Aa-oo-waa claxon
Aa-oo-waa claxon
Jo,
heeft iemand ervaring met deze toeters, zo een die een oude toeter (jaren 40?) nadoet? Ik heb er een gezien op www.onlinecarparts.co.uk
maar weet niet precies hoe je zo'n ding aansluit. Het makkelijkst lijkt me om dat ding in te bouwen onder de kap, maar hoe sluit jem aan de accu aan? Het is wel 12 volt dus dat is geen probleem. Mooiste is natuurlijk om er een knopje voor op je dashbord te fixen...
iemand ook een idee hoe hard zo'n ding klinkt? Kan je er niet 2 of 3 naast elkaar monteren en die op elkaar afstellen zodat decibel lekker toeneemt?
groeten
Anthony
heeft iemand ervaring met deze toeters, zo een die een oude toeter (jaren 40?) nadoet? Ik heb er een gezien op www.onlinecarparts.co.uk
maar weet niet precies hoe je zo'n ding aansluit. Het makkelijkst lijkt me om dat ding in te bouwen onder de kap, maar hoe sluit jem aan de accu aan? Het is wel 12 volt dus dat is geen probleem. Mooiste is natuurlijk om er een knopje voor op je dashbord te fixen...
iemand ook een idee hoe hard zo'n ding klinkt? Kan je er niet 2 of 3 naast elkaar monteren en die op elkaar afstellen zodat decibel lekker toeneemt?
groeten
Anthony
Re: Aa-oo-waa claxon
Ik heb er ook nog zo een op de plank liggen.
Persoonlijk vind ik het geluid niet zo geweldig (Hij is ook al wat ouder).
Volgens mij zit er een membraan of iets in dat in trilling wordt gebracht, 2 of 3 naast elkaar monteren is zinloos. Je zult het verschil niet horen (Of misschien wel minder hard als ze alle 3 spanning gebruiken )
Persoonlijk vind ik het geluid niet zo geweldig (Hij is ook al wat ouder).
Volgens mij zit er een membraan of iets in dat in trilling wordt gebracht, 2 of 3 naast elkaar monteren is zinloos. Je zult het verschil niet horen (Of misschien wel minder hard als ze alle 3 spanning gebruiken )
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=2043
De mijne geeft een zoemtoon en maakt minder geluid als een standaard toeter, of zou hij kapot kunnen zijn?
Zijn er hier nog die deze hoorn hebben en er een mooi hard geluid uit krijgen?
De mijne geeft een zoemtoon en maakt minder geluid als een standaard toeter, of zou hij kapot kunnen zijn?
Zijn er hier nog die deze hoorn hebben en er een mooi hard geluid uit krijgen?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Re: Aa-oo-waa claxon
mm, zijn er meer mensen die het geluid niet goed vinden??? Ik heb hem net laten overkomen uit engeland dus dat zou wel zonde zijn dan. Of zijn er verschillende types ofzo?AK350 schreef:Ik heb er ook nog zo een op de plank liggen.
Persoonlijk vind ik het geluid niet zo geweldig (Hij is ook al wat ouder).
ZO'n dukes of hazard sound vind ik meer voor een oude limo ofzo. die eend moet een oude aaoooowwaaa sound krijgen...
maar hoe sluit ik hem dan aan? ben niet zo goed met electrische dingen...
please even in detail uitleggen...
een draadje op de accu via schakelaar naar de toeter en dan aarden op het frame ofzo?? of is er een aard draad?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
aansluiten zoals je nu zegt klopt, wel goed doen hoor, goede schakelaar kopen.
maar, die toeters kunnen helaas erg slecht tegen vocht, dus bouw m niet in waar er te makkelijk vocht in kan. Onder de motorkap kan, maar dan wel tegen schutboord en liefste iets hoger dan de wielen zeg maar, daar wordt het bijna nooit echt nat.
De mijne zat net achter mijn bumper, en was na een jaar naar de kl#te. Dan hoor je alleen nog maar een elektrisch geklepper.
Greatnix Spookeend
(ze zullen nooit klinken als een echte ouderwetse T-Ford Hoorn hoor)
maar, die toeters kunnen helaas erg slecht tegen vocht, dus bouw m niet in waar er te makkelijk vocht in kan. Onder de motorkap kan, maar dan wel tegen schutboord en liefste iets hoger dan de wielen zeg maar, daar wordt het bijna nooit echt nat.
De mijne zat net achter mijn bumper, en was na een jaar naar de kl#te. Dan hoor je alleen nog maar een elektrisch geklepper.
Greatnix Spookeend
(ze zullen nooit klinken als een echte ouderwetse T-Ford Hoorn hoor)
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Beginner
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 16:57
- Locatie: Nieuwleusen
T-ford sound
Ik heb zelf ook zo'n hoorn in m'n eend gebouwd.
Ik zou hem echt niet op het schutbord monteren (was ik eerst ook van plan) Eenden zijn van sigarenblikkiesmetaal gemaakt en daardoor kan zoiets makkelijk uitscheuren. De hoorn weegt behoorlijk wat en beweegt zeker mee met de resonantie van de motor.
Ik heb een RVS-beugel gemaakt (lekker stevig) die aan de bevestigingsbouten van de motor-versnellingsbak zit. De beugel is ongeveer 15 centimeter lang en is 90 graden omgebogen bij de laatste 3 cm. Hier kan je de hoorn opschroeven. De beugel ziet vast op de plek waar ook je luchtfilter mee vastzit aan de motor (voorste beugel). De hoorn zit op die manier op een droge plek (hoog in de motorkap rechts naast het luchtfilter.)
Daarna heb ik de draad van de gewone claxon verlengd en aan de hoorn gemaakt. De massa (-) heb ik aan de rechter kachelpot gemaakt aan het schroefje waar de bekabeling van de luchttoevoerklep aanzit. Werkt ideaal en de hoorn zit op een veilige plek.
Ik zou hem echt niet op het schutbord monteren (was ik eerst ook van plan) Eenden zijn van sigarenblikkiesmetaal gemaakt en daardoor kan zoiets makkelijk uitscheuren. De hoorn weegt behoorlijk wat en beweegt zeker mee met de resonantie van de motor.
Ik heb een RVS-beugel gemaakt (lekker stevig) die aan de bevestigingsbouten van de motor-versnellingsbak zit. De beugel is ongeveer 15 centimeter lang en is 90 graden omgebogen bij de laatste 3 cm. Hier kan je de hoorn opschroeven. De beugel ziet vast op de plek waar ook je luchtfilter mee vastzit aan de motor (voorste beugel). De hoorn zit op die manier op een droge plek (hoog in de motorkap rechts naast het luchtfilter.)
Daarna heb ik de draad van de gewone claxon verlengd en aan de hoorn gemaakt. De massa (-) heb ik aan de rechter kachelpot gemaakt aan het schroefje waar de bekabeling van de luchttoevoerklep aanzit. Werkt ideaal en de hoorn zit op een veilige plek.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 189
- Lid geworden op: zo 25 apr, 2004 22:02
- Locatie: Born
- Contacteer:
Hallo
Als je voor de auto staat heb ik hem onder de motor kap aan de boven kant van het linkerspatbord vastgezet achter de driehoek tussen moterkap en spatbord.
hier zit als het goed is een ongebruikt oog waar de bout van de toeter precies door past. Zit er nu al ruim anderhalf jaar en werkt nog steeds prima, en ik zie er ook geen water spetters op van het rijden.
Groeten Jimmy
Als je voor de auto staat heb ik hem onder de motor kap aan de boven kant van het linkerspatbord vastgezet achter de driehoek tussen moterkap en spatbord.
hier zit als het goed is een ongebruikt oog waar de bout van de toeter precies door past. Zit er nu al ruim anderhalf jaar en werkt nog steeds prima, en ik zie er ook geen water spetters op van het rijden.
Groeten Jimmy
Laatst gewijzigd door Jimmy op ma 27 feb, 2006 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.