Stuurhuis verwijderen
Stuurhuis verwijderen
Omdat ik bezig ben met een complete restauratie wil ik ook de vooras geheel demonteren. Dus het hele stuurhuis eruit.
Op zich komt alles wel los, maar die spoorstangen blijven vast zitten. In de Haynes manual staat een foto met een speciale citroen trekker daarvoor. Niet echt zin omdat aan te gaan schaffen (vaak erg prijzig), maar heeft iemand een ander idee om de spoortangen van de as af te krijgen zodat ik alles kan demonteren?
Op zich komt alles wel los, maar die spoorstangen blijven vast zitten. In de Haynes manual staat een foto met een speciale citroen trekker daarvoor. Niet echt zin omdat aan te gaan schaffen (vaak erg prijzig), maar heeft iemand een ander idee om de spoortangen van de as af te krijgen zodat ik alles kan demonteren?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
heet stoken en boos worden, lol.
als het blok eruit is, en je kan erbij is het wel te doen, let wel ff op dat je nieuwe moeren monteerd straks bij het weer vast zetten. Zijn van die zelfborgende moeren, met zon kunst-stof binnenwerkje, die kun je eigenlijk maar 1 keer aandraaien.
Succes,
Greatnix Spookeend
als het blok eruit is, en je kan erbij is het wel te doen, let wel ff op dat je nieuwe moeren monteerd straks bij het weer vast zetten. Zijn van die zelfborgende moeren, met zon kunst-stof binnenwerkje, die kun je eigenlijk maar 1 keer aandraaien.
Succes,
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
draai er een moer op tot die ongeveer 4 mm vrij is van je spoorstang
neem een lang stuk ijzer (koevoet, breekijzer) of een stuk hout en plaats deze tussen je spoorstang en je stuurhuis, zo dicht mogelijk bij de bouten waar ze nu nog vast zitten.
zet spanning op je spoorstangen door ze richting je vooras te bewegen (let wel op dat je ze niet blijvend krom buigt!)
sla nu met een FLINKE hamer op de moer, en dan zouden ze los moeten komen (zo heb ik het al een paar keer gedaan) mocht dit nog niet lukken stook dan idd de spoorstangen warm. en een nieuw rubber kan toch al geen kwaad! ik heb het niet gedaan en heb daar nu al spijt van!
let ook goed op de speling van de geharde glijring in het huis (zit tussen de twee bouten van je spoorstengen) zit bij mij nu teveel speling op en moet eigenlijk weer het hele stuurhuis demonteren (lees: hele as eronderuit )
iig succes
greetz Rusty
neem een lang stuk ijzer (koevoet, breekijzer) of een stuk hout en plaats deze tussen je spoorstang en je stuurhuis, zo dicht mogelijk bij de bouten waar ze nu nog vast zitten.
zet spanning op je spoorstangen door ze richting je vooras te bewegen (let wel op dat je ze niet blijvend krom buigt!)
sla nu met een FLINKE hamer op de moer, en dan zouden ze los moeten komen (zo heb ik het al een paar keer gedaan) mocht dit nog niet lukken stook dan idd de spoorstangen warm. en een nieuw rubber kan toch al geen kwaad! ik heb het niet gedaan en heb daar nu al spijt van!
let ook goed op de speling van de geharde glijring in het huis (zit tussen de twee bouten van je spoorstengen) zit bij mij nu teveel speling op en moet eigenlijk weer het hele stuurhuis demonteren (lees: hele as eronderuit )
iig succes
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
heeft geen zin, is een conus die erg vast op elkaar zit, komt echt geen kruipolie tussen, het zal echt met meer geweld moeten (niet te bang zijn!!!)TB schreef:Zo heb ik het ook geprobeerd. Nu heb ik t maar in de WD40 gezet. Maar even kijken wat dat uitmaakt...
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
De afgelopen week niks aan gedaan helaas. Erg druk en ook weer andere auto erbij gekocht dus dat vergt ook wat tijd en aandacht Komend weekend ga ik weer verder met de eend.rusty schreef:heeft geen zin, is een conus die erg vast op elkaar zit, komt echt geen kruipolie tussen, het zal echt met meer geweld moeten (niet te bang zijn!!!)TB schreef:Zo heb ik het ook geprobeerd. Nu heb ik t maar in de WD40 gezet. Maar even kijken wat dat uitmaakt...
greetz Rusty
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
Heb je ze al los? Ik had vandaag hetzelfde probleem. Mijn handige oom heeft een beitel tussen de stuurstang en het vierbakte plaatje gezet. Een paar keer flink slaan met een voorhamer en de stuurstangen schieten los.TB schreef:De afgelopen week niks aan gedaan helaas. Erg druk en ook weer andere auto erbij gekocht dus dat vergt ook wat tijd en aandacht Komend weekend ga ik weer verder met de eend.rusty schreef:heeft geen zin, is een conus die erg vast op elkaar zit, komt echt geen kruipolie tussen, het zal echt met meer geweld moeten (niet te bang zijn!!!)TB schreef:Zo heb ik het ook geprobeerd. Nu heb ik t maar in de WD40 gezet. Maar even kijken wat dat uitmaakt...
greetz Rusty
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster