Snif, aangereden!!!

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » vr 9 sep, 2005 19:42

hangt af van je verzekeringsmaatschappij. zij bepalen waar het geld naar toe gaat.kan naar je eigen rekening of dat vn het schadeherstelbedrijf. Het eerste is het gunstigste. Als het geld naar je eigen rekening gaat bepaal ook zelf waar en wie en vooral wanneer de schade gemaakt wordt. Dit laatste kan lucratief zijn.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » vr 9 sep, 2005 21:14

Frank Munneke schreef:Dat valt dus wel mee, dit is niet iets wat jou verzekering uitkeert, maar die van de tegenpartij, en die is wettelijk verplicht het bedrag uit te keren.

groet
Dat eerste klopt, dat tweede moet je idd nog eens in je polis nalezen. Bij een schade een paar jaar geleden (schuld lag bij tegenpartij) heb ik hemel en aarde moeten bewegen om mijn schade vergoed te krijgen (en uiteindelijk werd dat 75 %). Mijn eigen verzekering lag dwars, niet die van de tegenpartij. En ik was toen nog verzekerd bij een verzekering die zich met name richt op klassieke citroens...
Dus voordat je jezelf rijkrekent...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » za 10 sep, 2005 12:28

the Nosepicker schreef: En ik was toen nog verzekerd bij een verzekering die zich met name richt op klassieke citroens...
Nu wordt het interessant! Vertel eens wat meer!! Ik denk dat we nu allemaal wel weten welke verzekering dat is.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Teun » za 10 sep, 2005 14:10

Jullie komen er samen wel uit he...
Wat brengt morgen.???

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 14 sep, 2005 09:13

Zal CK wel geweest zijn (waar ikke ook zit). Vanmiddag wordt de schade getaxeerd.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » wo 14 sep, 2005 20:00

Hanzzl schreef:
the Nosepicker schreef: En ik was toen nog verzekerd bij een verzekering die zich met name richt op klassieke citroens...
Nu wordt het interessant! Vertel eens wat meer!! Ik denk dat we nu allemaal wel weten welke verzekering dat is.
Ik vertel niet meer. Ik ga geen negatieve reclame maken op dit forum, anderen zullen vast heel positieve ervaringen hebben met dezelfde verzekering waarvan ik geen naam genoemd heb en ook niet zal noemen. :wink:
Ik ben blij dat ik intussen (na een 2e neg. ervaring) een andere verzekering heb. Met hen heb ik (GELUKKIG) nog helemaal geen ervaring op het gebied van schadeafhandeling.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Re: Snif, aangereden!!!

Bericht door Twécévé » di 10 jan, 2006 17:12

Twécévé schreef:Helaas, helaas, afgelopen vrijdagavond ben ik aangereden door een Xantia (altijd nog beter dan een opel). Een fikse deuk in de deur en heel mn linkerachterspatbord in de schroot (die met bout en al uit de kokerbalk gerukt werd, dus die is ook stukje kapot).

Und jetzt? Papieren ingevuld uiteraard, al opgestuurd, zijn bij verzekering al binnengekomen. Maar nu, welke eendengarage moet ik het laten doen (ik woon midden Nederland, omgeving Barneveld zeg maar)? Hebben jullie tips of juist afraders (doe dan maar persoonlijk berichtje).

Anderen adviseren mij zelf achter een gebruikt spatbord aan te gaan en het bij een professioneel schadebedrijf strak te laten maken en te laten spuiten. Oké, deurtje erin hangen en spatbord eraan zal wel lukken. Maar hoe doe ik dat dan met de kokerbalk?

Er komt nog iemand naar mn eendje kijken om het schadebedrag vast te stellen. Men zegt dat het verstandig is om dan de eend al daar te hebben staan waar je haar wilt laten repareren.
Dan moet ik dus al wel een adresje hebben.

Wat een gedoe. Alle tips en goede adressen welkom!
Zo, afgelopen vrijdag 7 januari jl. is de laatste hand gelegd aan het schadeherstel van mn eend.

"WAAAT? Nu pas??" denk je misschien. Ja inderdaad, en dat heeft alles te maken met de afschuwelijk slechte service van een eendengarage. Echt om te huilen!

