hoe een snorkel instaleren

dakar2cv

hoe een snorkel instaleren

Bericht door dakar2cv » zo 20 nov, 2005 18:38

yoooo,ik ben dus van plan van van mijn 2cv een dakar 2cv maken en om te beginnen een snorkel instaleren.Hoe kan ik dat doen??? Wat er al voor verbeteringen is aangebracht: -verstevingd wheels chassis
-Uitlaat afgeschermt tegen uitstekende rotsen
-crossbanden
-Extra Verstralers
Ben van plan eventueel een lier te monteren

reeseend

Bericht door reeseend » zo 20 nov, 2005 20:27

Een snorkel moet je op de luchtinlaat van de auto maken.

Ik neem aan dat je die "cycloonfilter" er voor de show op wilt zetten, want als je er ook mee door het water wilt gaan rijden, moet je ook iets verzinnen voor de contactpuntjes e.d.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 20 nov, 2005 22:02

hoezo contactpunten die zitten toch al netjes opgeborgen? of zit daar nog een gaatje in?

is een 123 eigenlijk waterdicht?

Of her en der wat siliconen afdichting. Denk ook dat je de bobine en de kabels als ook luchtfilterhuis waterdicht gaat maken

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2164
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 20 nov, 2005 22:22

Het grootste probleem met water is waarschijnlijk de fan.
Het kunststof slaat kapot in het water.
Misschien is een oude stalen 18PK fan te gebruiken.
De luchtinlaat voor je motor is gewoon met afvoerbuis hoger te brengen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 20 nov, 2005 22:39

Of viscose koppeling er tussen? is dat geen optie

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 21 nov, 2005 08:48

je moet wel zorgen voor een luchtdichte pijp naar je carburateur (via luchtfilter)

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 21 nov, 2005 09:45

Zo'n pijp is best leuk en ziet er best stoer uit. Maar ik zou hem wel zo maken dat hij er niet constant op hoeft. Je gaat namelijk de weg van de luchtstroom erg verlengen en remmen door de bochten die erin komen. Dit zal eerder een nadelig effect hebben. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 21 nov, 2005 10:42

een pijp van rond 100 zal geen problemen opleveren. Ennuh hoeveel meer lucht heeft het eendje nodig t.o.v. een LaRo?

Denk eerder dat je de fan moet takkelen, hoewel, geforceerde waterkoeling wel geinig is

2cvFred
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 9 apr, 2003 12:04
Locatie: Aalst - Belgie

Bericht door 2cvFred » ma 21 nov, 2005 13:50

Gewoon op je luchtfilterhuis monteren en goed afkitten. Ik weet wel niet in hoeverre het lichtfilterhuis zelf waterdicht is (dat deksel dat er al eens durft af te trillen bijvoorbeeld).

Het blijft natuurlijk wel een naft motor, dus een snorkel is niet genoeg om een doorwading te kunnen doen. Bougies/puntjes etc blijft een hekel punt.
Om te voorkomen dat je radiotor kapot slaat kun je volgens mij best een schakelaar ertussen zetten. Dan kan je hem gewoon afzetten als het nodig is(zet er wel een verklikkerlichtje op zodat je hem niet vergeet terug op te zetten!).

Waar zit de ontluchting van de versnellingsbak eigenlijk? Waarschijnlijk breng je die beter ook naar boven.

Als het alleen maar voor de show is is dat uiteraard allemaal niet van belang :roll:

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 21 nov, 2005 14:02

ok radiator met een knopje? geloof dat ie vast zit aan je krukas

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 21 nov, 2005 16:04

We zullen het maar niet hebben over de waterhappende koets. Als het blokje onder water zit is je kruis ook nat. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » ma 21 nov, 2005 16:46

volgens mij is het niet echt de bedoelling van er mee te gaan zwemmen hoor :lol: .Enkel voor als je nu en dan is door een diepe plas of modeerpoel moet.Waar of niet.Lijkt mij ook wel iets voor mijn tweede project.wat die mannen die paris dakar hebben gereden allemaal met hun geit gedaan hebben.En idd de fan afkoppelen zal niet gaan,ding zit namelijk op je krukas :lol: o ja,waar vind je in hemelsnaam zo een fijne crossbanden?Of heb je er banden van een crossmotor ondergezet? :wink: :lol: òf breedere velgen gestoken
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 21 nov, 2005 21:17

Luchtfilter is zo lek als een mandje, dat zou ik eerst maar dichtkitten. Ontsteking + bougiekabels zal ook niet zo vrolijk worden van water, evenals je versnellingsbak (ik vermoed dat er o.a. via de km-tellerkabel er water in gaat komen).

Toen ik nog jong en onbezonnen was, had ik eenzelfde idee, maar dat heb ik maar een beetje laten ... eh ... varen ;)
Afblijven.

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 21 nov, 2005 21:26

Lelijke Eend schreef:Luchtfilter is zo lek als een mandje, dat zou ik eerst maar dichtkitten. Ontsteking + bougiekabels zal ook niet zo vrolijk worden van water, evenals je versnellingsbak (ik vermoed dat er o.a. via de km-tellerkabel er water in gaat komen).

Toen ik nog jong en onbezonnen was, had ik eenzelfde idee, maar dat heb ik maar een beetje laten ... eh ... varen ;)
als je toch toch aan je luchtfilter in het water staat zal de eend niet echt meer vooruit komen...
beetje last van weinig vermogen om de druk van het water te overwinnen ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 21 nov, 2005 21:29

Ik denk dat dat wel meevalt eigenlijk. Over het water kan je met het minste vermogen het meeste vervoeren.

Maar het zal idd niet hard gaan ;)
Afblijven.

Plaats reactie