Het beste chassis
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Gebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
- Locatie: Mantgum
- Contacteer:
Nope, kom maar eens in mijn garage kijken. Mijn vervangingschassis heeft geen, maar dan ook echt geen holle ruimtes waar je niet bij kan.Tom Duckpower schreef:dat krijg je nooit, er zijn altijd plaatsen waar het zink niet komt. Of je moet al verzinkte platen opelkaar gaan vouwen tot een chassis.Lelijke Eend schreef: en op zo'n wijze in elkaar gezet zijn dat er geen ruimtes zijn waar de zink niet kan komen.
Maar er zijn altijd plaatsen waar de zinklaag niet komt.
De "doos" in het midden heeft zowel boven als onder een afschroefbare gegalvaniseerde plaat. Verder is er hoofdzakelijk gewerkt met U-profielen.
Oh ja, er zijn een paar plaatsen waar het zink niet komt (ronde buizen welke van voor en achter ergens op gelast zijn), maar dat zijn tevens plaatsen waar geen lucht, water enzo... kan komen. Dat zal zo'n vaart dus niet lopen.
-
- Gebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
- Locatie: Mantgum
- Contacteer:
Weet ik veel! Maar als ik op de website van Wheels kijk, dan lijkt er er wel behorlijk op.Punky schreef:@Patje: Wat voor een chassis heb je dan?
Ik heb dit chassis 2-hands gekocht zonder een bepaalde voorkeur te hebben. En het was erg goedkoop, dus kon ik het niet laten liggen.
Maar de construktie spreekt mij wel aan, het ziet er zeer stevig uit, alsof het mij zal overleven. Maar het is inderdaad een stuk zwaarder. Tja, elk vordeel heeft zijn nadeel.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Klinkt op zich wel logisch, maar ik neem an dat ze bij het verzinken ook wel weten of de zink overal komt.Punky schreef: (...) @LE: Dan kun je beter een chassis pakken waar de onderste plaat afkan, dan kun je inspecteren. Bij Franzose kan dat volgens mij.
Zijn er trouwens meer mensen met ervaringen met diverste soorten chassis' ?
Afblijven.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 980
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
De casper en hobbes eend heeft eind 1998 ook een Wheels verzinkt chassis gekregen.
Ik had daar 2 redenen voor:
1 ik wilde een goed onderstel hebben waar ik voorlopig geen onderhoud aan heb.
2 ik wilde wat stevigere achterpoten hebben voor de trekhaak. Beide zijn goed gelukt. Ik heb via de douane een herinslag van het chassisnummer echter zonder de openings en sluitingstekens wat elk jaar gewoon met de apk geacepteerd word! ( ik mag er dus elke dag een ander chassis onder monteren....?)
Ik ben er ook zeer tevreden over. OP de verschillende buitenlandse reizen heb ik al veel plezier gehad van dat onderstel, wat er ook gebeurt dat chassis knalt wel door.
Ook de trekhaak heeft al menig keer de fietsdrager ( die wel aangepast is) en aanhanger vast gehouden. een paar maanden terug heb ik er in Harderwijk nog een overmaatste tendemasser mee door het centrum meegenomen...was geen probleem
Ik had daar 2 redenen voor:
1 ik wilde een goed onderstel hebben waar ik voorlopig geen onderhoud aan heb.
2 ik wilde wat stevigere achterpoten hebben voor de trekhaak. Beide zijn goed gelukt. Ik heb via de douane een herinslag van het chassisnummer echter zonder de openings en sluitingstekens wat elk jaar gewoon met de apk geacepteerd word! ( ik mag er dus elke dag een ander chassis onder monteren....?)
Ik ben er ook zeer tevreden over. OP de verschillende buitenlandse reizen heb ik al veel plezier gehad van dat onderstel, wat er ook gebeurt dat chassis knalt wel door.
Ook de trekhaak heeft al menig keer de fietsdrager ( die wel aangepast is) en aanhanger vast gehouden. een paar maanden terug heb ik er in Harderwijk nog een overmaatste tendemasser mee door het centrum meegenomen...was geen probleem
met eendige groeten,
-
- Gebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
- Locatie: Mantgum
- Contacteer:
Laten we over dit gedeelte maar even niet doorgaan... Dat was niet echt de bedoeling.hobbes schreef:Ik heb via de douane een herinslag van het chassisnummer echter zonder de openings en sluitingstekens wat elk jaar gewoon met de apk geacepteerd word! ( ik mag er dus elke dag een ander chassis onder monteren....?)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 980
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
dat idee had ik ook al...
laten we het maar over de verschillende kwaliteiten hebben.
