ff voorstellen (Was: Leeftijd?)

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1790
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 11 aug, 2003 17:02

Ik ben van bouwjaar 1978 (24 jr. old) en mijn eend is van bouwjaar 1987 (jonkie :wink: ).

Pieter
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:22
Locatie: Eend in Delft, Aca in Maastricht

Bericht door Pieter » do 21 aug, 2003 14:07

Hoi allemaal,

Ik ben zelf van het bouwjaar '80 (22 dus), en rij eend sinds mei 2001. Mijn eerste eendje was een rode special uit 1983 die mij naar Bergen (Noorwegen) heeft gereden. Helaas had ik voor de auto wat geld moeten lenen van mijn vader, en het beestje in oktober verkocht om hem terug te kunnen betalen. Toen tot januari 2002 zonder auto gezeten, en per ongeluk toen een kever uit 1982 gekocht. Na een week alweer besloten het ding weg te doen, maar tot mei lukte dat niet (nou ja, de verkoopafspraak was al in april gemaakt). Op de zelfde avond dat ik het ding weg had gedaan een eend gekocht , een blauwe club uit 1984. Motorisch was het een ramp (bobine werd telkens te warm, bleek achteraf), dus na een paar ritjes belande deze bij mijn ouders op de oprit totdat de zomervakantie begon. Langzaam maar zeker lag deze steeds verder uit elkaar, en op een gegeven moment maar besloten dat deze perfect moest worden. In augustus heb ik nog voor 100 euro een charleston rood/zwart gekocht uit 1986, en deze koets gecombineerd met het chassis en de motor van de blauwe club, en daar toen een tijdje mee rondgereden tot de verkoop in februari. In de tussentijd nog een grijze club gekocht uit 1985 en deze weggezet voor de onderdelen (chassis was 4 jaar oud en ligt dus over enkele weken onder mijn "perfecte" eend. Verder kreeg ik daar 4 nieuwe spatborden bij, en nog veel meer. En dat alles voor 500 euro!). Het kenteken van de charleston was ook verkocht in februari, zodat ik nu nog anderhalve eend heb staan, en maar een op naam heb staan.

Momenteel staat de helft van mijn eend nog bij de spuiter. Deuren, spatborden achter, kofferklep en driehoekjes staan al gespoten op zolder, motorkap paste nog niet in de auto maar was ook al klaar. koets, voorspatborden en ventilatieklep volgen waarschijnlijk volgende week.
Het chassis moet nog even schoongemaakt worden en in de owatrol RLS gezet worden, en dan kan de opbouw beginnen. Hopelijk kan ik dan na negen maanden eindelijk weer eend rijden!

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Re: Leeftijd?

Bericht door Hanzzl69 » do 21 aug, 2003 23:21

Jocira schreef:Alles draait om nostalgie.
Ik vraag me af wat de leeftijd is van een eendrijder en wanneer de diverse eendeclub en sites zijn begonnen. De EEEC lijkt mij de oudste. Zitten jullie ook bij z'n club? Is onderhand 2cv.nl ook niet een eendeclub?
Joop
Tjeeses, ik loop achter!
Ik ben dus 33 jaar oud en rij sinds maart 2002 -eindelijk- dolgelukkig in mijn eerste eendje rond uit 1985. Vanwege de kleur (Jaune Rialto, originele kleur) heet ze in mijn gedachten wel eens "kwakje" (da's puur mijn verdorven geest, verder spoor ik heus wel) maar noem ik haar in de wandelgangen "kwak kwak." Iets eleganter.
Ik ben lid van 2cv4&6club, vooral om de onderdelen maar ik kom er achter dat het ook best gezellig kan zijn. Ik heb een basiscursus eendologie gevolgd die zij i.s.m. het Eendeei geven en dat was uitermate leerzaam voor me en ook nog eens leuk en gezellig. Binnenkort (eind september) doe ik mee aan de door hun georganiseerde Eerste Elfstedentocht voor Eenden (geen andere a-typen) en dat wordt mijn eerste rit in clubverband. Zal me benieuwen.

Ontzettend leuk om te lezen hoe oud iedereen is, valt me op dat de leeftijd van zo ongeveer begin twintig erg actief is op dit forum.

