Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
-
Frank Deusjevoo
- Veelvuldig poster

Bericht
door Frank Deusjevoo » za 17 sep, 2005 16:40
Punky schreef:Er zijn al verschillende mensen bezig met deze discussie en die hebben al meerdere malen contact gehad met de RDW. Is het niet verstandiger als we dat eens afwachten ipv dat iedereen op eigen houtje de RDW gaat bestoken met telefoontjes en mailtjes. Daar schiet je toch geen reet mee op, veroorzaakt alleen maar meer ruis!!!
Niet verkeerd bedoeld ofzo, maar als we dat doen komt er misschien JUIST eens eindelijk duidelijkheid! Dat gezeur met de RDW ben ik nu wel eens zat. Als de tuv het goedkeurt, vind ik het erg raar dat het niet wordt toegestaan door de RDW.
En ik vind ook; koop waar jij je goed bij voelt, de een een origineel chassis de andere een gegalvaniseerde of nog anders. De een dit, de ander dat. Dat moet de discussie ook niet zijn, maarja de RDW, die werkt niet mee...
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
-
Punky
- Addicted user

-
Contacteer:
Bericht
door Punky » za 17 sep, 2005 17:39
Dus jij denkt dat het sneller duidelijk is, als iedereen maar klakkeloos met de rdw gaat bellen/mailen/schrijven/faxen ipv dat een paar mensen zich hier dieper in storten en met de juiste mensen van de RDW rond de tafel gaan zitten.
Als een particulier een vraag stelt, komt deze bij een medewerker op de vloer van de RDW. Deze voeren alleen maar uit. En je moet de mensen hebben die beleid maken en daar zijn dus enkele nu mee bezig. Het extra bellen/mailen/etc. levert dus eerder alleen maar meer ruis op dan dat er een oplossing komt.
We moeten denk ik gewoon GEDULD HEBBEN!!!

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Frank Deusjevoo
- Veelvuldig poster

Bericht
door Frank Deusjevoo » za 17 sep, 2005 17:53
Laten we hopen dat je gelijk hebt en afwachten...
Frank
-
Lelijke Eend
- Heavy user

Bericht
door Lelijke Eend » zo 18 sep, 2005 18:35
Ik heb de RDW gemaild (eerder al, uitleg gekregen en toen heb ik ze op dat hele SOLVIT-verhaal gewezen wat op 2cv.nl staat. Indien ze dat verhaal niet vreten, ga ik gewoon naar het ministerie van Economische zaken.
Als het goed is, mag het al, maar ze willen het alleen niet geloven. Hoe meer mensen hun aan hun kop zeiken er over (wel op een nette manier), hoe groter de kans dat ze snappen dat ze alle door een EG-land goedgekeurde chassis' toe moeten staan.
Afblijven.
-
Tom Duckpower
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Tom Duckpower » zo 18 sep, 2005 23:15
waarom Economische zaken??
Mijn inziens kun je beter naar Verkeer en Waterstaat. Ligt vast naast dat van de Economosche zaken

Binnenhof, Den Haag

1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
Punky
- Addicted user

-
Contacteer:
Bericht
door Punky » zo 18 sep, 2005 23:18
Probeer dan ook meteen weer de radardetector legaal te maken. Want dat is ook nog niemand gelukt. Dan kan mijn Quintezz weer van de boekenplank gehaald worden en in de wagen gehangen worden.

PuNk RoCK LosEr
-
Tom Duckpower
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Tom Duckpower » zo 18 sep, 2005 23:20
En als je toch daarbent, maak het blinderen van ruiten even legaal...Hoeven we daarover ook niet meer te discussieren!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
Frank Deusjevoo
- Veelvuldig poster

Bericht
door Frank Deusjevoo » zo 18 sep, 2005 23:22
Tsja zo blijf je bezig he...
Komt allemaal door die stomme regeltjes. Tuurlijk er moeten wel regels zijn maar dat soort gezeik zodat de politie meer boetes uit kan delen vind ik erg grote onzin. Maarja; als je je ruit bijna zwart maakt, kan ik me voorstellen als de politie dat niet zo op prijs stelt. Maarja dan moet je maar kijken via je ventilatieklep hoor!
Frank
Frank
-
Punky
- Addicted user

-
Contacteer:
Bericht
door Punky » zo 18 sep, 2005 23:24
Tom Duckpower schreef:En als je toch daarbent, maak het blinderen van ruiten even legaal...Hoeven we daarover ook niet meer te discussieren!
En zorg dat PLEASE de benzine goedkoper wordt, want ik wil geen GASbak gaan rijden.

