Druppellader --> in de stalling!

Laadt je accu niet meer bij? Kookt je accu over?
Gesloten
Gebruikersavatar
Danos G
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 22 mei, 2005 21:02
Locatie: Zwolle

Druppellader --> in de stalling!

Bericht door Danos G » zo 20 nov, 2005 21:30

Nu het toch weer wat kouder wordt en de winter voor de deur staat vrees ik dat ik komende week mijn Dyane weer naar de stalling ga brengen voor een overwintering. Nu ben ik nog in twijfel of ik er wel of geen acculader op zet. Ik vraag me echter af of het veilig is om er een acculader op te zetten. Mijn stalling bevindt zich namelijk 8km buiten Zwolle en ik zal niet dagelijks bij de Dyane komen. Iemand nog tips waar ik zeker op moet letten?

Daan

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » zo 20 nov, 2005 21:50

wat wil je doen dan ? Je gaat toch niet 4 maanden lang continu een druppellader eraan hangen ?

Mijn bestellert staat nu ook ergens binnen. Ik heb alleen de accu los getrokken en in de lente probeer ik het wel weer.

Mocht het echt niet lukken dan duw ik hem wel aan of even met startkabels.

Je kan ook je accu thuis laten en later vlak voor het ophalen je accu 1 nachtje aan de lader hangen.

Marcel

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 21 nov, 2005 00:00

Idd gewoon je accu thuis laten, maar wel tussentijds een paar x bijladen. Is beter voor je accu dat hij regelmatig wordt geladen, zeker wat oudere accu's geven sneller de geest als ze lange tijd staan zonder bijgeladen te worden.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 21 nov, 2005 00:18

the Nosepicker schreef:Idd gewoon je accu thuis laten, maar wel tussentijds een paar x bijladen. Is beter voor je accu dat hij regelmatig wordt geladen, zeker wat oudere accu's geven sneller de geest als ze lange tijd staan zonder bijgeladen te worden.
Zo deed ik het ook altijd. Thuis staat ie ook niet in de vrieskou te vergaan en af en toe eens bijladen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

MobyDuck
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 21:36
Locatie: Houten

Bericht door MobyDuck » ma 21 nov, 2005 11:02

De enige veilige en goede manier om je accu te laten overwinteren is op de volgende manier: de accu uit de eend halen en vorstvrij opslaan met een druppellader. Deze druppellader doet namenlijk hetzelfde als wat hiervoor allemaal verteld wordt, je accu opladen en daarna op peil houden. Dus na de winter gewoon je accu weer monteren en klaar is alles. Je accu 4 maanden zomaar wegzetten is de manier om je accu te slopen want je accu vermindert altijd van spanning en bij diepontladen is je accu dus gewoon kapot. Dit doe ik al meer dan 20 jaar met mij auto en 2 motor accuus en nog nooit problemen gehad terwijl de levensduur door het druppelladen verlengt wordt. En dan praat ik niet over mijn eend accu want daar rij ik gewoon de hele winter mee door. :P
Citroën 2cv S6 1987
Citroén Xantia Break 2.0 Turbo C.T. 1996
Aermacchi Ala d-Oro racer 1965
Aermacchi replica met kenteken 1972

Gebruikersavatar
Danos G
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 22 mei, 2005 21:02
Locatie: Zwolle

Bericht door Danos G » ma 21 nov, 2005 16:08

Bedankt voor alle tips. Lastige aan het verhaal is dat mijn Dyane mijn enige auto is... Wil hem de winter wel stallen maar ook af en toe mee rijden om alles gangbaar te houden. Maar goed, de stalling ligt ongeveer 10km van huis. Als ik dus hier mijn accu aan de druppellader zet, hoe kom ik dan weer bij de stalling met accu en al??? Misschien toch maar hopen dat ik een mooie BX in mijn schoen krijg van de goede Sint!

Gebruikersavatar
AcaMarcel
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 25 aug, 2005 21:26
Locatie: Roosendaal

Bericht door AcaMarcel » wo 23 nov, 2005 20:41

Hoi Danos,
Ik heb er gedurende de gehele winter een accu lader op staan (met de accu poolen aangesloten, i.v.m. het geheugen van de radio). Dit is bij mijn weten erg veilig, goed voor de accu en bedrijfs zeker als je hem tussendoor wilt gebruiken.
Belangrijke vraag voor jou is of je op je winterstallings adres 220V hebt.....
Succes met je beslissing.
Groet; Marcel.
LangeAcaRijder, die geen zonneklep nodig heeft.

Nosepicker als gast

Bericht door Nosepicker als gast » do 24 nov, 2005 17:43

Ik wilde even een linkje plaatsen naar de markt, maar die ligt er weer uit..
Kijk zelf effe naar markt, andere a-type gerelateerde citroens, daar staat mijn oude (extragratis!) acculader te wachten op een nieuwe baas. Raak ik 'm misschien toch nog kwijt..
Als de markt weer online is pletter ik de ad alsnog in dit topic.

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » do 24 nov, 2005 19:36

Nosepicker als gast schreef:Ik wilde even een linkje plaatsen naar de markt, maar die ligt er weer uit..
hoe bedoel je "ligt er weer uit" ????

Die markt doet het altijd. Nu ook:

http://www.2cv.nl/markt/advertenties/65 ... site=2cvnl

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 25 nov, 2005 14:58

Ik heb voor mijn motor ook een druppellader. Heb ik in de motor een stekker op de accu aangesloten. Kwestie van buddyseat eraf en dan aansluiten. Kun je probleemloos maanden laten staan.

Trouwens een goed idee. Heb nu de accu van m'n eend ongeveer een maand eruit staan. Binnenkort maar even bijladen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gesloten