gezond?

Gesloten
2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker

gezond?

Bericht door 2cv6spécial » wo 28 sep, 2005 21:14

Vandaag nonkel tegengekomen die met restauratie project diane bezig is.Nu vroeg ik hem hoe je best die zwarte aanslag van de remklauwen kan verwijderen?Hij zij me alles los te halen en als je enkel de alu blokken nog over hebt een nachtje of twee in de benzine te gooien.Gaan de rubberdelen van de remleiding niet kapot. EN kans het geen kwaad dat er benzine in de leiding komt?,nuja benzine kan je snel verwijderen door er remreiniger in te spuiten.Met remreiniger gaat het zwarte goedje er ttrouwens niet af...En met een speciale motorreiningings spray ook niet. Nu momenteel enkel door er een uur over te wrijven met een stofdoek gaat het eraf...
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » wo 28 sep, 2005 22:33

Je hebt het over remklauwen, dus gaat het over een LHM systeem, en dat
kan tegen benzine.
LHM remdelen worden schoongemaakt met wasbenzine.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gast

Re: gezond?

Bericht door Gast » do 29 sep, 2005 11:08

2cv6spécial schreef:Vandaag nonkel tegengekomen die met restauratie project diane bezig is.Nu vroeg ik hem hoe je best die zwarte aanslag van de remklauwen kan verwijderen?Hij zij me alles los te halen en als je enkel de alu blokken nog over hebt een nachtje of twee in de benzine te gooien.Gaan de rubberdelen van de remleiding niet kapot. EN kans het geen kwaad dat er benzine in de leiding komt?,nuja benzine kan je snel verwijderen door er remreiniger in te spuiten.Met remreiniger gaat het zwarte goedje er ttrouwens niet af...En met een speciale motorreiningings spray ook niet. Nu momenteel enkel door er een uur over te wrijven met een stofdoek gaat het eraf...
Ik heb met een dremel staalborsteltje het schoongemaakt

raceeend
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door raceeend » do 29 sep, 2005 12:55

diesel werkt al helemaal goed :D

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door 2cv6spécial » do 29 sep, 2005 16:59

diesel helpt geen fluit(toch niet zo goed als benzine :wink: ) maar het kan dus geen kwaad dat er benzine in de remleiding komt,alleen daarna uitspoelen met remreininger.. nee?
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

raceeend
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door raceeend » vr 30 sep, 2005 10:41

2cv6spécial schreef:diesel helpt geen fluit(toch niet zo goed als benzine :wink: ) maar het kan dus geen kwaad dat er benzine in de remleiding komt,alleen daarna uitspoelen met remreininger.. nee?
dan moet ik maar eens benzine uitproberen.. doe het altijd met diesel :D

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 30 sep, 2005 10:51

benzine vervliegt/verdampt snel...

dus als het in de leidingen komt, verdampt het wel eruit..
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door 2cv6spécial » vr 30 sep, 2005 16:28

ja,maar benzine laat een residu achter,dus best toch maar uitspoelen met remreiniger denk ik.Anders als de troep er echt niet afgaat krab ik het wel af.Alleen maakt dit vuile krassen en kan je niet op alle plaatsen bij,zou het mss gaan van ze zonder schade te zandstralen(door druk iin compressor te verlagen ofzo)

Gesloten