Bekleding bankjes

Alles in, over, rond en op de koets.
WillemDuck
Beginner
Beginner

Bekleding bankjes

Bericht door WillemDuck » ma 3 okt, 2005 12:28

Weet iemand misschien een autostoelenbekleder in de buurt van Amsterdam? Ik heb een voorbankje die dus opnieuw bekleed moet worden. Of kan ik gewoon naar de lokale meubelbekleder gaan? Die zullen het neem ik aan ook wel kunnen maar misschien is er iemand gespecialeerd in 2CV banken/stoelen?

joost2cv
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door joost2cv » ma 3 okt, 2005 12:43

Standaard is er veel te koop wat. Op beurzen ligt er nieuwe bekleding te koop maar ook bij Burton of Club Cassis. Een keer gevraagd wat het kost bij een beklederij maar dat kwam ver boven mijn idee.

Groeten Joost

SanMar
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door SanMar » ma 3 okt, 2005 13:05

Waarom kijk je niet of er tweedehands wat te krijgen is. Koste mij 25 euro voor twee nieuwe voorstoelen en een achterbank.
My name is Duck.... Ugly Duck!

Truudsje
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Truudsje » ma 3 okt, 2005 13:48

Je kunt het ook zelf doen als je een beetje handig bent met de naaimachine.
Tis wel even wat werk, maar je kan het wel helemaal naar je hand zetten.
Ik heb een rol spijkerstof gekocht op de markt en ben aan de gang gegaan. Ik heb helaas geen tekeningen/patronen gemaakt van de hoezen (anders zou ik ze je sturen), maar heb gewoon de oude bank overgetrokken op nieuw stof, zoompje erbij rekenen en in elkaar stikken. Eigenlijk is het niet ingewikkelder dan dat.

Groetjes, Trudie

Gast

Bericht door Gast » ma 3 okt, 2005 15:12

Truudsje schreef:Je kunt het ook zelf doen als je een beetje handig bent met de naaimachine.
Tis wel even wat werk, maar je kan het wel helemaal naar je hand zetten.
Ik heb een rol spijkerstof gekocht op de markt en ben aan de gang gegaan. Ik heb helaas geen tekeningen/patronen gemaakt van de hoezen (anders zou ik ze je sturen), maar heb gewoon de oude bank overgetrokken op nieuw stof, zoompje erbij rekenen en in elkaar stikken. Eigenlijk is het niet ingewikkelder dan dat.

Groetjes, Trudie
Koste ons een naaimachine, zat uiteindelijk toch veel rotzooi nog in de stof. Na het eroverheen naaien van de nieuwe stof zat het naaimachine vast.

Groeten Joost

Lempke
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Lempke » ma 3 okt, 2005 18:45

SanMar schreef:Waarom kijk je niet of er tweedehands wat te krijgen is. Koste mij 25 euro voor twee nieuwe voorstoelen en een achterbank.
Ik zoek nog een zwart Skai dekje voor de voorbank van een Special. Kost nieuw bijna 100 euro. Waar kan ik een goede tweedehands vinden?

Truudsje
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Truudsje » di 4 okt, 2005 09:06

Anonymous schreef:Koste ons een naaimachine, zat uiteindelijk toch veel rotzooi nog in de stof. Na het eroverheen naaien van de nieuwe stof zat het naaimachine vast.
Oeps dat is minder. Ik heb het inelkaar zetten op de naaimachine gedaan en daarna de nieuwe spijkerstofhoezen om de bestaande stoelhoezen heengedaan en de laatste naden met de hand gedaan.

Desalniettemin heb ik een aantal naalden gebroken op het machine omdat ik het spijkerstof nog gewatteerd heb en doorgestikt met een ruitjesmotief zoals bij de charleston hoort (vond ik sjiek en nu dus ook in een "gewone" eend). Daar werd het af en toe wel te dik voor het naaimachine, maar gelukkig bleef het bij een paar gebroken naalden en geen kapotte naaimachine.

