Tectyl verwijderen van draagarmen.

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
rec
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: za 26 nov, 2005 07:29

Tectyl verwijderen van draagarmen.

Bericht door rec » za 26 nov, 2005 07:39

Hallo,
Voor restauratie zijn alle draagarmen verwjderd. Wie weet een eenvoudige methode om de dikke tectyl-lagen op de draagarmen op een- relatief- eenvoudige wijze te verwijderen ( zonder komstaalborstels enz, want kun je niet over goed bij). Al veel geprobeerd, zoals hogedrukspuit, vloerbedekkinglijmresten oplosmiddel( tip van iemand)
enz. Maar nog steeds niet met echt veel succes/effect.
Wie heeft de echte "gouden"tip?
Alvast bedankt

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » za 26 nov, 2005 09:19

Met een föhn warm maken en afkrabben, of oplosmiddelen gebruiken.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

burtonbouwer
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: do 7 apr, 2005 15:33
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door burtonbouwer » za 26 nov, 2005 12:30

Benzine laten intrekken en krabben; daarna laten stralen bij een straalbedrijf en dan in de RX5 en RX10 2x2 lagen
AS BUILT & IN OPERATION
Burton 590 hit the roads since 29 juni 2006
http://www.burtonbouw.nl

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
Locatie: Bennekom

Bericht door Menno2cv1964 » za 26 nov, 2005 13:57

Met een verfbrander, werkt perfekt. Plamuurmes en steekmes erbij, in verschillende breedtes. Ik heb een steekmes van de Gamma afgeslepen op 2 cm breedte. En houd een haakse slijper bij de hand, met afbraamschijf of lamellenschijf, om de messen scherp te houden.

De laatste restjes tectyl die blijven zitten haal je weg met een doek met benzine.
2cv l'amour toujours

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 3 jan, 2006 20:32

Een vraag van deze kant. Hoe zien die draagarmen er uit toen ze meer dan 20 jaar geleden uit de fabriek kwamen?

Waren ze metaalkleurig, dus ongelakt. Toch wel gelakt? Ben er nu dus ook mee bezig en het is geen doen eigenlijk (gaan te veel uren inzitten naar mijn idee). Is het dus alleen tectyl wat ik zie zitten??
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

burtonbouwer
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: do 7 apr, 2005 15:33
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door burtonbouwer » wo 4 jan, 2006 08:55

TB schreef:Een vraag van deze kant. Hoe zien die draagarmen er uit toen ze meer dan 20 jaar geleden uit de fabriek kwamen?

Waren ze metaalkleurig, dus ongelakt. Toch wel gelakt? Ben er nu dus ook mee bezig en het is geen doen eigenlijk (gaan te veel uren inzitten naar mijn idee). Is het dus alleen tectyl wat ik zie zitten??
Ik heb geen lak onder de tectyl gevonden, dus denk dat ze ongelakt in de tectyl de fabriek uitrolden destijds. Tectyl verwijderen is een klere(n)karwei maar moet wel want de straalerij is niet blij met tectyl; geloof me ik zag er ook tegenop. Een beetje is niet erg maar helemaal onder wordt een probleem.

Ferry
AS BUILT & IN OPERATION
Burton 590 hit the roads since 29 juni 2006
http://www.burtonbouw.nl

Plaats reactie