Tips motorrevisiebedrijf?

Gesloten
Ami8
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 20 jul, 2005 09:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Tips motorrevisiebedrijf?

Bericht door Ami8 » za 10 sep, 2005 21:48

Hallo allemaal,

Binnenkort gaat de motor uit mijn Ami 8 vanwege een vervelend kloppend, schurend geluid. Ik en vele anderen die ik het geluid heb laten horen verdenken de nokkenas, maar zeker is het niet. Het blokje gaat uit elkaar om een goed gecheckt/gereviseerd te worden.

Ik wil het zelf gaan doen, maar zoek voor specialistische dingen als het reviseren/slijpen van de nokkenas (als dat uberhaupt mogelijk is) en ook het geschikt maken van de koppen voor loodvrije benzine een revisiebedrijf. Ook vraag ik mij af of de krukas nagemeten of gecontroleeerd kan worden of dat ik die maar beter ook meteen kan vervangen.

Heeft iemand goede ervaringen met een motorrevisiebedrijf? (een beetje in de omgeving van Amsterdam) Of andere tips mbt het bovenstaande?

Bij voorbaat dank. Groetjes,
Michiel

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 10 sep, 2005 22:55

Ik kan je niet helpen met een tip voor een bedrijf, maar volgens mij (ik weet het NIET zeker ! ! !) kan je gewoon loodvrije benzine in je Ami gooien hoor.
Afblijven.

Ami8
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 20 jul, 2005 09:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Ami8 » zo 11 sep, 2005 10:20

Ja de een zegt dat het kan, de ander zegt van niet. Ik gooi er gewoon braaf (vrijwel) altijd wat loodvervanger bij. Als die koppen zijn gereviseerd dan weet ik het zeker, dat is ook een reden om het te laten doen: nooit meer met die rare flesjes prutsen bij de pomp. (misschien in de toekomst als er nergens 98 meer te krijgen is en je met octaanbooster moet gaan rommelen....)

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » zo 11 sep, 2005 21:23

Op mijn werk hebben wij een afdeling motor revisie. Cilinder kop geschikt maken voor loodvrij is montage van andere klepzittingen en eventueel kleppen. Je nokkenas nameten en/of slijpen kan inderdaad ook al is het wel te bedenken of het je geld waard is. Voor je het weet ben je een paar uur verder. Ik zelf mijn cilinderkoppen gereviseerd, overigens geen nieuwe zittingen geplaatst (ik maak maar 5000 km p.j.) De in en uitlaatpoort heb ik wel "geflowed" op het zicht, waardoor het motortje wat soepeler loopt. Technisch gezien is alles mogelijk.

Groeten Joost

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 12 sep, 2005 08:43

wat kost dat nou om alleen je cilinderkoppen te laten reviseren?

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » ma 12 sep, 2005 10:15

Ramon2cv schreef:wat kost dat nou om alleen je cilinderkoppen te laten reviseren?
Veel gestelde vraag wat gaat het kosten? Vege is een bedrijf wat met standaard prijzen werkt. Bij ons wordt er gekeken wat er vervangen moet worden en wat de klant wenst. In het ergste geval nieuwe kleppen en geleiders, zetels en in- en uitlaat poort bewerken dan zit je aan de 300 euro voor de 2 koppen. de rest zit er tussen aan de hand van wat er versleten is.

Groeten Joost

Ami8
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 20 jul, 2005 09:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Ami8 » ma 12 sep, 2005 22:31

De vraag of het 'het waard is' is een terechte. Ik twijfel of ik het blokkie gewoon meteen maar zal voorzien van nieuwe onderdelen (krukas, nokkenas etc). Voordeel: je weet dat het goed is, maar het kost een boel geld. Je kunt (volgens mij) niet altijd zien of een nokkenas/krukas niet goed meer is. Dan heb je een specialist nodig en dat nameten/reviseren kost ook geld. Tsja, wat een dilemma. Eerst dat blokkie maar eens uit elkaar.

Maar Joost, waar is het bedrijf waar je werkt gevestigd? Vast niet heel dicht bij Amsterdam, gezien je woonplaats Roosendaal...

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » di 13 sep, 2005 10:05

Maar Joost, waar is het bedrijf waar je werkt gevestigd? Vast niet heel dicht bij Amsterdam, gezien je woonplaats Roosendaal...[/quote]

Inderdaad Roosendaal ligt niet naast Amsterdam echter eendeigenaren zijn altijd welkom.

Groeten Joost van de Berg

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » di 13 sep, 2005 15:45

Ami8 schreef:De vraag of het 'het waard is' is een terechte. Ik twijfel of ik het blokkie gewoon meteen maar zal voorzien van nieuwe onderdelen
...
Waarom kijk je niet naar een goed gebruikt blok? ben je veel goedkoper uit :!:

Gast

Bericht door Gast » di 13 sep, 2005 22:19

Ja, dat is ook een goeie. Dat doe ik ook wel, maar een goed AM2 blok is gewoon best lastig te vinden. Daarbij wil ik graag meer leren en weten hoe zo'n blok nou in elkaar zit. Ik heb zo langzamerhand al 500 keer gelezen in Haynes etc hoe het reviseren moet. Nu sta ik eigenlijk wel te springen om het ook echt te doen. Eer van je werk, en je weet hoe goed het gedaan is. Maar je hebt wel gelijk, een tweedehands blokkie is makkelijker en ws ook goedkoper.

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » di 13 sep, 2005 22:49

staat een am2 blok op marktplaats voor 150 eur dacht ik
Ami 8 break

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2162
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 14 sep, 2005 06:00

Ik heb 8 jaar geleden het huidige blok in de Mehari op de sloop gekocht voor een paar 100 gulden,
ik ben nu 77000km verder en nog steeds goed.
Maar de 2CV motor is eenvoudig zelf te reviseren.
De koppen zou je kunnen latan doen als je daar tegenop ziet, is ook niet altijd nodig.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 14 sep, 2005 10:16

ik dacht dat de eendengarage in eindhoven niet echt duur was met het reviseren van koppen of iig het opnieuw inslijpen van de kleppen.

http://www.xs4all.nl/~gagurp/

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » wo 14 sep, 2005 12:34

Rusty schreef:ik dacht dat de eendengarage in eindhoven niet echt duur was met het reviseren van koppen of iig het opnieuw inslijpen van de kleppen.

http://www.xs4all.nl/~gagurp/

greetz Rusty
Daarom is van te voren goed te kijken wat er mogelijk is en wat nodig, nog belangerijker wat wil je. Technisch gezien kan alles, hier het telefoon nr van een hobbyist die in de avonduren zich bezighoud met motor revisie 06-46348881 uiteraard in Roosendaal.

Groeten Joost

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

MOTOR KOPPEN

Bericht door Le Patron » do 29 sep, 2005 11:53

Ik heb nog een setje koppen liggen, compleet gereviseerd, van een vege motor
afgehaald kosten 350 euro.

Een compleet Vege motor kost 725 euro.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Gesloten