Remolie
Remolie
Toen ik laatst een stuk door Nederland moest crossen met mn eend, besloot mijn vriend de remvloeistof bij te vullen. (huis, tuin en keukenremvloeistof bij de benzinepomp vandaan). Je raadt het al, sindsdien remt mijn eend verschrikkelijk.... Ik trap als het ware door de rem heen. Het eerste stuk remmen gaat goed, en daarna zomp je naar de bodem, totdat je opnieuw remt. Opzich is hier mee te leven, maar ook dit wordt erger. Dusdanig erg dat het totaal niet meer verantwoord is om er mee te rijden. Wat kan ik het beste doen, om mijn eend weer in de oude staat te krijgen, hij remde namelijk altijd prima Hbe niet al te veel geld, dus ben genoodzaakt alles zelf op te lossen. Graag een goed advies waardoor ik snel en goedkoop weer de weg op kan! Alvast bedankt!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Zit er de goede olie in? Wat voor een remmen het je voor? trommels of schijven? Bij trommels moet er DOT4 in en bij schijven LHM. Nooit andersom, dan worden je rubbers aangetast!
remmen ontluchten lijkt mij
is niet zo moeilijk!
heb je een vraagbaak of iets dergelijks? daar staat het in omschreven? Zo nee, dan hoor ik het wel en tik ik het even over
is niet zo moeilijk!
heb je een vraagbaak of iets dergelijks? daar staat het in omschreven? Zo nee, dan hoor ik het wel en tik ik het even over
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
2003 Audi A2 1.4i
Oei, ik heb schijfremmen voor. M'n vriend heeft er hoogstwaarschijnlijk DOT4 ingegooid, de enige remvloeistof die bij het benzinestation verkrijgbaar was... Wat nu???Tom Duckpower schreef:Zit er de goede olie in? Wat voor een remmen het je voor? trommels of schijven? Bij trommels moet er DOT4 in en bij schijven LHM. Nooit andersom, dan worden je rubbers aangetast!
is niet zo moeilijk!
Alle rubbers vervangen, leidingen schoonspoelen, complete revisie hoofdremcilinder.................enz.Anonymous schreef:Oei, ik heb schijfremmen voor. M'n vriend heeft er hoogstwaarschijnlijk DOT4 ingegooid, de enige remvloeistof die bij het benzinestation verkrijgbaar was... Wat nu???Tom Duckpower schreef:Zit er de goede olie in? Wat voor een remmen het je voor? trommels of schijven? Bij trommels moet er DOT4 in en bij schijven LHM. Nooit andersom, dan worden je rubbers aangetast!
is niet zo moeilijk!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=1797
hier staat vanallen uitgelegd over wat te doen als er verkeerde remolie in het remsysteem zit.
Ik hoop dat er niet teveel inzit, en daardoor de rubbers te zeer zijn aangetast.
hier staat vanallen uitgelegd over wat te doen als er verkeerde remolie in het remsysteem zit.
Ik hoop dat er niet teveel inzit, en daardoor de rubbers te zeer zijn aangetast.
1986 2CV6 Special Pick Up
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i
-
- Addicted user
- Contacteer:
en ff die vriend aanspreken want dat grapje van hem gaat jou geld kosten. Bij 2cv dealer gebruikte hoofdremcilinder bestellen. Vraag daar dan meteen de revisie onderdelen voor de overige componenten. Met een beetje geluk is het alleen de hoofdremcilinder en zit er in de rest van de leidingen nog LHM. Als dat zo is de hele handel met spiritus doorpompen, dan de boel doorblazen met luchtdruk en nachtje wachten zodat spiritus verdamp is. dan hele handel opnieuw vullen met LHM. sterkte.
- André Post
- Heavy user