Hanzzl :D :D :D

drasseldrapduck
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: za 30 aug, 2003 20:41
Locatie: markelo (overijssel)

hee......hallo allemaal

Bericht door drasseldrapduck » za 30 aug, 2003 22:01

Yes!!!!! Wat een gigaleuke site zeg.En dat dankzij mijn zoon die even op internet mocht. Nu ben ik al een hele tijd op deze site te vinden en val van de ene enthousiaste bui in de andere. Zo gaaf is het :D . Ondanks mijn leeftijd (36, al zeg ik zelf liever 18+) heb ik nog niet zo lang mijn rijbewijs. Maar tijdens de eerste les kwam ik een eend tegen waarop ik vervolgens achterstevoren in de stoel achter het stuur zat en gilde"Zo'n auto wil ik ook als ik mijn rijbewijs heb!!" Niet zo handig natuurlijk .....maar alles is goed gekomen. Na eerst in een opeltje rond te hebben gereden (om het auto rijden echt te leren en dat wilde ikeen eend niet aan doen) kwam er een grijze charleston. Een echte miskoop met kapot chasis. En toen kwam deze......mijn grote liefde van (nu) 16 jaar, een rood/zwarte charleston. Met deze liefde hoopte ik echt oud te worden (tot de dood ons scheid). Dit lijkt nu niet helemaal te lukken, want helaas slaat de roest en zelfs al wat rot toe (in de bodem zat een gaatje....). Ziek was ik er van. Voor een deskundig advies toog ik naar Neede, alwaar de kenner kwam met schroevedraaier om hier en daar te porren. Ziek werd ik ervan en bewust negeren en ontkennen was er niet meer bij. Er moet wel wat gebeuren wil ik er nog wat jaren van genieten. Dus binnenkort moet ik mijn eend een tijdje missen...... :cry: Weet nog niet hoe ik dit gemis moet opvangen (zowel emotioneel als praktisch). Maar voor dit moment........... :wink: De waggelgroet van een serieus verslaafde.
lach maar, ik rijd niet hard....maar wel voor je.

Gebruikersavatar
BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 1 sep, 2003 01:23
Locatie: Utreg

Bericht door BlueDuck » vr 12 sep, 2003 03:05

Oei, nog niet eerder naar dit topic gekeken..
Ik ben Niels. Ik ben bijna 26 en woon in Amersfoort. Ben sinds deze week lid van 2cv4&6 club nederland. Makkelijk, want hun magazijn is 5 minuutjes bij mij vandaan. (ok, niet overdrijven, 7 minuten.. :D ) Ben sinds een maand trotse bezitter van de hx-05-by, een blauwe club uit '83. Palmabak en zwarte voorspatborden. Ben ruim n jaar geleden aangestoken met t eendenvirus, toen een vriend van mij (stieno, ook gebruiker van dit forum) een Charleston uit '82 kreeg!! (sommigen hebben ook altijd mazzel :wink: ) Deze is nog niet klaar, maar er zit schot in. In de tussentijd ook nog 2 "overleden" '87 ers gestript, dus uit elkaar halen lukt al redelijk goed, en reserveonderdelen heb ik n redelijk voorraadje van. Heb gemerkt dat t wel handig is, want ik wist niet dat de bobine van n eend zo snel kon doorfikken :oops: Ik hoop m.b.v. dit forum, de vraagbaak en t "haynes" ook onder de knie te krijgen om eendjes in elkaar te zetten. Daarnaast anderen van nuttig advies te kunnen voorzien, en ook gewoon leuk n beetje gezellig doen, want daar draait t uiteindelijk allemaal om..

Gebruikersavatar
Maurits
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 17 aug, 2003 15:20
Locatie: Doorn

aspirant-Eendoloog

Bericht door Maurits » zo 14 sep, 2003 23:40

Ik loop dus ook een beetje achter...maar ja, ik ben dan ook een beginner. 8)

Ik ben 26 jaar en sinds 2 weken in het bezit van een 2cv6 Club uit 1985. Ik heb er even naar moeten zoeken, maar ben er heeel blij mee. Ze is licht geel (Jaune rialte) en nog in goede conditie. Ook net lid geworden van de club in Amersfoort. Ik start eind september met een sleutel-curses, ben benieuwd.

