Het beste chassis

Reparaties, modificaties en onderhoud
Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » vr 30 dec, 2005 15:28

backfire schreef:
dat zeg ik toch ook???
Ja, dan zijn we het toch gewoon eens :-)

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 30 dec, 2005 15:37

yep ;)

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 30 dec, 2005 15:50

Grote firma's hebben vaak een heel leger aan advocaten achter zich staan..
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » vr 30 dec, 2005 16:09

TB schreef:Grote firma's hebben vaak een heel leger aan advocaten achter zich staan..
Wij hebben een heel leger aan 2cv rijders achter ons staan. Ik weet niet wie je liever tegen wilt komen.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 30 dec, 2005 16:13

Duintje schreef:
TB schreef:Grote firma's hebben vaak een heel leger aan advocaten achter zich staan..
Wij hebben een heel leger aan 2cv rijders achter ons staan. Ik weet niet wie je liever tegen wilt komen.
Haha, tja maar kan een behoorlijke kostenpost worden, mochten advocaten iets op t spoor zijn.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 30 dec, 2005 16:18

Maar even terug naar het onderwerp. :wink:

Heeft LE nu voldoende informatie over de chassis de in de handel zijn? Of zijn er nog vragen?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » vr 30 dec, 2005 16:19

TB schreef:Haha, tja maar kan een behoorlijke kostenpost worden, mochten advocaten iets op t spoor zijn.
Vandaar ook dat ik elk risico op gezeur wil voorkomen, ons budget voorziet namelijk niet in advocaten.

En ik heb er ook helemaal geen zin in, maar dat lijkt me duidelijk.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 30 dec, 2005 19:32

Duintje schreef:
TB schreef:Haha, tja maar kan een behoorlijke kostenpost worden, mochten advocaten iets op t spoor zijn.
Vandaar ook dat ik elk risico op gezeur wil voorkomen, ons budget voorziet namelijk niet in advocaten.

En ik heb er ook helemaal geen zin in, maar dat lijkt me duidelijk.
Ik ook niet en de eendeboer waar ik de info van heb ook niet :)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 30 dec, 2005 20:26

De informatie die ik tot nog toe uit dit topic gedestilleerd heb:

-Wheels is stijver dan orgineel.
-Imitatie zal altijd iets minder goed passen dan orgineel.
-Imitatie kan de koets laten scheuren door te grote stijfheid.
-Imitatie breekt in plaats van dat het buigt

Maarja, welk (imitatie)chassis is dan het beste ?

Wheels,
Franzose,
De Graaff,
Cassis,
Chassis de Paris
Een ander chassis ... ?

Let wel: het gaat me (nog steeds) niet om wat voor goedkeuring dan ook ! Alleen de kwaliteit van het chassis (pasvorm, mogelijkheid tot het monteren van een trekhaak of juist niet, eventuele bijzonderheden, enzovoorts)

Overigens heb ik TB ge-PB't, de informatie die ik daar uit kreeg vermeld ik niet in dit topic.
Afblijven.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » vr 30 dec, 2005 20:28

Wat ik weet is dat de Cassis chassis' met Citroënmachines gemaakt worden dus deze moeten volgens mij het beste passen...
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 30 dec, 2005 20:54

Lelijke Eend schreef:-Imitatie breekt in plaats van dat het buigt

Maarja, welk (imitatie)chassis is dan het beste ?
Imitatie breekt niet maar gegalvaniseerd breekt.

En op deze vraag zul je nooit een antwoord kunnen krijgen. Die keuze zul je zelf moeten maken uit de info die je hierboven hebt opgesomt en de eisen die JIJ stelt aan een chassis.

Ik denk niet dat er iemand is die 1 van de chassis kan aanwijzen als HET chassis. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 30 dec, 2005 20:57

Okee, daar heb jij gelijk in !

Echter, om te bepalen wat ik het beste chassis vindt, zal ik dus wat meer info moeten hebben. Ik heb tot nu toe alleen concrete info over het Wheels chassis en het Cassis (orginele) chassis. Zijn er mensen die ervaringen hebben met andere chassis' ?
Afblijven.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » vr 30 dec, 2005 21:02

Wat kan er beter zijn dan het origineel dat speciaal ontworpen is voor de carrosserie van een 2pk? :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 30 dec, 2005 21:07

Eentje die minder snel weg roest doordat hij gegalvaniseerd is.

1 van mijn eisen: het ding moet gegalvaniseerd zijn en op zo'n wijze in elkaar gezet zijn dat er geen ruimtes zijn waar de zink niet kan komen. Een orgineel chassis voldoet hier helas niet aan, heb ik begrepen.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 30 dec, 2005 21:12

Lelijke Eend schreef: en op zo'n wijze in elkaar gezet zijn dat er geen ruimtes zijn waar de zink niet kan komen.
dat krijg je nooit, er zijn altijd plaatsen waar het zink niet komt. Of je moet al verzinkte platen opelkaar gaan vouwen tot een chassis.
Maar er zijn altijd plaatsen waar de zinklaag niet komt.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Plaats reactie