eendje afgekeurd :'-S

Alles over de wielophanging
sharanneke
Beginner
Beginner

goede vraag

Bericht door sharanneke » za 12 nov, 2005 19:30

flusc schreef:ik heb net nog wat met men eendje gereden en er zit een zeehond in mijn rechter veerpot, nu ben ik van die wonderolie gaan halen, maar is mijn vraag waar en hoeveel van dat spul erin?
Ik heb hetzelfde probleem.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » za 12 nov, 2005 20:20

Tom Duckpower schreef:
flusc schreef:ik heb net nog wat met men eendje gereden en er zit een zeehond in mijn rechter veerpot, nu ben ik van die wonderolie gaan halen, maar is mijn vraag waar en hoeveel van dat spul erin?
waar? Daar zijn 2 manieren voor:
1) Door de bussen van de veerpot een slangtje steken (rubber weghalen).
2) Gaatje in veerpot boren en het daardoor naar binnen spuiten.

Hoeveel? Ik heb een 10cc spuit gebruikt.
Met de eerste manier betekent dat (voor mij) 20cc wonderolie per veerpot, 10cc aan voorste veer en 10cc bij de achterste veer.

Olie erin zitten, eend paar keer alle kanten op veren, veerpot ronddraaien kan ook, of gewoon in de eend stappen en stukje rijden met een aantal drempels in de route :wink:
ga ik morgen eens proberen , bedankt!
vroem vroem

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Re: goede vraag

Bericht door Lelijke Eend » za 12 nov, 2005 20:50

sharanneke schreef:
Per voorrpot 1 keer de helft van je voorraad. Teveel kan niet, dat loopt er vanzelf uit. Ik heb er zelf 2 flesjes van (volgens mij) 100cc per veerpot in gekieperd.

Overigens, IK ben van mening dat je in de veerpot niet moet boren (hierover hebben we een hele discussie gehad en die wil ik niet verder aanzwengelen ;) ).

Als alternatief voor die injectiespuit is gewoon een (dunne) slang nemen + een trechter. Met wat tape + een rubbertje van een bougiedop zet je die 2 aan elkaar. Het open uiteinde van de slang steek je in de veerpot en met wat ijzerdraad hang je de trechter ergens aan. Kieper de wonderolie in de trechter, uurtje wachten, slangetje uit de veerpot, aan de andere kant weer in de veerpot steken en weer wonderolie in de trechter kieperen. Het hele procedé herhaal je voor je andere veerpot.

Ik heb het zo gedaan omdat ik dat slangetje, dat rubbertje en die trechter nog had liggen en geen zin had om een injectiespuit te halen.
Afblijven.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Re: goede vraag

Bericht door flusc » za 12 nov, 2005 21:58

Lelijke Eend schreef:
sharanneke schreef:
Per voorrpot 1 keer de helft van je voorraad. Teveel kan niet, dat loopt er vanzelf uit. Ik heb er zelf 2 flesjes van (volgens mij) 100cc per veerpot in gekieperd.

Overigens, IK ben van mening dat je in de veerpot niet moet boren (hierover hebben we een hele discussie gehad en die wil ik niet verder aanzwengelen ;) ).

Als alternatief voor die injectiespuit is gewoon een (dunne) slang nemen + een trechter. Met wat tape + een rubbertje van een bougiedop zet je die 2 aan elkaar. Het open uiteinde van de slang steek je in de veerpot en met wat ijzerdraad hang je de trechter ergens aan. Kieper de wonderolie in de trechter, uurtje wachten, slangetje uit de veerpot, aan de andere kant weer in de veerpot steken en weer wonderolie in de trechter kieperen. Het hele procedé herhaal je voor je andere veerpot.

Ik heb het zo gedaan omdat ik dat slangetje, dat rubbertje en die trechter nog had liggen en geen zin had om een injectiespuit te halen.
nou ja, ik heb nog wat injectiespuiten liggen( niet dat ik junk ben ofzo) :lol: maar ik was ook niet zo happig op het boren van gaten in de potten...
vroem vroem

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 12 nov, 2005 22:42

Ik ben ook geen junk, maar als je ziet hoe vaak ik een naald in m'n lijf heb ...
Afblijven.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » zo 13 nov, 2005 10:42

Lelijke Eend schreef:Ik ben ook geen junk, maar als je ziet hoe vaak ik een naald in m'n lijf heb ...
:lol:
vroem vroem

Plaats reactie