Mijn eerste auto, alweer 6 jaar geleden was een Aca Dyane. Daar heb ik 3 jaar zonder problemen in gereden, echt heel leuk rijden en handig, denk aan de ongelooflijke ruimte achterin. :idea: 8) ..Aantal keren met vakantie geweest, slapen achterin. Voor de zij-ruiten als gordijnen, had ik kussenslopen met jaren 70-print erop, stond fantastisch!
Helaas heb ik "er weg moeten doen, omdat de stuurstang afbrak (!), ik had toendertijd geen kennis/geld dit te repareren. Ook was"ie motorisch slecht en het chassis was al vrij ver heen. Iemand uit Arnhem heeft haar gekocht, ben benieuwd of ze nog leeft en hoe...
En ja, dan ben je gegrepen door het 2cv-virus. Ik zei, "...ooit koop ik er weer eent(d)je"

Na wat saaie andere "gewone" auto"s, staat er nu weer een 2cv voor de deur. 12 oktober ga ik meedoen aan de eerste meeting/ rit De Ronde Venen, lijkt een een goeie om mee te starten, kleine rit van ongeveer 50 km door midden Nederland. Gaan er meer van jullie mee?
:lol:

Dit forum en deze site vindt ik echt heel handig. Voor de aankoop heb ik er veel informatie van gelezen. Er zijn meer leuke sites, maar dit is een(d) der besten.

Groeten,
Maurits

Dude
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 14 sep, 2003 18:27
Locatie: vlaardingen

Bericht door Dude » do 2 okt, 2003 10:32

Leuk om te zien dat er zoveel 20ers zitten hier, het overgrote deel zelfs...


anyway, ik ben bart 22 jaar en rij sinds maart of april eend. een Blauwe special uit 83.

Ik gebruik hem voor woon werk verkeer en rij zodoende ongeveer 90 km snelweg per dag, de kleine beurtjes volgen dus snel op elkaar. Ben ook lid van de eendenclub, ben de naam effe kwijt, iets van citroen club nl ofzo..

Heb wat probleempjes gehad met de motor en aangezien ik zelf geen zin heb om veel aan mijn eend te sleutelen omdat dit op straat moet (geen garage) heb ik 7 okt een afspraak gemaakt voor een evt nieuwe motor of complete reparatie van de huidige, het rij plezier gaan nog meer worden ! ! ! ! !

wat ik leuk vind aan het eend rijden is het relaxte erachter, ik werk met gedrags gestoorde verstandelijk gehandicapten en heb op mijn werk veel te maken met agressie en andere vervelende conflict situaties, de eend is dan ideaal om lekker 45 km naar huis te rijden om 11 uur savonds na je late dienst, cdtje in de cd speler, en lekker met een gangetje van 90 achter een vrachtwagentje aan hobbelen 8)
vroem vroem ... frut frut....... pprrrrrrrrr POOOOF

Gebruikersavatar
Stieno
Beginner
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 14 mar, 2003 18:48
Locatie: Amersfoort

Bericht door Stieno » do 2 okt, 2003 11:29

Goed dan zal ik mezelf ook maar ff voorstellen,

Mijn naam is Stijn, maar ik ben hier beter bekend als stieno. Mijn restauratieproject en ik hebben precies de zelfde leeftijd , namelijk 22.
Ik studeer voor docent techniek in utecht (net als blueduck). Van de 10 studenten daar rijden er 3 eend, 1 fiat 500 en een ami ,eentje heeft jarenlang een eend gehad en bij citroen gewerkt, en de rest heeft volgens mij geen echte auto :) geen slechte score he!

Ben lid van de 4&6 club maar ik heb eigenlijk alleen nog maar gebruik gemaakt van hun magazijn. (zo ongeveer elke magazijndag)

Je zult me binenkort rond zien toeren met een charleston (rood/zw) in de straten van Amersfoort.



Groetjes Stijn :!:
Tja.....duzzz

Volty
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: di 8 jul, 2003 16:02
Locatie: Middelie

Bericht door Volty » wo 12 nov, 2003 22:04

Ik ben Hein, beter bekend als Volty.. 17 jaren jong :? en wonende in Middelie. Ik studeer HBO Werktuigbouw in Alkmaar. (Hoezo prototype eendrijder :X )

Mijn duckie is een 2cv Spécial uit '87, die nu dor mij gerestaureerd wordt, opdat ik er mee over Hollands wegen kan hobbelen komende zomer (want dan word ik 18 ). Ben geen lid van een club o.i.d.

Hyja
Beginner
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 16:30
Locatie: Teteringen
Contacteer:

Bericht door Hyja » wo 12 nov, 2003 22:34

Haa mensen, ik ben Han, 22 jaar, en ik heb een maand geleden mijn eerste Eend gekocht. Hiervoor had ik een groene opel kadett uit 1976, maar ik heb ontdekt dan eenden veel en veel leuker zijn dan slopels! WEG MET OPEL zeg ik maar he. Maar goed, mijn auto begint in sneltreinvaart mijn passie te worden, en ik hoop veel kennis op te kunnen doen op deze site!

ruck-a-duck
Beginner
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 21:21
Locatie: Uithoorn