Schade daar laten taxeren in september (spatbord + deur nieuw erin + spuiten). Afspraak gemaakt. Eend gebracht. Kon hem dinsdags weer ophalen. Woensdag gebeld 'ik kom eraan'. Nee, eend was nog niet klaar (kun je dan niet bellen vraag ik me af). Wanneer dan wel? Vrijdag. Oké, ikke vrijdagochtend gebeld "vanmiddag kom ik mn eend halen". "Nee, kan niet want het spatbord is nog niet terug van de spuiter" Gevraagd of ze dan misschien niet eens actie zouden ondernemen en er achteraan gaan bellen om het te regelen. Oké oké. Goed, kon ik alsnog 's middags mn eend ophalen.

Wat bleek??? Alleen mn spatbord was vernieuwd en gespoten. Deur zat er nog in, inclusief de grote deuk. Blinde kippen. Staat gewoon op het schaderapport en het werkbriefje. Bovendien kan een blinde die deuk nog zien zitten.

Dus nieuwe deur + spuiten = weer een paar weken verder. Ikke weer terug (= weer minstens 20 euro benzine). Wat bleek? Deur was knal en knalrood. Vloekte met de rest van de eend. Oftewel, kleur was niet nagebootst maar er was zomaar wat rood opgespoten. Ging ik niet mee akkoord = weer een paar weken verder. Heb toen gezegd dat de service ronduit bedroevend was en ik er noooooit meer een voet over de drempel zet. Dat vonden ze jammer, ze zouden kijken wat ze er aan zouden kunnen doen.

Afgelopen vrijdag dus deur opgehaald (=weer circa 20 euro benzine). Durf er gif op in te nemen dat er niets aan gedaan is en de deur nog even rood is als eerst. Zeker als ik het vergelijk met het spatbord waarvan ze de kleur wel op maat gemaakt hebben (wat héél goed gelukt is overigens, dat zij toegegeven). Bovendien hangen ze je deur erin zonder de rubberen-tocht-strip oid vast te maken.

Korting of schade? Ho maar. Daar zet ik dus echt NOOIT meer een stap over de drempel. NEVER!

Mod:
Laatste stuk gewist. Graag 2cv.nl niet gebruiken als klankbord om garage's zwart te maken. Even buiten beschouwing gelaten of het terecht of onterecht is. Dit heeft een frans forum ooit de kop gekost. Hierover zullen we binnenkort een topic plaatsen.
Laatst gewijzigd door Twécévé op do 12 jan, 2006 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » di 10 jan, 2006 17:48

Hey, eh... zet er maar niet neer welke garage het om gaat, daar kan het forum moeilijkheden mee krijgen. Wel heel vervelend natuurlijk dat je zo behandeld werd, als ik jou was zou ik ff met de manager spreken, of gewoon reisvergoeding eisen oid, zeggen dat je speciaal naar hen toe bent gegaan, en dreigen dat je het tegen iedereen die je zegt kent enz enz... (alleen dreigen dus)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » do 12 jan, 2006 12:02

Ach, ik probeer me er maar overheen te zetten. Maar dat valt niet mee. Kies je een garage 3 kwartier rijden bij je vandaan omdat je denkt dat die professioneel is, kom je nog zo bedrogen uit. 2 x voor niks er naartoe gereden maar geen centje korting. Schoot me ook nog te binnen dat ik ze nog gemaild had om ze erop te attenderen dat ze er wel een deur van een Club inzette en niet van een Special. Kom ik daar is het toch gewoon de deur van een Special. KREUN!!!! Ze zouden je gewoon met andere deurbekleding en sloten e.d. wegsturen.

Heb ze ook aangesproken op hun fouten e.d. maar dan kijken ze je een beetje onnozel aan. Kots.

Heb tijd terug een deuk gereden in mn linkervoorspatbord. Maar weet nu dus écht niet meer waar ik die kan laten uitdeuken en spuiten etc. Waarschijnlijk kan ik het beste alle eendenboeren links laten liggen en naar het eerste beste schadeherstelbedrijf op een industrieterrein kan gaan.

