Besteleend
Een jaar of vijf geleden maakte ik een gekke geschiedenis mee... Op een regenachtige zaterdagnamiddag trek ik met een vriend naar Kortemark (West-Vlaanderen) om er een 2cv op te halen. De kostprijs, 60€, deed ons al vermoeden dat het niet veel soeps ging zijn. Soit, wat doe je anders op dergelijke regenachtige zaterdagnamiddagen...
Daar aangekomen, worden we meteen een groezelige kleine garage binnengeloodst alwaar het rode exemplaar(met dakarbumpertjes) vredig stond te roesten. Voor zover er nog iets te roesten viel... (koets opgeroest, chassis geplooid en opgeroest, veel aan geprutst...). Voor 30€ kregen we het roestbakje uiteindelijk mee (voor 60€ gingen we dat zeker niet gedaan hebben).
Op het moment dat we de 'geit' de straat opduwen om hem aan de wagen te 'triangelen', komt de overbuur op de proppen. "Hé, da's ook toevallig, ik heb net hetzelfde autootje in m'n loods staan! Voor 1000€ is het van jullie!" Het vreemde was dat de twee overburen totaal niet op de hoogte waren van elkaars bezit. Logisch vervolg, straat overgestoken en eens gaan kijken...
Eerste opvallend gegeven: KURKDROGE loods! Alles, maar dan ook alles wat in die loods stond lag onder een dikke laag stof! Alsook een rode 2cv6 met dakarbumpers (bouwjaar 1989) in ongerestaureerde, maar superstrakke staat! Enige grote minpunt naast een wat schrale lak, het chassis vertoont een knik. Maar ik besluit het risico te nemen, want verder zit er geen tikkeltje roest aan. Bleek dat de auto die slechts drie jaar ingeschreven was, ooit eens een ongelukkig duwtje kreeg met die plooi als gevolg...
Later op de dag zijn we dus voor een tweede maal richting Kortemark gereden om dit mooie exemplaar op te halen (foto). Zonder plooi had ik m'n geitje zo kunnen inschrijven... Toch al rijdend naar huis geraakt, na acht jaar stalling toch zo gestart!
Ik ben toen direct aan de slag gegaan, maar wegens studies en financiële 'dinges' staat de 2pk nog steeds gestald, maar toch al klaar om de spuitkabine in te duwen (het chassis is rechtgetrokken en onder spanning voorzien van twee U-profieltjes - heel proper gedaan bij garage Oosterlinck in Aalter). Begin volgend jaar start ik met de afwerking... wordt dus zeker vervolgd!
Gegroet, Wiebe
ps: Er kan dus in eigen land toch nog iets gevonden worden, toeval of niet! Het roestbakje hebben we uiteengehaald, gespaard wat nog bruikbaar was en de rest naar 't containerpark gebracht... voor deze was het echt te laat!!
Daar aangekomen, worden we meteen een groezelige kleine garage binnengeloodst alwaar het rode exemplaar(met dakarbumpertjes) vredig stond te roesten. Voor zover er nog iets te roesten viel... (koets opgeroest, chassis geplooid en opgeroest, veel aan geprutst...). Voor 30€ kregen we het roestbakje uiteindelijk mee (voor 60€ gingen we dat zeker niet gedaan hebben).
Op het moment dat we de 'geit' de straat opduwen om hem aan de wagen te 'triangelen', komt de overbuur op de proppen. "Hé, da's ook toevallig, ik heb net hetzelfde autootje in m'n loods staan! Voor 1000€ is het van jullie!" Het vreemde was dat de twee overburen totaal niet op de hoogte waren van elkaars bezit. Logisch vervolg, straat overgestoken en eens gaan kijken...
Eerste opvallend gegeven: KURKDROGE loods! Alles, maar dan ook alles wat in die loods stond lag onder een dikke laag stof! Alsook een rode 2cv6 met dakarbumpers (bouwjaar 1989) in ongerestaureerde, maar superstrakke staat! Enige grote minpunt naast een wat schrale lak, het chassis vertoont een knik. Maar ik besluit het risico te nemen, want verder zit er geen tikkeltje roest aan. Bleek dat de auto die slechts drie jaar ingeschreven was, ooit eens een ongelukkig duwtje kreeg met die plooi als gevolg...
Later op de dag zijn we dus voor een tweede maal richting Kortemark gereden om dit mooie exemplaar op te halen (foto). Zonder plooi had ik m'n geitje zo kunnen inschrijven... Toch al rijdend naar huis geraakt, na acht jaar stalling toch zo gestart!
Ik ben toen direct aan de slag gegaan, maar wegens studies en financiële 'dinges' staat de 2pk nog steeds gestald, maar toch al klaar om de spuitkabine in te duwen (het chassis is rechtgetrokken en onder spanning voorzien van twee U-profieltjes - heel proper gedaan bij garage Oosterlinck in Aalter). Begin volgend jaar start ik met de afwerking... wordt dus zeker vervolgd!
Gegroet, Wiebe
ps: Er kan dus in eigen land toch nog iets gevonden worden, toeval of niet! Het roestbakje hebben we uiteengehaald, gespaard wat nog bruikbaar was en de rest naar 't containerpark gebracht... voor deze was het echt te laat!!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 243
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Gisteren de carrossier over de vloer gehad. Ik mag m'n geit volgende week al brengen. Het schuren van de grondlaag doe k zelf, over de lak (zwart) komt nog een laag vernis en alles samen zou ik moeten rondkomen met 1000€.
...het begint al te kriebelen...
Wiebe
...het begint al te kriebelen...
Wiebe
Ami8 berline 1969 - GS club 1971
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/