Spruitstuk
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Spruitstuk
Ik wil -naast 80.000 andere onderdelen- het spruitstuk van m'n Eend laten verzinken (thermisch verzinken dus in een bak met gesmolten zink flikkeren). Voor het kromtrekken ben ik niet bang. M'n koeltunnel trok n.l. ook niet krom (foto's komen nog). Waar ik wel bang voor ben dat er kleine gaatjes in zitten die verstopt kunnen raken. Dus wie kan mij vertellen of er inderdaad van die kleine gaatjes in zitten ?
Afblijven.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Er zit een gaatje in.
Meteen onder de carburateur, daarmee wordt voorkomen dat er benzine
rechtstreeks de cilinders in kan stromen.
Als je een paar keer op de gaspedaal trapt, met stilstaande motor, loopt de
benzine over je blok, en niet in de cilinders.
Meteen onder de carburateur, daarmee wordt voorkomen dat er benzine
rechtstreeks de cilinders in kan stromen.
Als je een paar keer op de gaspedaal trapt, met stilstaande motor, loopt de
benzine over je blok, en niet in de cilinders.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Om het spruitstuk helemaal schoon te krijgen heb ik het gestraald (nat).Lelijke Eend schreef:Nog 2 vraagjes:
Hoe krijg ik alle kool uit de binnenkant vna het spruitstuk ? Is er een middeltje wat dat spul oplost ?
En kan ik het spruitstuk aan de voorkant ook vastzetten met 4 boutjes in plaats van 4 tapeinden + moeren ?
Tuurlijk kun je bouten gebruiken maar 1x scheef en je kunt met helicoil aan de gang. Of gelijk tappen naar M8?
Tip voor het verzinken: flens platen maken, dus staalplaatje pas maken op de inlaat- en uitlaat flens. Je wilt geen zink aan de binnenkant, ik zou er niet aan moeten denken dat er een "vlokje" los komt.
Groeten Joost
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Ik heb gezien hoe het er uit ziet na verzinken, en mits de binnenkant goed schoon is (dat is het enige waar ik nog mee zit) blijft dat uitstekend vast zitten ! Dus ik moet alleen iets hebben om de roet er uit te krijgen.
En op dit moment zit er in de cylinderkoppen nog netjes M7, zodra dat nodig is tap ik dat op naar M8.
En op dit moment zit er in de cylinderkoppen nog netjes M7, zodra dat nodig is tap ik dat op naar M8.
Afblijven.
Laatst was er bij mijn eend ook een tapeind baschadigd. Kun ik eruit draaien en gewoon een M7 bout in gedraaid, geen probleem.
Zit inderdaad een klein gaatje rechtstreeks onder de carburateur. Zat bij mijn spruitstuk best verstopt, dus even met de compressor doorgeblazen.
Zit inderdaad een klein gaatje rechtstreeks onder de carburateur. Zat bij mijn spruitstuk best verstopt, dus even met de compressor doorgeblazen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium