Tijdens mijn vakantie in Schotland honderden 2cv tegengekomen. Ter plaatse besloten om er in Zweden met een auto erbij te zijn.
Terug in Nederland gaan zoeken naar een auto, nu is mijn een 2cv van 1957 aangeboden. De volgende vragen komen op:
Zijn er nog onderdelen in Nederland leverbaar zoals:
Plaatwerk - dak - motoronderdelen
Wat is een dergelijke auto waard als deze in een goede en orginele staat verkeerd
Is een 2cv uit 1957 geschikt om lange reisen te maken ( topsnelheid/snelweg gebruik)
Groeten, Frank
Onderdelen voorziening 2cv 1957
-
- Beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2005 08:09
- Locatie: Budel
- Contacteer:
ik denk dat meer mensen hier een 2cv uit 57 zouden willen, volgens mij is er nog bijna alles te krijgen is het niet op beurzen dan wel bij cassis www.2cvclub.com
snel zou die niet gaan volgens mij zit er een 18 pk in ofzo maar goed genoeg toch?
als ie in top staat gereviseerd is levert ie wel wat op ja tegen de 8000 euro
snel zou die niet gaan volgens mij zit er een 18 pk in ofzo maar goed genoeg toch?
als ie in top staat gereviseerd is levert ie wel wat op ja tegen de 8000 euro
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bij die oudere eenden is toch wel zoveel anders dat je echt moet weten
waar je aan begint.
Neem anders kontakt op met de EEEC ( www.eeec.nl ), deze club is
gespecialiseerd in de eenden tot 1970.
Een 1957 eend is niet echt geschikt op de snelweg, ik denk een 12PK motor,
6 volt electrisch systeem met gering vermogen, en daarbij behorend
gebrekkige verlichting.
Aandrijf assen met gewone kruiskoppelingen inplaats van homokineten,
en daardoor ook storings gevoeliger.
waar je aan begint.
Neem anders kontakt op met de EEEC ( www.eeec.nl ), deze club is
gespecialiseerd in de eenden tot 1970.
Een 1957 eend is niet echt geschikt op de snelweg, ik denk een 12PK motor,
6 volt electrisch systeem met gering vermogen, en daarbij behorend
gebrekkige verlichting.
Aandrijf assen met gewone kruiskoppelingen inplaats van homokineten,
en daardoor ook storings gevoeliger.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Ik had eind jaren 60 een eend bj. 65, (was die al 18 pk? wel 12 volt)André Post schreef:Bij die oudere eenden is toch wel zoveel anders dat je echt moet weten
waar je aan begint.
Neem anders kontakt op met de EEEC ( www.eeec.nl ), deze club is
gespecialiseerd in de eenden tot 1970.
Een 1957 eend is niet echt geschikt op de snelweg, ik denk een 12PK motor,
6 volt electrisch systeem met gering vermogen, en daarbij behorend
gebrekkige verlichting.
Aandrijf assen met gewone kruiskoppelingen inplaats van homokineten,
en daardoor ook storings gevoeliger.
Toen kon je nog op een van de weinige nederlandse snelwegen rustig 90 rijden, harder wou die eend ook niet. Op de Duitse autobaan met 90 richting zuiden Italie ging ook nog, Tegenwoordig zou ik het niet graag meer doen.
Wil je nu met zo'n eend op vacantie gaan, dan lijkt het me beter om snelwegen te mijden, zeker als je de wind tegen hebt.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: wo 6 apr, 2005 20:11
- Locatie: Beek
Beste f van Gerven!
ik heb 2 jaar in een 12pk gereden van 1955 en ben er ook mee naar mijn werk gereden,en ik rij iedere 25 km heen en ook weer terug..topsnelheid, met wind in de rug 75/80km/h!! Niet echt een veilig iets voor over de autoweg, daarintegen wel voor binnendoor!!!een ouwe 2cv rijd zoveel lekkerder als een nieuwe, het is een echt oergevoel over de vering maar de zwijgen,dat is geen verglijk met een nieuwe, enfin....de 12pk staat nu bij oma in de schuur en wordt nu grondig gerestaureerd met veel hulp van de Enige Echte EendenClub (www.eeec.nl) zoals al eerder hier vermeld! bij deze club kunje werkelijk alles vinden wat je maar nodig hebt!nogmaals een oud 2cvtje is heerlijk, maar wel echt als zondags auto, en voor mensen die houden van binnendoor rijden!
Groetjes en succes met het vinden van een voor jouw geschikt exemplaar en hou ons op de hoogte!
ik heb 2 jaar in een 12pk gereden van 1955 en ben er ook mee naar mijn werk gereden,en ik rij iedere 25 km heen en ook weer terug..topsnelheid, met wind in de rug 75/80km/h!! Niet echt een veilig iets voor over de autoweg, daarintegen wel voor binnendoor!!!een ouwe 2cv rijd zoveel lekkerder als een nieuwe, het is een echt oergevoel over de vering maar de zwijgen,dat is geen verglijk met een nieuwe, enfin....de 12pk staat nu bij oma in de schuur en wordt nu grondig gerestaureerd met veel hulp van de Enige Echte EendenClub (www.eeec.nl) zoals al eerder hier vermeld! bij deze club kunje werkelijk alles vinden wat je maar nodig hebt!nogmaals een oud 2cvtje is heerlijk, maar wel echt als zondags auto, en voor mensen die houden van binnendoor rijden!
Groetjes en succes met het vinden van een voor jouw geschikt exemplaar en hou ons op de hoogte!
2cv6charlestongrijs`90/2cv6blueCamargue'73