5-bak

Alles over visa-conversies.
Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 11 nov, 2005 19:28

AcaMarcel schreef:Hoi Crashduk,
Ik heb mijn persoonlijk vertaler erop los gelaten en ik begrijp dat; bij de standaard ombouw van 4 naar 5 versnellingen de eind reductie/overbreng verhouding hetzelfde is.
MAAR je kan voor 350Fr. (236,€) meerprijs kiezen uit een 6% of 20% hoogere eind-reductie/overbrengings.
Waarbij de 6% 'verhoging' voor de visa-blokjes wordt geadviseerd en de 20% 'verhoging' voor de Burtons wordt geadviseerd vanwege de pk/gewicht verhouding.
Het lijkt me niet de bedoeling/verstandig dat je met een normaal eenden blok en 20% hogere eind-reductie/overbrenging gaat rijden, omdat je dan juist bij wat tegen wind of berg op, meer terug zult moeten schakelen naar de 4e versnelling dan je wilt. (kwestie van Pk gebrek)

Hopenlijk duidelijk genoeg..
Greetz; M.
6% meer lijkt mij acceptabel. Ik vind het geen punt om voor een berg/heuvel even terug te schakelen.
Afblijven.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » za 12 nov, 2005 12:33

Lelijke Eend schreef:
backfire schreef:niet helemaal want hoewel de 5 zelfde overbrenging heeft als de "oude" 4 kun je een totaal overbrenging krijgen van 120%, dus in zijn 5 draait hij toch minder toeren. Voordeel is wel dat je lekker door kunt trekken in zijn 3 en zijn 4
Waar zit hem dan het verschil ? Passen ze het diffrentieel ook aan ofzo ?
het aantal tandjes zeker...
vroem vroem

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 12 nov, 2005 15:37

Ander differentieel dan ? Als ik lees dat de overbrengverhouding met de nieuwe bak in z'n 5 even groot is als bij de normale bak in z'n 4, dan lijkt het mij dat als je in z'n 5 rijdt bij bijvoorbeeld een toerental van 4500 je even hard gaat als wanneer hij in z'n 4 staat bij de oude bak.
Afblijven.

Gast

Bericht door Gast » za 12 nov, 2005 17:19

Lelijke Eend schreef:Waar zit hem dan het verschil ? Passen ze het diffrentieel ook aan ofzo ?
Jawohl. Het 8/33 differentieel van de eend wordt vervangen door het 8/31 differentieel van een dyane6 (of akadiane of ami8). Daarvan komt de 6% verschil.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » za 12 nov, 2005 18:54

Anonymous schreef:
Lelijke Eend schreef:Waar zit hem dan het verschil ? Passen ze het diffrentieel ook aan ofzo ?
Jawohl. Het 8/33 differentieel van de eend wordt vervangen door het 8/31 differentieel van een dyane6 (of akadiane of ami8). Daarvan komt de 6% verschil.
aha dat weten we dan ook weer
vroem vroem

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 12 nov, 2005 20:43

Dankje Gast ! :D

nu rijst bij mij de vraag hoe (on)verstandig het is het Eenden-diferentieel te vervangen door het differntieel van een Dyane 6. Dat is goedkoper en je hoeft minder vaak te schakelen.
Afblijven.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 13 nov, 2005 10:43

Als je je blokje beetje kietelt tot een pk of 32 tot 35 dan zul je merken dat ie met die 6% een stuk fijner rijd.

Plaats reactie