Triangel
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Triangel
Ik zie op internet vaak advertenties over de zogenaamde triangel, waardoor je van je eend een aanhanger kunt maken.
Heeft iemand ervaring met deze dingen?
Hoe zit zo'n triangel bevestigd aan je eend?
Moet je een witte plaat achterop je eendje hangen ivm dat het een aanhanger moet voorstellen.
Mag je dit ook doen met een geschorste eend of eendje zonder apk?
Moet je een witte plaat achterop je eendje hangen ivm dat het een aanhanger moet voorstellen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Re: Triangel
Mail even met Ronald Bouman op 2cv6s@planet.nl (zie gebruikerslijst van dit forum).Punky schreef:Ik zie op internet vaak advertenties over de zogenaamde triangel, waardoor je van je eend een aanhanger kunt maken.
Hij is net als ik lidvan de 2cv4&6club, hij kan je meer vertellen en in het magazijn van de club is zo'n ding te leen.
Hanzzl
-
- Heavy user
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
triangel
Al jaren gebruik ik een triangel. Volgens de regelen der wet mag een triangel alleen nog maar , als deze gebruikt wordt om een eend te slepen,
M.a.w. met iemand achter het stuur van de gesleepte auto.
Het is geen aanhanger , omdat de gesleepte eend vier wielen heeft , en een meesturende vooras. Door de wetgever wordt het geheel dan gezien als een wagen , waarvoor een eigen registratiebewijs nodig is,als zijnde 4 wielige , sturende aanhangwagen , en dus geen registratie als motorvoertuig (2CV).
Gelukkig weten niet alle agenten hoe het precies in elkaar zit , en kom je ook niet altijd politie tegen , maar als er iets gebeurt ,kan ook je eigen verzekeringsmaatschappij moeilijk gaan doen!!
Daffy
M.a.w. met iemand achter het stuur van de gesleepte auto.
Het is geen aanhanger , omdat de gesleepte eend vier wielen heeft , en een meesturende vooras. Door de wetgever wordt het geheel dan gezien als een wagen , waarvoor een eigen registratiebewijs nodig is,als zijnde 4 wielige , sturende aanhangwagen , en dus geen registratie als motorvoertuig (2CV).
Gelukkig weten niet alle agenten hoe het precies in elkaar zit , en kom je ook niet altijd politie tegen , maar als er iets gebeurt ,kan ook je eigen verzekeringsmaatschappij moeilijk gaan doen!!
Daffy
- Gerard2cv
- Super eendkenner
triangel
Hallo.
Ga nooit met je eend triangelen.want de achterkant van de eend is veel te licht om bv.bij
een rotonde de andere auto onder controle houden.Het gaat alleen goed als de voorwagen zo zwaar is dat hij de eend zijn wil op kan leggen.
Ga nooit met je eend triangelen.want de achterkant van de eend is veel te licht om bv.bij
een rotonde de andere auto onder controle houden.Het gaat alleen goed als de voorwagen zo zwaar is dat hij de eend zijn wil op kan leggen.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
triangel
Hallo Christian.
Een triangel is een koppeling van een aanhangwagen met een kort stukje buis eraan
daaraan zit een vasteschuine stang en een scharnierende stang met aan het eind
vorken die over de 2 sleepogen van de eendtypes past.daardoor worden 2 flinke
bouten geplaatst zodat je van de eend een soort 4-wielige aanhangwagen maakt.
aangezien de trekkracht dan ver voor de voorwielen zit zullen de voorwielen dus
automatich de bocht meegaan die de voorauto gaat.maar de trekauto moet dus veel
zwaarder zijn dan de eend.
Een triangel is een koppeling van een aanhangwagen met een kort stukje buis eraan
daaraan zit een vasteschuine stang en een scharnierende stang met aan het eind
vorken die over de 2 sleepogen van de eendtypes past.daardoor worden 2 flinke
bouten geplaatst zodat je van de eend een soort 4-wielige aanhangwagen maakt.
aangezien de trekkracht dan ver voor de voorwielen zit zullen de voorwielen dus
automatich de bocht meegaan die de voorauto gaat.maar de trekauto moet dus veel
zwaarder zijn dan de eend.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
triangel
Maakt helemaal niets uit want als je op een scheef wegdek rijdt en je laat je stuur los
gaat hij ook vanzelf opzij.Dus als je ver voor de voorwielen een schuine kracht zet
gaat de auto vanzelf die kant op.Probeer maar met een fiets te sturen met losse handen.
