Plamuur aanbrengen
Plamuur aanbrengen
Wat is de juiste manier van plamuren?
Kan ik plamuur op het blank metaal aanbrengen, of moet ik het metaal eerst gronden?
Kan ik plamuur op het blank metaal aanbrengen, of moet ik het metaal eerst gronden?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
- André Post
- Heavy user
Volgens mij wordt de plamuur meestal direct op het blanke metaal aangebracht.
Zelf breng ik eerst primer aan omdat ik totaal geen vertrouwen heb in de roestwerende
werking van plamuur.
Plamuur alleen met mate gebruiken, zeker op het dunne plaatwerk van een eend.
Zelf breng ik eerst primer aan omdat ik totaal geen vertrouwen heb in de roestwerende
werking van plamuur.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Met Owatrol vertrouw ik de hechting niet.CitRoel schreef:Misschien eerst behandelen met Owatrol??
Ik heb namelijk met de importeur gebeld, Omdat ik RLS wou kopen (owatrol loodmenie mengsel) dit wordt niet meer geleverd, maar ik heb naar goed zoeken nog een blik kunnen uithalen.
Het volgende werdt mij verteld:
RLS is zeer goed voor behandeling van roest maar hecht niet goed op blank metaal.
CIP (de vervanger) is een owatrol epoxy mengsel. Dit hecht beter op blank metaal, maar de roestwerenede eigenschappen zijn minder.
Ik denk dat Owatrol een goede laktoevoeging is, maar weet niet of je het kunt gebruiken zonder het te mengen. Zeker niet op blank metaal.
-
- Gebruiker
Eerst een primer aanbrengen, want in polyesterplamuur zitten heel veel vulmiddelen die bijzonder hygroscopisch zijn. Over de hechting zou ik mij niet zo druk maken, wel over het vermogen om vocht op te nemen. Dikke lagen daarom ook vermijden.André Post schreef:Volgens mij wordt de plamuur meestal direct op het blanke metaal aangebracht.
werking van plamuur.
Timo
Vroemvrotpruttel.
. __ ø.___o
(O_\D/___O)
. __ ø.___o
(O_\D/___O)
Hmm, dat wist ik niet...AK350 schreef:Met Owatrol vertrouw ik de hechting niet.CitRoel schreef:Misschien eerst behandelen met Owatrol??
Ik heb namelijk met de importeur gebeld, Omdat ik RLS wou kopen (owatrol loodmenie mengsel) dit wordt niet meer geleverd, maar ik heb naar goed zoeken nog een blik kunnen uithalen.
Het volgende werdt mij verteld:
RLS is zeer goed voor behandeling van roest maar hecht niet goed op blank metaal.
CIP (de vervanger) is een owatrol epoxy mengsel. Dit hecht beter op blank metaal, maar de roestwerenede eigenschappen zijn minder.
Ik denk dat Owatrol een goede laktoevoeging is, maar weet niet of je het kunt gebruiken zonder het te mengen. Zeker niet op blank metaal.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Nu ik toch off topic ben, hier de link naar de importeur van owatrol.
Er staat nog bij hoe en waarmee je de owatrol kunt mengen.
http://www.owachem.nl/indexolie.htm
Er staat nog bij hoe en waarmee je de owatrol kunt mengen.
http://www.owachem.nl/indexolie.htm
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer: