bedrading testen

Gesloten
Henny
Gebruiker
Gebruiker

bedrading testen

Bericht door Henny » ma 2 jan, 2006 21:02

Ik ben bezig met het opbouwen van mijn 2cv6 en ben de bedrading aan het aansluiten. Natuurlijk ben ik een aantal stikkertjes vergeten te plakken, waardoor ik niet precies meer weet welke draad waaraan aangesloten moet worden.
\ik wil nu de accu aansluiten om op deze manier de oorsprong van een draad te ontdekken. Is hier een bepaalde methode voor en moet ik ergens speciaal opletten?? Is er kans dat ik kortsluiting krijg en kan ik dit voorkomen??
Misschien dat een meer ervaren eendoloog mij kan adviseren??

Overigens voor allen, de beste wensen voor 2006.

Groet, Henny Damen :lol:

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 2 jan, 2006 21:22

als je een orginele draadboom hebt, dan wijst het zich vanzelf, alles komt prima uit met waar het op moet, en er zitten kleurtjes al aan de stekkertjes. Als dit bij jouw niet het geval is, dan moet je gaan meten en testen. Bij lampjes enz, kun je eenvoudig 12 volt op een draadje zetten, en kijken wat er brand. Als je niet zeker bent hoe en wat, dan kun je beter meten met een multie meter, dan weet je zeker dat er niets stuk kan. Dan meet je de weerstand, als je dan 0 hebt, dan hoort de ene eind bij het andere eind, zeg maar.

eigenlijk kan er niet zo veel fout gaan bij een eend, want weinig gevoelige electronica, enige wat wel vervelend is dat er zo weinig appart is gezekerd. eigenlijk, zo lang je de plus en de min niet verkeerd aansluit op de accu, kan het niet missen.

Succes,

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 2 jan, 2006 21:25

Heb je hier iets aan:

http://www.2cv.nl/alledag/elek_schema.gif

Moet je wel de goede kabelboom hebben, want er zijn er meerdere in omloop schijbaar, maar dat kun je controleren. :wink:

Kleuren moeten overeenkomen met de connectors he, niet met de draad zelf.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gesloten