Bericht door ruck-a-duck » wo 12 nov, 2003 22:55

Hoi allen,ik ben Bart,'kwoon in De Kwakel (Uithoorn)35 jaar,service monteur en zo gek als het maar kan
Op mijn 18e mijn eerste gele eend gekocht en anderhalf jaar de grootste lol van mijn leven gehad,oa naar zuid-France.Enige maanden geleden mijn visbootje verkocht en weer een eend gekocht.Een rode uit '88.
Eigenlijk had ik deze moeten laten staan,want ze is erg verrot.
Ze heeft al een nieuw chassis,en ik ben (in mijn achtertuintje)de koets aan het lassen.(bodemplaten,voeten bak,dorpels en nog meer inzetstukken.Ik hoop dat ze in het voorjaar klaar is want ik wil; rijden !!!
Vermoedelijk koop dan ik er gelijk weer 1,want ze zijn wel erg leuk

Have fun en veeel plezier, Bart

Gebruikersavatar
nikkigioa
Beginner
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 00:42
Locatie: Lisse

Bericht door nikkigioa » vr 26 dec, 2003 00:53

Hai allemaal!! Ik heb mij zojuist aangemeld op dit forum dus ben nog helemaal nieuw. Mijn naam is Nikki en ik ben 20 jaar. Sinds vandaag kan ik mij de trotste eigenaresse noemen van een duckie!! Zaterdag ga ik hem officieel overschrijven en er voor het eerst in rijden. Heb eerder in een (andere) eend gereden en sindsdien heeft dit maffe autootje mijn hart gestolen.. en zaterdag mijn eigen EEND!! :D Even voor de liefhebbers: het is een 2Cv6 uit '81, ik geloof een Charleston. Hij was oorspronkelijk blauw maar is nu rood met wit geverfd. Er moet alleen een nieuwe accu in (dus als nog iemand er eentje heeft liggen voor me... :D )Forum ziet er leuk uit dus zal er vast nog vaker te vinden zijn!!! Groetjes Nikki

Gebruikersavatar
Pelgrim
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 09:34
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Pelgrim » zo 28 dec, 2003 21:41

Oeps... Kom al een tijd op dit forum alleen nog niet meegedaan aan dit onderwerp... :oops:

Ik ben van 1978 (nu in 2003 nog 25) en mijn eendje is zeventien lentes jong en ligt uit elkaar.. :cry: Maar ze wordt opgeknapt al schiet dat niet altijd even veel op, maar er zit progressie in.

Ik woon in de buurt van Stompetoren, naast Alkmaar. Ben sinds mijn geboorte besmet met het eend virus. Heb twee eenden van mijn moeder meegemaakt. Haar laatste auto-eend ging met pijn in vooral mijn toen drie-jarig hartje weg. later op mijn 18e kreeg ik een vriendin met een eend. Voor het verliezen van mijn baan november 2002 heb ik mijzelf een 2cv6 special (rood uiteraard...) kado gedaan en kort daarna een blauwe eend zonder kenteken van de eeuweige eenden vernietiger gered voor eventuele onderdelen.

Groeten,

Dirk.

plop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 11 apr, 2003 12:46
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door plop » ma 29 dec, 2003 14:16

Plop is op dit moment 30 jaar jong. De plopmobiel is nog wat jonger namelijk 19 jaar. (en de AK400 is van 1978 en eigenlijk mag ik die niet meerekenen aangezien die van mijn dochter is, maar goed dat duurt nog minimaal 18 jaar voordat ze daar in mag rijden)

Plop :twisted:
Plopperdeplop

Truudsje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 7 mei, 2003 20:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Truudsje » di 6 jan, 2004 08:58

Hela! Ik, Trudie ofwel Truudsje, en 31 lentes jong en mijn ducky special blue celeste is uit 1986! We zijn nu ruim een jaar een koppel en het is mijn eerste auto! (en de laatste, want een eend rij je natuurlijk voor het leven!).

Ik ben lid van de 2cv4&6 club en mijn vriend en ik willen in de toekomst ook mee gaan doen met kampeeruitjes en dergelijke. Verder bevinden zich in onze directe vriendenkring diverse citroenliefhebbers, naast een aantal eenden (die ook zelf opgebouwd worden) wordt er ami gereden en ds. Met dat clubje gaan we ook regelmatig karren in de zomer, en dan lekker nickpicken in de zon! Heerlijk.

Van techniek enzo weet ik nog niet veel, maar ik leer gestaag bij. Ik vind het leuke aan een eend dat het nog zelf te leren valt!

Groetjes, Trudie

Plaats reactie