BRAND!!!!!!
BRAND!!!!!!
beste eendvrienden
laats kwam er een vriend aan de deur
leuk autotje toch en ziet er netjes uit. goed onderhouden enz.
nu reed hij laats naar school en in eens stopt de moter er mee. hij ruikt benzine lucht en hoppa grote vlammen langs de wielkasten en langs de ruitenwissers en ja hoor hij sprong eruit en zijn auto is voledig afgebrand.
nou denken jullie wat moeten wij als eendrijders hiermee.
het lijkt mij zo erg om dit te overkomen een eend heeft toch iets meer emotionele waarde dan een p 205
dus was mijn vraag waar allemaal op te letten voor het voorkomen van een auto brand. (brandblusser) ik heb nog wel gelijk mijn benzine slang gechekt.
laats kwam er een vriend aan de deur
leuk autotje toch en ziet er netjes uit. goed onderhouden enz.
nu reed hij laats naar school en in eens stopt de moter er mee. hij ruikt benzine lucht en hoppa grote vlammen langs de wielkasten en langs de ruitenwissers en ja hoor hij sprong eruit en zijn auto is voledig afgebrand.
nou denken jullie wat moeten wij als eendrijders hiermee.
het lijkt mij zo erg om dit te overkomen een eend heeft toch iets meer emotionele waarde dan een p 205
dus was mijn vraag waar allemaal op te letten voor het voorkomen van een auto brand. (brandblusser) ik heb nog wel gelijk mijn benzine slang gechekt.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Nog een tip:
Schuif aluminium flexibele afzuigslang van de gamma of een andere bouwmarkt over de papieren slangen. Deze zorgen ervoor dat de slangen minder snel vlam vatten mochten ze toch op het blok komen te hangen!!!
komt van:
http://www.2cv6.tmfweb.nl/
Staan nog meer handige tips op!!!
Schuif aluminium flexibele afzuigslang van de gamma of een andere bouwmarkt over de papieren slangen. Deze zorgen ervoor dat de slangen minder snel vlam vatten mochten ze toch op het blok komen te hangen!!!
komt van:
http://www.2cv6.tmfweb.nl/
Staan nog meer handige tips op!!!
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Als er iets lekt, kunnen bepaalde gassen zo makkelijker binnenkomen ja.
Bijvoorbeeld een lekke uitlaat zorgt voor CO een heerlijk giftig en REUKLOOS gas.
Als je carb. lekt of je benzineleiding krijg je een herlijke deo in je auto.
Ik weet niet of de slangen die door de spatborden gaan ook weg zijn. Als dit zo is kan de motor zijn warmte minder goed kwijt. Iets wat op een warme zomerdag toch wel handig is.
groetjes
Bijvoorbeeld een lekke uitlaat zorgt voor CO een heerlijk giftig en REUKLOOS gas.
Als je carb. lekt of je benzineleiding krijg je een herlijke deo in je auto.
Ik weet niet of de slangen die door de spatborden gaan ook weg zijn. Als dit zo is kan de motor zijn warmte minder goed kwijt. Iets wat op een warme zomerdag toch wel handig is.
groetjes
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Ik hoorde onlangs dat de staalkabels van de kachelkleppen contact hadden gemaakt met het elektrisch circuit. Accuklem of startmotor meen ik en zodoende die kabels begonnen te smeltenen te branden.
Voordeel van eend t.o.v. BX is dat eend stalen motorkap heeft. Kunststof kap ziet er verbrand ook heel raar uit. Ik hoop het in iedergeval niet mee te maken.
Joop
Voordeel van eend t.o.v. BX is dat eend stalen motorkap heeft. Kunststof kap ziet er verbrand ook heel raar uit. Ik hoop het in iedergeval niet mee te maken.
Joop
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vandaag wat Aluminium slangen gehaald en ze passen perfect.Punky schreef:Nog een tip:
Schuif aluminium flexibele afzuigslang van de gamma of een andere bouwmarkt over de papieren slangen. Deze zorgen ervoor dat de slangen minder snel vlam vatten mochten ze toch op het blok komen te hangen!!!
komt van:
http://www.2cv6.tmfweb.nl/
Staan nog meer handige tips op!!!
je moet de afzuigkapslangen hebben met een diamter van 90mm en een lengte van 1,5m. Als je ze dan helemaal uittrekt heb je precies genoeg voor de 3 slangen in een eend. Ze zitten dan ook strak om de eendenslangen heen.
Voordeel:
Minder brandgevaar.
Makkelijk schoon te houden.
Waterbestendig.
Nog een stukje extra isolatie.
Het oogt wel aardig.
Kosten +/- 10 euro voor de aluminiam slang. Een nieuwe eend is duurder!!!
Succes
Laatst gewijzigd door Punky op wo 10 sep, 2003 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Het probleem is dat die aluminium buizen geen voering hebben aan de binnenzijde. Zij zijn dus snel de warmte kwijt en zullen niet aansluiten op de aansluitpunten van de koets.
Ik zou aanraden om toch beiden te pakken en deze over mekaar heen te schuiven.
dan zijn ze en brandveilig en je hebt het lekker warm in de winter!!!
Ik zou aanraden om toch beiden te pakken en deze over mekaar heen te schuiven.
dan zijn ze en brandveilig en je hebt het lekker warm in de winter!!!
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Brand
Ik zie op dit onderwerp dat schijnbaar jullie ervaring is dat de verwarmingsslangen de
meeste brandgvallen zijn.Mijn ervaring is iets andes.Controleer zelf heel secuur de
benzineslangen (zet er desnoods een extra klembandje om) en kijk goed hoe de kabel-
bundel bij het luchtfilter gemonteerd zit(daar loopt de bundel door een metalen klem)
meeste brandgvallen zijn.Mijn ervaring is iets andes.Controleer zelf heel secuur de
benzineslangen (zet er desnoods een extra klembandje om) en kijk goed hoe de kabel-
bundel bij het luchtfilter gemonteerd zit(daar loopt de bundel door een metalen klem)
-
- Gebruiker
- Berichten: 59
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:22
- Locatie: Eend in Delft, Aca in Maastricht
Ik heb wel eens gehad dat ik een van mijn kachelslangen terug vond op de uitlaat. Reed net een dagje langs de noorse fjorden, lekker berg-op-berg-af.
Toen ergens net voor Bergen gestopt op een parkeerplekje, en bij toeval vroeg mijn reisgenoot iets over de techniek onder de motorkap. Dus motorkap open, en ziedaar: een losse kachelslang, met brandmerk. Gefikt heeft ie niet, en volgens mij is de temperatuur van de uitlaat ook niet hoog genoeg hiervoor. De remmen zijn een groter gevaar: waar de uitlaat de 300 graden zelden zou overscheiden, kunnen de remmen bij een goede remactie zeker tot een graad of 600 oplopen.
Toen ergens net voor Bergen gestopt op een parkeerplekje, en bij toeval vroeg mijn reisgenoot iets over de techniek onder de motorkap. Dus motorkap open, en ziedaar: een losse kachelslang, met brandmerk. Gefikt heeft ie niet, en volgens mij is de temperatuur van de uitlaat ook niet hoog genoeg hiervoor. De remmen zijn een groter gevaar: waar de uitlaat de 300 graden zelden zou overscheiden, kunnen de remmen bij een goede remactie zeker tot een graad of 600 oplopen.