heb 2 weken geleden een straalcabine gebouwd van een oude archiefkast/werkplaatskast, je weet wel zo'n grijs metalen ding.
afzuiging erin, tl balk erin, 2 gaten met grote rubber handschoenen eraan.
maar nu komt het: ik heb een straalpistool gekocht met 3 nieuwe spuitmonden erbij, 3 m rubber aanzuigslang, etc.. voor maar liefst €5.95!! ja echt waar! en een zak straalgrit (ik dacht 25 kg) voor €6,95
en dit straalpistool werkt veeeeeeeeeel beter dan eentje van kinzo, die had ik al, maar is veel minder aggressief, en zuigt het straalgrit erg slecht op
ik heb er later nog 4 zakken bijgehaald omdat bij het stralen de straalgrit langzaam opgaat in stof (het zijn kleine stukjes glas)
een dezer dagen staan er foto's van de cabine en het resultaat bij restauraties en verbouwingen, 2cv pick-up (hoe plaats je hier ook alweer een link??)
ben uiteindelijk heel erg tevreden met het resultaat, met een staalborstel op een slijptol krijg je het nooooooooit zo goed schoon, je haalt er alleen maar wat losse delen mee weg en polijst de rest! je mooie laklaag valt er dan in no-time weer af!
een nadeeltje zit er wel aan, je hebt wel een grote compressor nodig om genoeg lucht te hebben om te stralen.......
o ja, nog ff de website van de winkel waar ik het gekocht heb (vestiging schijndel, van de andere vestigingen weet ik het niet)
www.vancranenbroek.nl
greetz Rusty (o ja nu niet meer

)