Een chassis dat verzinkt is, wordt in een zinkbad van zoveel honderd graden gedompeld. Het Wheelschassis wordt ook met de onder en boven platen los geleverd want die zijn te dun en trekken anders krom. Met een handvol popnagels mag die er zelf op vastzetten. de platen zijn wel verzinkt maar dan op een ander manier.
laten we het maar over de verschillende kwaliteiten hebben.
Een chassis dat verzinkt is, wordt in een zinkbad van zoveel honderd graden gedompeld. Het Wheelschassis wordt ook met de onder en boven platen los geleverd want die zijn te dun en trekken anders krom. Met een handvol popnagels mag die er zelf op vastzetten. de platen zijn wel verzinkt maar dan op een ander manier.
met eendige groeten,
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
Ik heb een cassis (orgineel) chassis, De trekhaak pas bij de bumper steunen en voor de schuinen balk die van Links achter naar de rechter achterpoot loopt (als je achter de eend staat) moets ik 2 gaten boren.Maar ik vraag me nog af hoe het zat met de montage van een trekhaak. Kon je die er zo onder schroeven of moest je eerst boren ? En wat voor type trekhaak heb je ? Er zijn n.l. meerdere typen trekhaak.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 980
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Ik kon de trekhaak gewoon met 8 bouten aan het chassis vastmaken.
Het zijn diezlefde gaten waar ook de bumpersteunen mee vastzitten. Omdat er tussen de bout en de moer wat ruimte zit ( het profiel van de balken is in een soort U) heb ik dat opgevuld met een paar ringen.
Tussen het chassis en de koets heb ik extra steunplaat gemonteerd. Die heeft echter niks met de trekhaak te maken maar wel met de fietsdrager. Ik heb aan de fietsdrager een paar extra steunen gemaakt die ik met een vleugelmoertje vast kan zetten op die plaat ( die iets over de bumper heen valt)
Juist met boren beschadig je de zinklaag...
Het zijn diezlefde gaten waar ook de bumpersteunen mee vastzitten. Omdat er tussen de bout en de moer wat ruimte zit ( het profiel van de balken is in een soort U) heb ik dat opgevuld met een paar ringen.
Tussen het chassis en de koets heb ik extra steunplaat gemonteerd. Die heeft echter niks met de trekhaak te maken maar wel met de fietsdrager. Ik heb aan de fietsdrager een paar extra steunen gemaakt die ik met een vleugelmoertje vast kan zetten op die plaat ( die iets over de bumper heen valt)
Juist met boren beschadig je de zinklaag...
met eendige groeten,
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Klopt ! Daarom wil ik o.a. weten of een chassis voorbereid is op de montage van een trekhaak
Wat voor soort trekhaak heb jij overigens ? Gewooneen dwarsbalk met daarop de haak gelast, of loopt de haak (onder de Eend) nog door om dan met ene bocht naar de rechter achter poot van het chassis te lopen ?
Wat voor soort trekhaak heb jij overigens ? Gewooneen dwarsbalk met daarop de haak gelast, of loopt de haak (onder de Eend) nog door om dan met ene bocht naar de rechter achter poot van het chassis te lopen ?
Afblijven.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Er is weer chassis nieuws.
Het chassis van Club Cassis, heeft deze week een RDW-nummer gekregen. Dit houdt dus in dat hij te krijgen is met de officiele papieren. Deze rompslomp loopt nog, maar volgens de importeur is het moeilijkste stuk nu voorbij.
Het gaat alleen om het tegen roest behandelde chassis (ben de naam van de procedure ff kwijt. Dus niet het gegalvaniseerde.
Voor de liefhebbers:
Bron: Mark van Boekel
Het chassis van Club Cassis, heeft deze week een RDW-nummer gekregen. Dit houdt dus in dat hij te krijgen is met de officiele papieren. Deze rompslomp loopt nog, maar volgens de importeur is het moeilijkste stuk nu voorbij.
Het gaat alleen om het tegen roest behandelde chassis (ben de naam van de procedure ff kwijt. Dus niet het gegalvaniseerde.
Voor de liefhebbers:
Bron: Mark van Boekel
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
@Punky: dat zou betekenen dat je een orgineel chassis ook niet mag tectyleren of op een andere wijze tegen roest mag beschermen. En dat lijkt me wel hel sterk. Het al of niet toepassen van een anti-roest behandeling lijkt mij geen reden om een chassis al of niet goed te keuren. Let wel: dit is slechts wat ik denk, ik weet het dus niet zeker !
Afblijven.