PuNk RoCK LosEr
-
Punky
- Addicted user

-
Contacteer:
Bericht
door Punky » zo 18 sep, 2005 23:28
Frank Deusjevoo schreef:Tsja zo blijf je bezig he...
Komt allemaal door die stomme regeltjes. Tuurlijk er moeten wel regels zijn maar dat soort gezeik zodat de politie meer boetes uit kan delen vind ik erg grote onzin. Maarja; als je je ruit bijna zwart maakt, kan ik me voorstellen als de politie dat niet zo op prijs stelt. Maarja dan moet je maar kijken via je ventilatieklep hoor!
NL he: Regels over regels verzinnen. Lang leve de bureaucratie
En geblindeerde ramen mogen niet, omdat ze anders niet kunnen zien of je zit te bellen. Want dat beurt lekker!!!

PuNk RoCK LosEr
-
Lelijke Eend
- Heavy user

Bericht
door Lelijke Eend » ma 19 sep, 2005 17:33
Geachte heer Joosten,
Met genoegen kan ik u mededelen dat de RDW heeft aangegeven dat een goedgekeurd Citroën chassis uit een andere lidstaat ook in Nederland moet worden goedgekeurd, mits vergezeld van ofwel een verklaring van Citroën dat het chassis kwalitatief gelijkwaardig is aan het originele chassis, ofwel een verklaring door de bevoegde keuringsinstantie in de andere lidstaat dat het chassis aldaar is goedgekeurd. Een Teilegutachten moet dus volstaan. Voor de details verwijs ik naar onze oplossingstekst (attachment).
Wij voorzien dus geen problemen bij de nieuwe aanvraag. Mocht u toch nog op weerstand stuiten, laat het ons dan even weten.
-----------------------------------
Ministerie van Economische Zaken
Solvit Centre Nederland
Postbus 20101
2500 EC Den Haag
Daarom het ministerie van economische zaken
Maar als het me lukt, zullen we dan eerst even blij zijn dat we gewoon met ons galva-chassis naar de RDW kunnen om daar een knarsentandende keurmeester een chassisnummer in te laten slaan ?
De overige regels mogen van mij ook aangepast worden hoor, daar niet van.
Afblijven.
-
Eminence Grise
- Veelvuldig poster

Bericht
door Eminence Grise » ma 19 sep, 2005 21:31
wat hierboven staat is dus duidelijk en niet voor tweerlei uitleg vatbaar.
ELK CHASSIS WORDT GEACCEPTEERD MITS......het in het land van herkomst goedgekeurd is en er een verklaring van een bevoegde keuringsinstantie bij is.met andere woorden een chassis uit Duitsland met goedkeuring van de TUV is goed. Een chassis uit Frankrijk met verklaring van Citroen is goed. Dus verdere discussie en navragen is overbodig. Criterium is dus de goedkeuring van een andere keuringsinstantie........
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
-
Punky
- Addicted user

-
Contacteer:
Bericht
door Punky » ma 19 sep, 2005 22:34
Alleen willen de keuringsstations hier schijnbaar nog niet aan. Tenminste dat heb ik begrepen.

PuNk RoCK LosEr
-
Maikel
- Regelmatige poster

Bericht
door Maikel » ma 19 sep, 2005 23:13
Tja ze zullen uiteindelijk wel moeten, ook zei zullen zich aan de wet moeten houden.
Zal alleen zo zijn dat de eerste mensen de baan vrij moeten maken voor de rest.
Met andere woorden de eerste zal behoorlijk wat papierwerk en tijd moeten investeren om de desbetreffende keurmeesters te overtuigen, vervolgens zal het proces minder pijnlijk zijn.
Ik ben benieuwd !
some got it, some eend
-
Punky
- Addicted user

-
Contacteer:
Bericht
door Punky » di 20 sep, 2005 08:25
Maikel schreef:Tja ze zullen uiteindelijk wel moeten, ook zei zullen zich aan de wet moeten houden.
Zal alleen zo zijn dat de eerste mensen de baan vrij moeten maken voor de rest.
Met andere woorden de eerste zal behoorlijk wat papierwerk en tijd moeten investeren om de desbetreffende keurmeesters te overtuigen, vervolgens zal het proces minder pijnlijk zijn.
Ik ben benieuwd !
Daar zijn ze dus nu mee bezig.

PuNk RoCK LosEr