Olie lekkage

Gesloten
Gebruikersavatar
mavdsteen
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 5 apr, 2004 15:28
Locatie: Bunnik

Olie lekkage

Bericht door mavdsteen » di 25 okt, 2005 22:05

Hallo allemaal,

ik ben op een probleempje gestuit bij mijn 2cv6 motor.
Het motortje is prima en loopt prima, alleen ik heb olielekkage.
Ik heb de boel geinspecteerd en het blijkt dat het lek zich bevindt bij het brilrubbertje op het punt waar de stoterstang-bussen het motorblokje ingaan. Ik heb de rubbers vervangen, de oude leken van beton, maar aan één kant heb ik nog steeds lekkage. Ik heb overigens goed gelet op de wijze waarop de brilrubbertjes bij een 2cv6 motor moeten worden geplaatst. Ik weet het nu even niet meer.... :shock:
Kan iemand mij hierover bijpraten?

Vriedenlijke groet,

Marcel

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » di 25 okt, 2005 23:08

probeer eens met een schroevendraaier tegen het kapje te duwen waar de rubbers inzitten. soms zit ie wat onder spaning. Door er met een schroevendraaier wat tegenaan te drukken wil ie wel eens goed gaan zitten.
AZ A2 '70
AK400 '76

Gast

Bericht door Gast » wo 26 okt, 2005 21:03

Dank je Bjorn voor je antwoord.
Ik heb er zojuist de schroevendraaier op gezet en hij lijkt minder te lekken. Ik heb ook een beetje vloeibare pakking toegevoegd in de hoop dat dit de laatste gaatjes dicht. Misschien niet helemaal volgens het boekje, maar anders is het er nog heel makkelijk af te halen zonder restjes achter te laten.
Ik ben nu bang dat er nog een ander lekje zit, misschien ergens bij een aanknoopingspunt van de olieleidingen of de oliekeerring aan de ventilatorkant. Het begint een aardig frustrerend karweitje te worden op deze manier.....

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 27 okt, 2005 09:53

Meet eerst de onderdruk in het carter eens.Als die niet goed is,wordt de olie gegarandeerd ergens uit gedrukt.

Gesloten