toch nog start problemen

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

toch nog start problemen

Bericht door Ramon » ma 28 nov, 2005 08:30

toch nog startproblemen,

alles nagekeken of vervangen dooreen ander?

als ie een nacht heeft stil gestaan blijft ie moeilijk doen, eerst haperen dan op 1 cilinder dan slaat ie op 2 cilinders en met een beetje toeren doet ie het wel,

kan dit aan de benzine p0mp liggen?

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 28 nov, 2005 10:24

Hallo Ramon.
Ik zou je aanraden om de bougiekabels met wasbenzine schoon te wassen en ze dan
in een stuk waterslang te verpakken,zodat ze nergens meer tegen de massa kunnen
komen.Want met dit klimaat kan dat een beste oorzaak zijn.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 28 nov, 2005 17:06

oke, dat ga ik eens proberen? bedankt voor de tip, bezine pomp gechekt maar spuit redelijk wat uit en ver ook

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 29 nov, 2005 19:35

vandaag, alle stroom conectoren vernieuwd of beter vast gezet, de 1e trap sproeier van een 120 een 102 ingezet, ook heb ik de vacuum pomp gemaakt

alles lijkt beter te werken, ff wachten tot donderdag morgen

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 30 nov, 2005 18:44

nou alles gedaan wat kon, maar hij start ietsie beter maar nog k@t, dus ik zit met mijn handjes in het haar aaaarhh

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 30 nov, 2005 20:31

net wat km's gereden, na een km of 50 gereden net, vlak na de koeltunnel begon de moter in te houden daarna hevig te ploffen, geen vermogen naar en heel erg te stinken op de vluchtstrook na een paar km rustig te hebben gereden plofte hij niet meer en kon ik weer normaal volgas rijden,

maybe heeft het hiermee te maken?

rsoen
Beginner
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 09:46

Bericht door rsoen » wo 30 nov, 2005 21:25

Volgens mij had je een vastloper.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 30 nov, 2005 21:33

Bij een vastloper is het blok aan gort en vaak onherstelbaar beschadigd.

Denk eerder dat dit een klemloper was (zuiger zet even uit, schuift moeilijk in de cylinder heen en weer, daardoor geen vermogen, motor koelt wat af, zuiger komt vrij en je kan weer gassen).
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 30 nov, 2005 21:55

Dat heb je toch al eerder gehad Ramon???
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 30 nov, 2005 23:06

inderdaad aanloper, zie beschrijving van LE.

Kan ook iets met olietoevoer zijn geweest. Inspectie lijkt mij wel op zijn plaats.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 1 dec, 2005 08:16

kan het niet zijn dat mijn vlotter bleeef hangen?

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » do 1 dec, 2005 08:21

Ramon2cv schreef:kan het niet zijn dat mijn vlotter bleeef hangen?
bwaa, dan zou ie niet direct beginnen stinken...
vroem vroem

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 1 dec, 2005 10:32

ja dat klopt, raara wat is het nou he?

en ik heb het al een keer eerder gehad met een ander blok. klopt punky maar daar was wel schade aan over gebleven zuigerveer was vast gesmolten aan de zuiger,

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 1 dec, 2005 19:50

Controleer eens of je nu niet hetzelfde hebt ? Jij hebt toch 28 motorblokken staan, zet je tijdelijk 1 daarvan in je Eend ;)
Afblijven.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2171
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 1 dec, 2005 21:46

Het gebeurt wel eens dat vuil zich verzamelt onder in de koeltunnel tussen de cilinder
koelribben.
Hierdoor wordt de cilinder plaatselijk slecht gekoeld met als gevolg oververhitting
van de cilinder.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie