hoe drijf je de topsnelheid van een eend op?

Evan als gast

Bericht door Evan als gast » do 29 dec, 2005 18:38

(Cit)Roel schreef:Hoe doet een dyane dat dan? Alleen de lagere CW-waarde? Als ik meer weet laat ik het je weten...
dyane heeft lagere CW waarde (scheelt best wel) en een sterkere motor
(oa door "turbolader" en hogere compressie)

dyane/ acadiane/ ami 8 bak zijn kwa overbrengingen t zelfde.
alleen heeft de acadiane een lange-splines prise-as en een ami 8 een met korte splines , dyane weet ik niet uit mijn hoofd)

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » do 29 dec, 2005 22:32

hello
dyane bak/ amibak en ik dahct ook acabak hebben een langere 4de versneling waradoor de top hoger kan liggen. Zie op cats site.

In mijn geitje steekt bv een licht gekieteld visablokje met dyane bak voor minder toeren te doen. bv 4200rpm bij 120km/u

greets robin

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 29 dec, 2005 22:39

mmm en zo'n diane bak, zijn daar de eerste drie versnelling hetzelfde als die van de eend?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 29 dec, 2005 23:49

nee de totale eindoverbrenging van dyane is 8:31 en van de 2cv is het 8:33 reken uit je verschil. zie voor alle info inderdaad cats site.

2cv na 70 en dyane tussen 68 en 70 5.203 2.657 1.786 1.316 4.125 (8/33)
ami en dyane 5.749 2.935 1.923 1.350 3.875 (8/31)

zoals je ziet is de 4 van de een met 1.316 langer dan die van de dyane maar de eindoverbrenging van dyane is weer iets langer als van de 2cv. Dus pak een 2cv bak en monteer eindoverbrenging van de dyane en je hebt een extra lange overbrenging.

Beter is het nog om de dyane6 / ami bak te vinden welke geproduceerd is tussen 1-1968 en 10-1968. Deze hebben de beste overbrenging voor een gekieteld motorke.

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » vr 30 dec, 2005 00:32

of men neme een lna bak. is het beste maar jammer genoeg zeer schaars.

hoe staat het met turbo ?

greets robin

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » vr 30 dec, 2005 10:14

Dus zo'n turbo tube erbij is dus altijd goed voor de topsnelheid? (met de goede sproeiers dan)
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 30 dec, 2005 10:42

ja, in verhouding met de juiste sproeiers kan dit wel resultaat opleveren. misschien omdat er makkelijker lucht inkomt, ook verstandig om het de auto makkelijker te maken zijn ontbrande mengsel kwijt te raken.... :wink:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Tom
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 22 okt, 2003 11:59

Bericht door Tom » vr 30 dec, 2005 11:24

the Nosepicker schreef:Da hoef nie! Ik zeg alleen hoe mijn eend reageert bij 'hoge' snelheden. Kan ook best eens aan mijn eend liggen. Maar gezien de 'aerodynamica' en constructie van 't ding, lijkt een eend niet helemaal gebouwd om idioot hard te rijden. Maar meer reacties van hardrijders???
Ik heb de zelfde ervaring, ooit 137 echte kilometers gereden. Aanpassingen hoef ik niet te doen, 120 max vind ik hard zat.

Plaats reactie