Eric Clemens
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Eric Clemens » do 12 jan, 2006 13:51

Zelf heb ik ook zoiets aan de hand gehad dus moet even reageren. Ik heb het laatste stuk van twécévé (wat nu verwijderd is) niet gelezen dus daar kan ik niets over zeggen. Ik vind wel dat bij wat ik nu gelezen heb gerust de naam van het bedrijf had mogen blijven staan. Ik vind dit namelijk geen zwartmakerij maar gewoon een opsomming van feiten en daar is op zich toch niets mis mee. Bij een positieve ervaring blijft de naam van het bedrijf vaak wel staan dus waarom niet bij een negatieve?
Juist deze ervaringen zijn voor iedereen interessant. Er zitten gewoon grote kwaliteitsverschillen tussen eendengarages en je wil wel graag een goede voor jouw 2cv. Ik ben benieuwd naar het topic dat hierover wordt geplaatst.
Zwarte 2cv6 Club '87 en Beige Dyane 6 '78

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 12 jan, 2006 16:09

ik zie niet in waarom je voor een gedeukt spatbord naar een eendengarage moet. Goed schadeherstelbedrijf zal zeker zoiets kunnen uitdeuken en spuiten.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » do 12 jan, 2006 23:28

Eric Clemens schreef:Zelf heb ik ook zoiets aan de hand gehad dus moet even reageren. Ik heb het laatste stuk van twécévé (wat nu verwijderd is) niet gelezen dus daar kan ik niets over zeggen. Ik vind wel dat bij wat ik nu gelezen heb gerust de naam van het bedrijf had mogen blijven staan. Ik vind dit namelijk geen zwartmakerij maar gewoon een opsomming van feiten en daar is op zich toch niets mis mee. Bij een positieve ervaring blijft de naam van het bedrijf vaak wel staan dus waarom niet bij een negatieve?
Juist deze ervaringen zijn voor iedereen interessant. Er zitten gewoon grote kwaliteitsverschillen tussen eendengarages en je wil wel graag een goede voor jouw 2cv. Ik ben benieuwd naar het topic dat hierover wordt geplaatst.
Ja dat klopt, maar er zijn hier al meerdere topics over geweest voor zover ik weet, ov er is in ieder geval al vaker over gesproken, en als je heel graag wilt weten welk bedrijf je niet naar toe moet gaan, dan kun je elkaar pm'en. Het is en blijft nou eenmaal zo, dat je wel mag aanraden waar je heen kunt gaan, daar doen de eigenaren van zaken niet zo moeilijk over, maar als je hun bedrijf in een kwaad daglicht zet, dat ze dan niet zo blij zijn.
Om moeilijkheden (zoals bij dat Franse forum) te voorkomen, is het beter dat je ze gewoon uit de weg gaat.

Misschien dat je voor jezelf een lijst kunt maken met beter en slechtere garages, maar misschien heeft iemand anders bij dit betreffende bedrijf wel weer hele goede ervaringen...

Thomas
MyAmi Spring Break

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » do 12 jan, 2006 23:39

Mede naar aanleiding van dit voorval hebben we de nieuwe voorwaarden even op een rijtje gezet:

http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=3057

Eric Clemens
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Eric Clemens » vr 13 jan, 2006 11:59

thomaaas schreef: Misschien dat je voor jezelf een lijst kunt maken met beter en slechtere garages, maar misschien heeft iemand anders bij dit betreffende bedrijf wel weer hele goede ervaringen...
Thomas
Ik heb twécévé een pm gestuurd dus ik weet nu over welk bedrijf het gaat. Ik heb voor mijzelf al een lijstje gemaakt samen met mijn eigen ervaringen. Staan er nu 1 als goed 1 als weet niet en 2 als minder goed.

Je hebt gelijk als je zegt dat één slechte ervaring nog geen slechte garage maakt. Daar staat tegenover dat één goede ervaring ook geen goede garage maakt. Dus is het niet eerlijk alleen de negatieve ervaringen te censureren. Tis natuurlijk mijn mening...
Zwarte 2cv6 Club '87 en Beige Dyane 6 '78

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » za 14 jan, 2006 01:23

Nee, maar je merkt vanzelf of er van een bepaalde garage meer positieve reacties komen dan op andere garages, en de ene garage zal ook meer/vaker worden aangeraden. Maar dan nog kun je nét die ene leerling krijgen die je eend voorgoed verziekt, dus het hangt ook altijd nog een beetje van het toeval af.

Maar censureren is gewoon voornamelijk om de veiligheid van het forum te waarborgen, zodat we er nog lang en gelukkig plezier van kunnen hebben! :lol:
MyAmi Spring Break

Plaats reactie