snelle uitlaat
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
snelle uitlaat
hallo;
ik heb op dit forum al een boel gelezen over uitlaten. toch heb ik nog een boel vragen over de ideale uitlaat voor m'n visa blok. vandaar dat ik nog een keer hierover een nieuw topic op wil starten:
Het is nu vakantie (althans voor mij) en ik ben nu dus toe aan m'n uitlaat.
het gaat hier dus over een visablok met K&N filter, snellere nokkenas, lichtervliegwiel, groter sproeiers e.d. (sproeiers + vliegwiel zullen op de uitlaat denk ik niet zo veel uitmaken)
Nou vraag ik mij af wat hiervoor de ideale uitlaat zou wezen? natuurlijk met en mooi zwaar geluid, maar niet overdreven hard! en het oog wil bij mij ook nog wat... ik wil dit het liefst zelf bouwen i.v.m. de kosten
ik heb dus al een boel vormen gezien:
die Pickup van C & Classics.. (ik denk teveel geluid)
of enkele side pipe.. met alleen een eerste demper.. (heb ik gehad; VEEL lawaai)
eerste demper vervangers Y stuk.. (hoe zit dit met de tegendruk??)
enz.
het mooiste leek mij een Y stuk maken als vervanger van eerste demper, dan buis naar achteren rond 40/42 en aan het eind moterdemper..
maar al met al boel werk, en het resultaat is mij onbekend.
Maar in iedergeval lees ik dat mijn orginele eenden demper teveel tegendruk geeft bij een visa blok.
ik hoop dat iemand mij verder kan helpen...
ik heb op dit forum al een boel gelezen over uitlaten. toch heb ik nog een boel vragen over de ideale uitlaat voor m'n visa blok. vandaar dat ik nog een keer hierover een nieuw topic op wil starten:
Het is nu vakantie (althans voor mij) en ik ben nu dus toe aan m'n uitlaat.
het gaat hier dus over een visablok met K&N filter, snellere nokkenas, lichtervliegwiel, groter sproeiers e.d. (sproeiers + vliegwiel zullen op de uitlaat denk ik niet zo veel uitmaken)
Nou vraag ik mij af wat hiervoor de ideale uitlaat zou wezen? natuurlijk met en mooi zwaar geluid, maar niet overdreven hard! en het oog wil bij mij ook nog wat... ik wil dit het liefst zelf bouwen i.v.m. de kosten
ik heb dus al een boel vormen gezien:
die Pickup van C & Classics.. (ik denk teveel geluid)
of enkele side pipe.. met alleen een eerste demper.. (heb ik gehad; VEEL lawaai)
eerste demper vervangers Y stuk.. (hoe zit dit met de tegendruk??)
enz.
het mooiste leek mij een Y stuk maken als vervanger van eerste demper, dan buis naar achteren rond 40/42 en aan het eind moterdemper..
maar al met al boel werk, en het resultaat is mij onbekend.
Maar in iedergeval lees ik dat mijn orginele eenden demper teveel tegendruk geeft bij een visa blok.
ik hoop dat iemand mij verder kan helpen...
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ik las op een duitse tuning site ( www.citroentuning.de ) het volgende over dempers:
ze hebben het hier over een visa blok..
With emptied standart exhaust system (read above exhaust system description) the acceleration in second gear would be better, 5.500 RPM where reached at top speed.
Carburetor was rejetted for this setup.
With expansion chamber crossbox etc., now full and strong acceleration in second gear was possible and 6.000 RPM where reached without problems. Carb was rejetted in accordance.
wat wordt hier bedoelt met With expansion chamber crossbox etc??
ze hebben het hier over een visa blok..
With emptied standart exhaust system (read above exhaust system description) the acceleration in second gear would be better, 5.500 RPM where reached at top speed.
Carburetor was rejetted for this setup.
With expansion chamber crossbox etc., now full and strong acceleration in second gear was possible and 6.000 RPM where reached without problems. Carb was rejetted in accordance.
wat wordt hier bedoelt met With expansion chamber crossbox etc??
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
sorry, waarschijnlijk dit :
Big expansion chamber crossbox with big diameter dogleg pipe to "torpedo" silencer and big final exhaust pipe (AK type).
Big expansion chamber crossbox with big diameter dogleg pipe to "torpedo" silencer and big final exhaust pipe (AK type).
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ja, ook wel gaaf... dit maak je achter je eend neem ik aan. zit er ook demping in zo'n pijp?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
ja, komt dan onder de bumper(voor zover bumper te noemen) te hangen.