SanMar
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door SanMar » di 4 okt, 2005 21:24

Lempke schreef:
SanMar schreef:Waarom kijk je niet of er tweedehands wat te krijgen is. Koste mij 25 euro voor twee nieuwe voorstoelen en een achterbank.
Ik zoek nog een zwart Skai dekje voor de voorbank van een Special. Kost nieuw bijna 100 euro. Waar kan ik een goede tweedehands vinden?
Zet eens een advertentie op marktplaats, www.eendenmarkt.nl , of deze site http://markt.2cv.nl .
Ik had de mijne gevonden via marktplaats. Was wel echt een toevalstreffer.
My name is Duck.... Ugly Duck!

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » do 24 nov, 2005 22:21

Na heel lang zoeken vond ik 1,5 jaar geleden bij club chassis eindelijk de groene stof die in de casper en hobbes eend thuis hoort. Het was inderdaad een rib uit me lijf maar ik heb er 2 van aangeschaft.
1 voor buitengewone omstandigheden, dat steje heb ik helemaal opnieuw bekleed, nieuwe rubbers en nieuw schuimrubber. Het andere setje is letterlijk de mottenballen ingegaan, want ik weet nu al zodra de rol op is dat er niks meer van gemaakt wordt...

Voor dagelijks gebruik heb ik een ander setje dat goed voldoed.

Omdat ik de eend tijdens vakantie als 2 persoons camper ombouw heb ik voor dat doel 2 aangepaste voorstoelen. Omdat het eigelijk niet helemaal de bedoeling was dat die zolang meegingen kwamen de spullen daarvoor uit verschillende slopers.
1 van deze stoelen heeft ook een verlengde rugleuning ivm met de lenget van de bijrijder.
met eendige groeten,

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 27 nov, 2005 16:33

Kan je misschien wat meer vertellen over die 2- persoons camper en de aangepaste voorstoelen ? Ik ben ook een kampeerfreak, maar ik heb een *&%#$(@-hekel aan het opzetten van een tent.
Afblijven.

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 27 nov, 2005 17:17

Nou het bankframe is afgezaagd op zithoogte en de leuning kan er dus af. Dit kan er weer op door 2 pinnen die je zo in het frame kan steken. Achter de voorbank is er een houten frame gebouwd waarop je ligt (en dus ook een deel op de voorbank) en onder dit houten frame kan je bagage kwijt. Dit is best een mooi systeem en afgewerkt met vloerbedekking.

Zeg ik het nu goed Arnout?

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 27 nov, 2005 17:19

Dus de achterbank zit er bij het kamperen nog in ?
Afblijven.

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 27 nov, 2005 17:23

Nee.. alleen de voorbank. DEZE bank is afgezaagd op zithoogte en meteen daarachter is een houten frame gemaakt met platen/balkjes waarop je kan liggen. Dus de achterbank zou dan er niet meer in kunnen. Maar het is natuurlijk wel zo te maken dat je dat houten frame tussen de voor en achterbank en ook nog achter de achterbank maakt. Maar dan kunnen degenen die achterin zitten hun voeten nergens kwijt :D... Ik denk dat het met een 2 persoonseend wel kan dan.

Ik ben wel benieuwd hoe dat zal liggen... wat neem je mee om erop te leggen? Toch geen luchtbed denk ik (is zo lek bij een doorgezaagd frame)... ?

Frank

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 27 nov, 2005 20:20

Zonder scherp spul redt dat luchtbed het wel ;)

Maar ik slaap ook (ongeveer) zo, maar het is vaak een heel gedoe met ombouwen, dus ik zit te denken aan een andere methode.
Afblijven.

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 27 nov, 2005 20:29

Nou dit is heel makkelijk, je doet dus de rugleuning van de voorbank eraf legt hem bij het voeteneind en je kunt slapen! Als je een matje hebt bijvoorbeeld, kan je dat gewoon laten liggen (miss. deels opgerold) en die kan je dan uitrollen bij het slapen. Dekbed oid kan dan ook blijven liggen.

Frank

Plaats reactie