor m'n eend was. 'Goh u heeft eenden, ik wist niet dat u dieren hield...' Toen ik zei dat het voor een auto was begreep ze het helemaal niet meer. 'Maar meneer, deze olie is medicinaal' Dus mensen wil je een leuke start van je dag, ga naar het kruidvat en vraag om wonderolie. Succes verzekerd! :D :D

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Handjes » do 8 sep, 2005 11:46

etjen schreef:Zit er tussen dat buisje, waar die stofhoes overheen zit, en de veerpot een afdichting naar de veerpot? Of is dat gewoon net zoeen grote opening als aan het begin...
De opening is inderdaad iets kleiner dan je zou vermoeden (kleiner dan begin), dus even goed wurmen met het slangetje totdat je zeker weet dat je in de veerpot zelf zit.
La vie est belle.

etjen
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door etjen » do 8 sep, 2005 13:10

Inmiddels klaar. Heb een spuit en het rode buisje van een wd40 spuitbus gebruikt. Deze paste precies in de spuit. Dat alles was weer exact lang genoeg om in de pot uit te komen. :D :D :D :D :D :D :D
Nu ff inrijden, het is al minder, ik hoop dat het helemaal wegtrekt...

etjen
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door etjen » do 8 sep, 2005 17:53

Het gepiep/knars/hoenk is nog niet weg. Inmiddels 50 km gereden. Ik heb ongeveer 2X2 spuitjes aan iedere zijde erin gedaan. Kan ik er meer ingooien??? Dus 2 voor, 2 achter en dat dus links en rechts... Ik ben bang dat het teveel aan olie er niet uit kan en ik daardoor meer fout doe dan goed. Normaliter zou ik zeggen, hopseflops de hele fles erin... Maaja, toch graag advies :?

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » do 8 sep, 2005 19:51

Ik heb er 2 flesjes (100ml oftwel 1/10 liter) in gekieperd per veerpot. Kan geen kwaad, ruimte zat. En aangezien het open is, perst het zich er wel uit indien nodig.
Afblijven.

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 9 sep, 2005 18:02

draai de potten eens rond.
Dan zit de olie echt overal
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gesloten