Inrijden
hello
zelf heb ik mijn blokje niet echt ingereden. de eerste 500km geprobeerd rustig te blijven. Ik zeg geprobeerd en enkele malen jammerlijk gefaald. Blok zit er nu kleine 25000km in en kmoet zeggen rijdt goed. tzou altijd meer mogen natuurlijk. Misschien koppen nog eens bewerken en snellere nokkenas we zien wel.
greets robin
zelf heb ik mijn blokje niet echt ingereden. de eerste 500km geprobeerd rustig te blijven. Ik zeg geprobeerd en enkele malen jammerlijk gefaald. Blok zit er nu kleine 25000km in en kmoet zeggen rijdt goed. tzou altijd meer mogen natuurlijk. Misschien koppen nog eens bewerken en snellere nokkenas we zien wel.
greets robin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
zeker doen! kost wat maar is wel stuk feller (boven in de toeren ) ....
samen met lichter vlieg wiel
anders rij een keer mee...
(of turbo maken )
samen met lichter vlieg wiel
anders rij een keer mee...
(of turbo maken )
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
kwil zeker een smeerijden. Maar je woont dacht ik bijna 200km van mij af. Dus ik dacht we spreken bij backfire af dat ligt ongeveer in het midden en dan kunnen we zijn turboproject eens bekijken en ineens afmaken he met onze kennis
Lichter vliegwiel steekt er al op. khad gedacht ik flow kanalen ook kost ongeveer 25euro per kanaal. (onaangegeven he)
greets robin
Lichter vliegwiel steekt er al op. khad gedacht ik flow kanalen ook kost ongeveer 25euro per kanaal. (onaangegeven he)
greets robin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
zelf oppoetsen is ook een optie, wel veel werk!! maar ik heb dat ook gedaan... met een dremel! ook zo glad!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
dan doe ik het wel aardig
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
sorry dat van "dan doe ik het wel aardig hoort bij een ander topic...
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
280 ongeveer maar hij rijdt super lekker alleen nog niet vol gas geven..... maar zo te horen gaat ie alleen maar beter lopen dus... dat wordtnog leuk!!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ik heb bijna 500 km gereden, als ik dus een zaterdag tijd heb wil ik de laatsts dingen dus (opnieuw) afstellen.
ik heb al wat dingen gehoord zo hier en daar;
- kleppen stellen
- volgens mij cilinderkopbouten 2 slagen los draaien en weer vast?! zodat deze zich zetten
- olie verversen + nieuw olie filter (is dit ook nodig nu, omdat ik zo'n grotere heb?
zijn er verder nog dingen die belangrijk zijn na zo'n periode? of op en aanmerkingen..? alvast bedankt!
ik heb al wat dingen gehoord zo hier en daar;
- kleppen stellen
- volgens mij cilinderkopbouten 2 slagen los draaien en weer vast?! zodat deze zich zetten
- olie verversen + nieuw olie filter (is dit ook nodig nu, omdat ik zo'n grotere heb?
zijn er verder nog dingen die belangrijk zijn na zo'n periode? of op en aanmerkingen..? alvast bedankt!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
zeker olie en filter vervangen.
Controleer f alles nog goed vastzit.
Inderdaad de kopbouten een slag losdraaien en met moment weer vastzetten. Let op dat de motor steenkoud is als je dit doet.
Controleer de olieleiding en aansluitingen op lekkages.
Controleer en stel de kleppen.
Voor het inrijden, de motor wisselend belasten, onder de 4000-5000 toeren blijven, niet afremmen op de motor, pas belasten als ie warm is.
Gewoon beheerst rijden en dan komt het goed.
1000km inrijden is voldoende en dan beheerst opvoeren dat tempo.
Eigenlijk zijn deze motoren erg robuust en kunnen ze enorm veel hebben.
Maar inrijden is het behoud van je motor.
Geen enkele motor kan tegen enorm veel toeren, ook niet als ie ingereden is.
Controleer f alles nog goed vastzit.
Inderdaad de kopbouten een slag losdraaien en met moment weer vastzetten. Let op dat de motor steenkoud is als je dit doet.
Controleer de olieleiding en aansluitingen op lekkages.
Controleer en stel de kleppen.
Voor het inrijden, de motor wisselend belasten, onder de 4000-5000 toeren blijven, niet afremmen op de motor, pas belasten als ie warm is.
Gewoon beheerst rijden en dan komt het goed.
1000km inrijden is voldoende en dan beheerst opvoeren dat tempo.
Eigenlijk zijn deze motoren erg robuust en kunnen ze enorm veel hebben.
Maar inrijden is het behoud van je motor.
Geen enkele motor kan tegen enorm veel toeren, ook niet als ie ingereden is.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
maar als ik nu naar 500 km. de snelweg op wil, dan kan dit toch gewoon? of moet ik dan wachten totdat ik 1000 km gereden heb... want als ik zeg maar 100 km/h rij maak ik wel zo'n 5000 trm. en dat is wel aan de hoge kant toch?
en op de snelweg rij je niet afwisselend, meestal 1/2 uur de zelfde snelheid
en op de snelweg rij je niet afwisselend, meestal 1/2 uur de zelfde snelheid
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/