Of het dempt? Geen idee, maar onder een kever klinkt het iig mooi..
De pijp komt er wel andersom op (de opening aan de andere kant)
Of het dempt? Geen idee, maar onder een kever klinkt het iig mooi..
De pijp komt er wel andersom op (de opening aan de andere kant)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
hoe zou het dan zitten met de tegendruk, als je de 2e demper vervangt voor zo een...?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
on topic, wat hulp:
Burton 2e demper:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... ht=uitlaat
Dubbele uitlaat:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... ht=uitlaat
Uitlaat:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... ht=uitlaat
Uitlaat (sport):
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... ht=uitlaat
Uitlaatsysteem:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... ht=uitlaat
Burton 2e demper:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... ht=uitlaat
Dubbele uitlaat:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... ht=uitlaat
Uitlaat:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... ht=uitlaat
Uitlaat (sport):
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... ht=uitlaat
Uitlaatsysteem:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... ht=uitlaat
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Ik heb hier een aantal negatieve verhalen over een leverancier verwijderd.
Vaste bezoekers zullen inmiddels wel weten dat het afkraken (al of niet terecht) van bedrijven/particulieren hier niet getolereerd wordt.
Niet dat we tegen openheid zijn, maar wel om onszelf te beschermen tegen gezeur en evt claims.
Dat is nu eenmaal één van de weinige regels hier in het forum. Als je ervaringen wilt uitwisselen kan dat ook prima via een PB of email.
Gelijk ook even wat reacties van mensen met een "kort lontje" verwijderd, want laten we het wel gezellig houden.
Vaste bezoekers zullen inmiddels wel weten dat het afkraken (al of niet terecht) van bedrijven/particulieren hier niet getolereerd wordt.
Niet dat we tegen openheid zijn, maar wel om onszelf te beschermen tegen gezeur en evt claims.
Dat is nu eenmaal één van de weinige regels hier in het forum. Als je ervaringen wilt uitwisselen kan dat ook prima via een PB of email.
Gelijk ook even wat reacties van mensen met een "kort lontje" verwijderd, want laten we het wel gezellig houden.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
bedankt etjen voor de topics!
'k ben al wat wijzer..
zit nu te denken om het dempings matriaal uit de eerste demper te halen (om iets tegendruk te verliezen),vervolgens met een iets grotere diameter buis rond 40 naar achteren te gaan en daar vervolgens een universele demper (of zoiets) te monteren (dus de sigaar vervalt) ik hoop dat dit al wat minder tegendruk geeft, en een mooi geluid..
weet trouwens iemand hoe zo'n eerste demper er van binnen uitziet?
en zou mijn idee resultaten opleveren?
'k ben al wat wijzer..
zit nu te denken om het dempings matriaal uit de eerste demper te halen (om iets tegendruk te verliezen),vervolgens met een iets grotere diameter buis rond 40 naar achteren te gaan en daar vervolgens een universele demper (of zoiets) te monteren (dus de sigaar vervalt) ik hoop dat dit al wat minder tegendruk geeft, en een mooi geluid..
weet trouwens iemand hoe zo'n eerste demper er van binnen uitziet?
en zou mijn idee resultaten opleveren?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
en de eerste demper dan bij die 24hr racers?? weet iemand dit..backfire schreef:geen idee, maar ik weet wel dat bij de 24hr 2cv race de eenden welke het minste lawaai maken het hardste rijden. Bij de meesten zit er een motor demper op.
zijn er ook mensen die ervaring hebben met zo'n Y stuk? (als eerstedemper vervanger)
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
d'r zit geen eerste demper in een 2cv racer, allemaal die ik gezien heb Y stuk pijp naar achter en dan demper.
Wat wel heel belangrijk is zijn de diktes van de pijp.
Als je problematiek van uitlaatgassen begrijpt snap je vaak bepaalde constructies beter.
ps mooi linkje van voorbeeldje
http://www.pp-2cv.be/FR/News/CoudeEchappement.htm
Wat wel heel belangrijk is zijn de diktes van de pijp.
Als je problematiek van uitlaatgassen begrijpt snap je vaak bepaalde constructies beter.
ps mooi linkje van voorbeeldje
http://www.pp-2cv.be/FR/News/CoudeEchappement.htm
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
he ja, zou dit voordelen hebben, ook in trekkracht in hoge en lage toeren?
en geluid?
en wat wordt er precies bedoel met "balanspijp"
en geluid?
en wat wordt er precies bedoel met "balanspijp"
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/