fietscomputer

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 10 sep, 2005 15:12

Dat van die BX Digit was meer bedoeld als geintje hoor. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » za 10 sep, 2005 16:43

Maar het kan natuurlijk, ook als je goedkoop wilt rijden kan je als je veel rijdt zo'n fietscomputer gebruiken ipv een normale snelheidsmeter. Zo loopt je totale kilometerstand niet meer op en kan je toch zien hoe hard je rijdt. Makkelijk voor een eendrijder die niet al te veel geld heeft...

Ik zou het persoonlijk waarschijnlijk toch niet doen, ivm je weet niet hoeveel kilometer je echt rijdt, een fietscomputer is namelijk zo gereset... bijvoorbeeld als je niet precies weet hoe je ermee moet werken. En dan weet je niet wanneer ie weer voor een kleine of grote beurt moet...

Frank Dekkers
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 10 sep, 2005 22:45

Waarom rij je goedkoper met een fietscomputer ? En een beurt voer je uit wanneer je Eend niet meer wil starten of niet meer goed rijdt ;)
Afblijven.

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » za 10 sep, 2005 23:13

IVM oldtimerverzekering, dan mag je maar een bepaald aantal km's maken (bijv. 10.000-20.000), en je wilt je eend toch dagelijks gebruiken waarvoor je meer kilometers maakt. Dan zou je je kilometerteller kunnen demonteren zodat je geen kilometers meer maakt volgens de teller maar wel via de fietscomputer...

Frank Dekkers
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » zo 11 sep, 2005 00:07

als iemand een fiets-kompjoeter wil aansluiten; let ff op dat je de wieldiameter op zo'n ding moet ingeven. De omtrek van een Eendwiel moet dan natuurlijk wel binnen het bereik van de fietscomputer-instellingen passen.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 11 sep, 2005 00:37

Frank Deusjevoo schreef:IVM oldtimerverzekering, dan mag je maar een bepaald aantal km's maken (bijv. 10.000-20.000), en je wilt je eend toch dagelijks gebruiken waarvoor je meer kilometers maakt. Dan zou je je kilometerteller kunnen demonteren zodat je geen kilometers meer maakt volgens de teller maar wel via de fietscomputer...

Frank Dekkers
Aha, jij wilt de zaak dus flessen ;)
Afblijven.

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » zo 11 sep, 2005 18:02

moet je, om de boel uitgebalanceerd te krijgen, recttegenover het ene magneetje (op de velg of aandrijfas of weet ik wat) geen ander plaatsen?

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 12 sep, 2005 17:59

Zoveel weegt dat magneetje niet hoor ;) En voor het smeernippel is ook geen tegengewicht gebruikt.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 10:56
Contacteer:

Bericht door Rollo » di 11 okt, 2005 14:05

Heeft ondertussen al iemand ervaring met de fietscomputer?

Ik wil dit ook gaan doen, maar heb gezien dat het draadje van de sensor naar het dingetje waar je de computer opklikt erg kort is. Zou dat oplosbaar zijn door het draadje door te knippen en te verlengen met kroonsteentje?

Ben benieuwd of iemand hier mee kan assisteren, want vind het wel een leuk idee. Verder als je hem gemonteerd hebt kan je dan een fototje van de sensoren mailen of posten?

Hoor graag van jullie
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2673
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 11 okt, 2005 21:43

draden zijn prima te verlengen. Heb ik bij een vriend onlangs ook gedaan in diens voertuig... (om maar geen merken te noemen haha)
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 10:56
Contacteer:

Bericht door Rollo » za 15 okt, 2005 10:16

Michiel van Ginkel schreef:draden zijn prima te verlengen. Heb ik bij een vriend onlangs ook gedaan in diens voertuig... (om maar geen merken te noemen haha)
Hmmmm en is die draad makkelijk te krijgen in de winkels of is het een vrij ingewikkelde draad... Ben een beetje bang dat als ik em doorgeknipt heb ik er niets meer mee kan..... :cry:
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

flash
Beginner
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 1 dec, 2004 21:48
Locatie: Dordrecht

Bericht door flash » za 15 okt, 2005 10:45

Rollo schreef:
Michiel van Ginkel schreef:draden zijn prima te verlengen. Heb ik bij een vriend onlangs ook gedaan in diens voertuig... (om maar geen merken te noemen haha)
Hmmmm en is die draad makkelijk te krijgen in de winkels of is het een vrij ingewikkelde draad... Ben een beetje bang dat als ik em doorgeknipt heb ik er niets meer mee kan..... :cry:
het is gewoon 2 aderig draad

Tom
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 22 okt, 2003 11:59

Bericht door Tom » za 15 okt, 2005 13:10

Ik rij al 2,5 jaar met zo'n sigma geval. Het grote voordeel is de "dagteller" en de juiste snelheid. Ik heb de opnemer bevestigd op de ankerplaat van de achter trommel en het magneetje op de trommel bevestigd.

Voorbeeld van sigma geval is hier:

http://www.xs4all.nl/~adsl0090/foto/PICT2767_resize.JPG

Gebruikersavatar
Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 10:56
Contacteer:

Bericht door Rollo » za 15 okt, 2005 18:23

Nou vanmiddag maar eens even creatief bezig geweeest, met de soldeerbout en wat 2 aderig draad.

Maar hij zit erin en doet het perfect. Hij geeft perfect de snelheid aan. en gemiddelde snelheid/maximale snelheid/stopwatch/tijd gereden etc. Leuk om bij te houden!

Het is er ook een van sigma geworden.
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » za 15 okt, 2005 19:44

Oja. Mijn vader heeft een draadloze, was een aanbieding van de ALD*, voor 9.99 euro. Maar hij heeft er alleen maar gezeik mee gehad, vooral omdat hij veel te veel functies had. Dan moet je je gewicht invullen en dan gaatie het calorieen verbruik opschrijven (zal me trouwens benieuwen wattie aangeeft als je 120 rijdt ;-).. haha).

Kunnen die van S*GMA die hoge snelheden ook aan?

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Plaats reactie