hallo allemaal, Ik heb op dit forum al lange tijd niets gepost maar nu ga ik mijn leven echt beteren

Afgelopen weekend een Dyane gekocht met wat werk. O.a. de koppeling loopt niet echt soepel. Het voelt aan alsof de koppelingsbinnenkabel niet soepel in de buitenkabel loopt (schokkering en schurend gevoel). De werking van de koppeling zelf is verder oké. Ik heb geprobeerd de binnenkabel te smeren maar dit helpt niet echt. Verder is de buitenmantel beschadigd op het punt waar de kabel langs de 1e uitlaatpot loopt (of dit de oorzaak is weet ik niet, lijkt me dat zo'n kabelmantel niet 1 2 3 doorschuurt). Maar goed, ik denk dat het verstandig is de koppelingskabel te vervangen. Nou vraag ik me af hoe je het handigst de kabel vervangt. Volgens mij kom je niet echt makkelijk bij de koppelingshefboom en daar zul je de nieuwe kabel toch in moeten haken. Of moet de motor hiervoor uitgebouwd worden? Misschien dat iemand een tip heeft. Zou er afgezien van de kabel nog iets anders aan de hand kunnen zijn? Hefboom die niet soepel loopt o.i.d.
Eric.