Dat gaat toch ook goed.
gaat hij ook vanzelf opzij.Dus als je ver voor de voorwielen een schuine kracht zet
gaat de auto vanzelf die kant op.Probeer maar met een fiets te sturen met losse handen.
Dat gaat toch ook goed.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd of hier veel mensen zijn die wel eens wat achter hun eend hebben hangen. Ik zelf heb namelijk zo nu en dan een behoorlijke speedboot of een waterwagen achter mijn eend hangen en eigenlijk verbaast het me nog hoe goed hij dat trekt. Wat is jullie ervaring? 

2cv az 1968
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
slepen
Iets achter m'n eend hangen doe ik al jaren , ooit heb ik een Volvo 244 met een 5 persoons caravan 120 kilometer ver naar Parijs gesleept met een AK 400 waarin een AMI 8 motor lag. ( geloof me er zijn zelfs foto's van). De max. snelheid was na een tijdje 55 km/h. En af en toe gebruik ik mijn eend nog wel eens om een gestrande 2CV op te halen. Het probleem is ook niet het trekken , maar het stoppen.
Gerard schreef ook al , dat door het geringe gewicht van een 2CV het risico heel erg groot is , dat de aanhanger de slepende auto voorbijkomt.
Maximaal 400 kilo ( geremd) gaat nog , al moeten de aanwezige 21 pk'tjes dan wel erg hard weken !!
Daffy
Gerard schreef ook al , dat door het geringe gewicht van een 2CV het risico heel erg groot is , dat de aanhanger de slepende auto voorbijkomt.
Maximaal 400 kilo ( geremd) gaat nog , al moeten de aanwezige 21 pk'tjes dan wel erg hard weken !!
Daffy
-
- Regelmatige poster
het hangt ook een beetje van de staat van je chassis af..
Voorzichtig slepen vind ik altijd minder risicovol dan een grote aanhanger of triangelen. Weinig gewicht van de eend met zware aanhanger kan slingeren veroorzaken. Met slepen heb je hier weer niet zoveel last van.
Maar het snukken bij slepen is ook weer niet echt goed..
Voorzichtig slepen vind ik altijd minder risicovol dan een grote aanhanger of triangelen. Weinig gewicht van de eend met zware aanhanger kan slingeren veroorzaken. Met slepen heb je hier weer niet zoveel last van.
Maar het snukken bij slepen is ook weer niet echt goed..
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Ja hoor Dude,een 2 wielige aanhangwagen kan geen kwaad,zelfs een vierwielige
waar je met de enkele trekboom de voorwielen stuurt kan geen kwaad,zolang je maar
aan het trekgewicht wat de eend kan trekken maar in de gaten houdt,Triangelen is dui-
delijk heel wat anders,daar moet de trekauto dwingen om de auto erachter te sturen.
waar je met de enkele trekboom de voorwielen stuurt kan geen kwaad,zolang je maar
aan het trekgewicht wat de eend kan trekken maar in de gaten houdt,Triangelen is dui-
delijk heel wat anders,daar moet de trekauto dwingen om de auto erachter te sturen.
weer ff terug op de triangel... Heb vandaag clubblaadje binnengekregen van 2cv 4&6 club. Ze verhuren m niet meer (die triangel dus), ivm onduidelijke wetgeving. Er staat een heel verhaal in over waaraan een aanhanger voor de wet aan moet voldoen enzo. Zitten nogal veel haken en ogen aan het gebruik ervan. Ik heb nog niet op de site van de club gekeken of er al iets op staat over dit verhaal. Beste dus rijbewijs e hebben en een dikke auto en een autoambulance. Dan weet je zeker dat je voor de wet goed zit.
Regels zijn gemaakt om te overtreden!!
Regels zijn gemaakt om te overtreden!!