slecht starten en niet op toeren komen van de motor. 50 km/h
-
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 2 okt, 2005 13:44
slecht starten en niet op toeren komen van de motor. 50 km/h
beste 2cv rijders.
ik ben een russische motor liefhebber en heb onlangs een motor gekocht met een 2cv4 blok erin.
nu wil het starten als hij koud is perfect maar als hij warm is haast niet.
als hij eenmaal loopt dan komt de motor slecht op gang en rijd hij maar 40 of 50 km/h.
waar kan dit aan liggen en wie kan mij helpen?//
mvgr een russische eend rijder
ik ben een russische motor liefhebber en heb onlangs een motor gekocht met een 2cv4 blok erin.
nu wil het starten als hij koud is perfect maar als hij warm is haast niet.
als hij eenmaal loopt dan komt de motor slecht op gang en rijd hij maar 40 of 50 km/h.
waar kan dit aan liggen en wie kan mij helpen?//
mvgr een russische eend rijder
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Belangrijk als de motor warm is --> niet choken bij het starten! en als je start gas open, maar wel één keer de gashendel open trekken. Doe je dit vaker dan verzuip je de motor. Wat bij mijn Dyane ook vaak helpt is even de draadjes van de bobine omwisselen. Dan draai je het magnetisch veld om en start hij weer oké. Waarom de motor max 50 p/u loopt is mij ook een raadsel.
-
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 2 okt, 2005 13:44
motor
zal proberen gauw een foto te maken voor jullie.
woon in genemuiden. is in de buurt van zwolle.
ziet er leuk uit hoor en is knap gemaakt.
maar het is zo jammer dat niet niet zo hard wil lopen
zal dat van dat starten eens proberen.
alvast bedankt mvgr richard
woon in genemuiden. is in de buurt van zwolle.
ziet er leuk uit hoor en is knap gemaakt.
maar het is zo jammer dat niet niet zo hard wil lopen
zal dat van dat starten eens proberen.
alvast bedankt mvgr richard
Re: motor
Voer eerst eens een 10.000 km-beurt uit. Dit klinkt als achterstallig onderhoud.
10.000 km: olie, ontsteking (contactpuntjes+condensator vervangen en stellen), bougies
20.000 km: kleppen stellen, luchtfilter, oliefilter, versnellingsbakolie
10.000 km: olie, ontsteking (contactpuntjes+condensator vervangen en stellen), bougies
20.000 km: kleppen stellen, luchtfilter, oliefilter, versnellingsbakolie
La vie est belle.
-
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 2 okt, 2005 13:44
Re: motor
Ga eens bij Eendimport (Ron van der Berg) in Kraggenburg (ook niet ver van Genemuiden) langs, weet heel veel van eenden en heeft veel onderdelen in voorraad, nieuw en gebruikt.russische eend schreef:zal proberen gauw een foto te maken voor jullie.
woon in genemuiden. is in de buurt van zwolle.
ziet er leuk uit hoor en is knap gemaakt.
maar het is zo jammer dat niet niet zo hard wil lopen
zal dat van dat starten eens proberen.
alvast bedankt mvgr richard
Wat denk je van een electronische ontsteking? W-ign, 123 ign. ? Levert Ron allebij.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 2 okt, 2005 13:44
russische eend
gewone euro 95. moet er wat anders in dan???
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Super 98. De meeste Eendenblokjes hebben dat nodig. De kans is minimaal dat je er veilig euro 95 in kan gieten.
Overigens, dat super 98 heeft alleen te maken met het octaangehalte. Van wanneer (bouwjaar) is je blok ? Want als dit van voor 1970 is, kan het wel eens zijn dat er ook nog loodvervanger in moet.
Overigens, dat super 98 heeft alleen te maken met het octaangehalte. Van wanneer (bouwjaar) is je blok ? Want als dit van voor 1970 is, kan het wel eens zijn dat er ook nog loodvervanger in moet.
Afblijven.