Lekker tanken
Lekker tanken
Wie heeft er tips en trucks m.b.t. het tanken?
Iedere keer als ik ga tanken lijkt het meer op een zelfmoord poging.
Wat gebeurt er... Je stopt, draait je tankdop los, pakt de slang en stopt hem in de tank en gaat tanken.
Na een aantal liter lijkt mijn tank zich te verslikken. Hij gooit een beste sloot benzine er weer uit, je raad het al over mijn jas, schoenen, broek... (maar goed dat ik niet rook... ) Soms na 2 liter en soms na 10 liter. Het vreemde is dat het niet zoveel uitmaakt of ik de hendel helemaal of maar een klein stukje inknijp.
Wie weet raad? (behalve een regenpak aantrekken voor het tanken... )
Martijn
Iedere keer als ik ga tanken lijkt het meer op een zelfmoord poging.
Wat gebeurt er... Je stopt, draait je tankdop los, pakt de slang en stopt hem in de tank en gaat tanken.
Na een aantal liter lijkt mijn tank zich te verslikken. Hij gooit een beste sloot benzine er weer uit, je raad het al over mijn jas, schoenen, broek... (maar goed dat ik niet rook... ) Soms na 2 liter en soms na 10 liter. Het vreemde is dat het niet zoveel uitmaakt of ik de hendel helemaal of maar een klein stukje inknijp.
Wie weet raad? (behalve een regenpak aantrekken voor het tanken... )
Martijn
My name is Duck.... Ugly Duck!
- Malle Babbe
- Moderator
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Contacteer:
Nooit last van, pas als ie vol zit.=She= schreef:Dat hebben alle eenden toch, komt door de vorm van de tank.
Mijn positie tijdens het tanken is daarom ácher de auto, dan spuugt ie iig mis
TIP: lieslaarzen
Gewoon ontluchting niet goed. Slangetje verstop of andere pomp proberen, kan ook aan de pomp liggen.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
de slang zo ver mogelijk de vulpijp inrammen, heb je er weinig tot geen last van.
Dat terug kotsen komt door een lekker luchtbel in de tank. Die komt plots omhoog, en alles wat ie op zn weg tegenkomt drukt ie naar buiten (in dit geval benzine).
Halverwege het tanken even met de voet hard op de bumper duwen, zodat de eend even veert. De luchtbel komt hierdoor ook "los", te horen aan een gorgelend geluid.
IK heb er geen last meer van. alleen als ik bij Total tank spuit ie er nog een beetje uit..maar dat ligt meer aan het vulpistool van totalpompen denk ik.
Dat terug kotsen komt door een lekker luchtbel in de tank. Die komt plots omhoog, en alles wat ie op zn weg tegenkomt drukt ie naar buiten (in dit geval benzine).
Halverwege het tanken even met de voet hard op de bumper duwen, zodat de eend even veert. De luchtbel komt hierdoor ook "los", te horen aan een gorgelend geluid.
IK heb er geen last meer van. alleen als ik bij Total tank spuit ie er nog een beetje uit..maar dat ligt meer aan het vulpistool van totalpompen denk ik.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
2003 Audi A2 1.4i
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
mwah, dan zie je de benzine aankomen en kun je optijd wegspringen.SanMar schreef:Het helpt dus niet om de benzine slang slechts een heel klein beetje in de vulpijp te stoppen?
Martijn
Ik heb vanochtend getankt en nergens last van gehad. Gewoon op de bumper duwen, ziet er vreemd uit, maar het scheelt in de kosten.
Heb, toen ik en Hasselt bij rocco was nog een pompbedienvrouw gewaarschuwd, dat er benzine uit zou spuiten..
Kreeg ik als reactie: "Ja, das beter dan diesel, dat ruik je zo..."
1986 2CV6 Special Pick Up
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hela!Tom Duckpower schreef:mwah, dan zie je de benzine aankomen en kun je optijd wegspringen.SanMar schreef:Het helpt dus niet om de benzine slang slechts een heel klein beetje in de vulpijp te stoppen?
Martijn
Ik heb vanochtend getankt en nergens last van gehad. Gewoon op de bumper duwen, ziet er vreemd uit, maar het scheelt in de kosten.
Heb, toen ik en Hasselt bij rocco was nog een pompbedienvrouw gewaarschuwd, dat er benzine uit zou spuiten..
Kreeg ik als reactie: "Ja, das beter dan diesel, dat ruik je zo..."
Was in Sint-Truiden, hasselaars luisteren wel
Beetje tanken beetje eendschudden, beetje tanken, ...
Kwestie van de lucht uit de tank te laten.
Als je te snel drinkt moet je toch ook boeren?
-
- Regelmatige poster
Bij de BP waar ik vaak tank hebben ze een soort schijf op het vulpistool zitten. Dit sluit het gat van je vulpijp af en zo gaat er bijna niets meer overheen!
In bestelling: Citroën ë-C4 Shine in Elixer Red
Ford Puma ST-Line 2022
Citroën C1 Feel Pack 2019
Hymer B654 camper 2001
Yamaha XT1200Z Super Tenere 2013
Ford Puma ST-Line 2022
Citroën C1 Feel Pack 2019
Hymer B654 camper 2001
Yamaha XT1200Z Super Tenere 2013
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
Diameter van het vulpistool is kleiner dan de diameter van de onderkant van je bierglas hoor
Maar ik doe het gewoon heel rustig aan. Zachtjes knijpen dus. En wanneer ik de benzine omhoog zie komen: vulpistool er even uit (gewoon in de hand houden) en de bumper even omhoog trekken. Daarna weer rustig aan en eventueel nogmaals aan de bumper trekken. Wanneer de benzine ca. 1 cm onder de rand van de vulopening staat (laatste beetje is echt druppelwerk) hang ik de slang op en draai ik het dopje er op. Even afrekenen, bonnetje vragen, KM-stand op bonnetje schrijven en onder ene knijper stoppen. Dan ben ik klaar met tanken en kan ik wegrijden.
Maar ik doe het gewoon heel rustig aan. Zachtjes knijpen dus. En wanneer ik de benzine omhoog zie komen: vulpistool er even uit (gewoon in de hand houden) en de bumper even omhoog trekken. Daarna weer rustig aan en eventueel nogmaals aan de bumper trekken. Wanneer de benzine ca. 1 cm onder de rand van de vulopening staat (laatste beetje is echt druppelwerk) hang ik de slang op en draai ik het dopje er op. Even afrekenen, bonnetje vragen, KM-stand op bonnetje schrijven en onder ene knijper stoppen. Dan ben ik klaar met tanken en kan ik wegrijden.
Afblijven.